koppelen zenders van verschillende merken

Hallo leden,

Ik kom uit de auto modelbouw (ruime ervaring in bouwen/racen /crawlen) en heb het snode plan om ook te gaan heli vliegen. Daarvoor heb ik dit forum al ruimschoots afgekloven. En daarom ook al een tweetal clubs aangeschreven.

Ik ben al vast begonnen op de simulator met realflight met de flysky I6s die ik al had (mode2)

Nu is mijn vraag hoe koppelen de student en teacher straks op het veld? ik zie veel voorbeelden met draad, maar die kabels kan ik dan weer niet bij de webshops vinden. Niet dat ik ze wil kopen, maar om te kijken hoe het werkt. Ik ben zelf erg gecharmeerd van flysky, maar ik zie veel andere merken domineren (spectrum, futaba)

Moeten student en leraar altijd hetzelfde merk hebben, of niet? en hoe koppelen ze dan. bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Vriendelijke groeten,
Sven keltering

Dat is een vraag waar je hier hooguit een "algemeen antwoord" op kunt krijgen. Voor details moet je bij je club zijn.

De mogelijkheden zijn namelijk zo divers als er zenders zijn. Sommige zenders accepteren uitsluitend een identieke zender als master/slave, andere zenders kunnen met meerdere types overweg zolang ze van hetzelfde merk zijn, weer andere zenders kunnen ook met sommige "merkvreemde" apparaten overweg.

En dan zijn er nog de draadloze opties die sommige merken bieden, én er zijn losse systeempjes te koop waarbij je twee ontvangers in het model inbouwt, en een "schakelaar" die bepaalt welke ontvanger op dat moment het model aanstuurt.

En het hangt dus allemaal af van welke zender jij wilt gebruiken, EN welke zender je instructeur gebruikt.

Er is dus heel veel mogelijk, nog véééél meer ONmogelijk, en er valt verder geen zinnig woord over te zeggen, TOTDAT je op je club geïnformeerd hebt hoe en wat.

Mischien niet het antwoord wat je had willen horen, sorry.

Hai Brutus,
Bedankt voor je antwoord. Ik ben er wel mee geholpen. Het is me inmiddels duidelijk dat ik eerst een club en instructeur moet zoeken voordat ik verdere keuzes maak. Ik begrijp dat het vinden van een instructeur het lastigste zal zijn.

Ik had al via mail contact gezocht met twee clubs, Woubrugge en Midden Nederland(bij Utrecht). Maar kreeg daarop geen antwoord. Daarom zondag er maar even naartoe gereden. bij Midden Nederland blijken geen helikopter instructeurs beschikbaar te zijn en Woubrugge was niet bereikbaar. Daarom zal ik mijn zoektocht verder uitbreiden. Binnenkort wil ik gaan kijken bij de clubs in Almere en Spaarnwoude. Ik woon in Uithoorn dus al deze clubs zitten op 35-40 minuten rijden.
Ik heb geen haast. Voorlopig vermaak ik me prima met Heli-x (mooi programma trouwens! en realflight.

nogmaals bedankt.
Sven

ik vind grote 700 helies vliegen met budget zenders als een flysky zowizo uit den boze.
als je serieus heli wil gaan vliegen, koop dan iets van een gerenomeerd merk, dan is er op iedere club wel een mogelijkheid tot buddyboxen, en tegenwoordig gaat dat vaak draadloos (spektrum, vbar control etc)

Hai Gerard,
dat is inmiddels ook mijn conclusie. mijn Vbar touch evo is inmiddels onderweg.

Bedankt voor de feedback.
grtn sven

Back