Koppeling draait niet tijdens starten..

• Topicstarter Topicstarter roger1987
  • Startdatum Startdatum
R

roger1987

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb ene probleempje met mn auto, als ik m wil starten draait mn koppeling niet mee.. heb t motortje uitmekaar gehaal maar kan niks vinden, iemand tips?

Gr.

Bij het starten hoort je koppeling toch ook stil te staan..

Rijdt je auto verder wel gewoon ok, of is er nog een ander probleem?
Nee zag me koppeling altijd draaien.. J als hij eenmaal aan is rijd hij normaal.. Maar als de koppeling niet draait tijdens het starten slaat hij niet aan.

Ik begrijp echt niet wat je bedoeld, maar ik zou de koppeling gewoon demonteren.
Ofwel draait je startbox niet (riem versleten ofzo) of aandrijfwiel slipt door.
Ofwel zit je vliegwiel los op de conus, ofwel zijn is er een veertje kapot van de schoentjes.

Hoor je de motor overslaan?

Rood is het vliegwiel, zwart is je koppelingsklok en onder je koppelingsklok zit je koppeling (zie onderste plaatje)

IMG_4150.jpg

FSD_0205.jpg

Met dank aan TWF8 voor de mooie foto's

Thnx.. maar het is me vliegwiel wat niet draait... Snellehenk, thnx voor je snelle foto's;)

Als het vliegwiel niet draait voelt het aanslingeren van de motor dan veel lichter?
Als je dan niet de compressieslagen voelt moet je het meer in de oneway in de backplate zoeken.

Ik had me starter eraf gedraaid en daar zit een rond dingetje met lagers.. ik denk dat het dat is??? Precies achter de starter zit het..
Soms pakt hij m fftjes.. en dan heeft die weer genoeg compressie en slaat hij ff aan..

maak eens een foto van het geheel, en bewerk het eens in paint of zoiets.
Schrijf dan eens erbij, welke onderdelen jij bedoelt. Op deze manier is het erg lastig om je goed verder te helpen door alle vage benamingen.

Veel voorkomend is dat de as en het naaldlager (oneway) achterop de motor vettig raakt, even goed ontvetten met remmenreiniger of wasbenzine en weer in elkaar zetten. Meestal als het begint houdt het nooit op totdat je de as en het lager vervangt.

Back