koppeling met harde of met zachte veer??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Guest, 17 jul 2003.

  1. Guest

    Guest Guest

    yo ze hebben bij conrad koppelingetjes met 3 schoentjes. Alleen wat is nou beter eentje met harde veren zodat hij pas optrekt bij hoge toeren of eentje met zachte veren optrekken bij lage toeren? :?: :?: :!:
     
  2. P@trick

    P@trick Guest

    het legt er aan.
    als je harde veren doet zal hij van begin tot eind blijven gaan als een tiet alleen denk ik dat je niet lang met je schoentjes doet.

    en als je zachte veer neemt dan trek je langzaam weg maar je hebt wel een goede start zal niet gaan spinnen en glijden.

    met een zachte veer heb je denk ik ook en probleem met je stationeer want de koppeling pakt heel snel op dan. waardoor je een langzame stationair behaalt en snel de kans op uit slaan hebt.

    corrigeer me als ik er totaal naast zit ik heb nog geen auto.
    maar dit lijkt me gewoon een simple theorie.
     
  3. Als je zachte veren gebruikt, zullen deze eerder aangrijpen dan bij hardere veren.
    Je zult dus eigenlijk eerder optrekken, maar met een lagere snelheid, omdat je motor nog op toeren moet komen.

    Gebruik je harder veren dan zullen de koppelingsschoentjes later aangrijpen, dus bij een hoger toerental dan bij zachtere veertjes. Je auto zal dus sneller optrekken, omdat de motor al op toeren is.
     
  4. martijn

    martijn Guest

    ja bij mij zijn de schoenjes kapot
     
  5. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    jah ligt er gewoon aan wal je liever hebt maar ik zou gewoon de veertjes bestellen die er standaart al op zitten meestal zijn dit toch wel gewoon de beste
     
  6. vazkhor

    vazkhor Guest

    op wat voor motor ga je die zetten ... (een koppeling met 3 schoentjes is een 1/8 koppeling).
    Met een .15 motor krijg je problemen dat je koppeling niet lekker pakt ... maar met een .21+ is het een echte aanrader!!

    Verder is een stevige veer over het algemeen beter i.v.m. stationair afstelling en met de hoeveelheid toeren die je motor maakt als ie aangrijpt ... maar je kunt ook te ver gaan ;)
     
  7. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Dat is het probleempje dat ik nu heb, de veer die rond de koppeling in mijn 2 bak zit is uitgerokken waardoor hij direct oppakt zonder gas te geven, motor stond perfect afgesteld maar doordat de veer uitgerokken was zette de koppeling meteen uit (geen weerstand van de veer) waardoor je aan geen kanten een stationair had...

    wat ik hoorde van men modelhandelaar is dat ze er soms een soort van rubertje, rekkertje rond doen. :? , wist ik niet van

    Bij mij zaten er door een eerden ongevalletje :oops: nu al koppelingsshoentjes van HPI op, en nu is het dus de veer... :cry:

    Mijn moeder blijft het maar zeggen: WAAR BEN JE AAN BEGONNEN!!!

    Maar ik geef niet op
    :twisted:
     
  8. Guest

    Guest Guest

    moe je bij conrad nieuwe koppeling veertje bestellen kosten: 3 euro per stuk
     
  9. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    nee hij gaat de veer inkorten, moet dus geen nieuwe steeken :lol:
     
  10. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    daarjuist een gebeld en de veer zat er los in...afgebroken

    hij heeft ze ingekort

    korte veer komt overeen met een hardere veer...zal dus meer gas moeten, geven voor hij oppakt... :wink:

    ga hem morgen vroeg halen en dan nogeens lekker gaan trainen op het circuit in maldegem (belgiƫ)
    :lol:
     
  11. hilbren

    hilbren Guest

    ik heb wat betreft dit onderwerp nog wat info gevonden, misschien heeft iemand er wat aan... plaatje
     

Deel Deze Pagina