Hallo allemaal,
Ik blijf maar problemen hebben met de aandrijving van mijn Amsterdam en ik hoop dat jullie me daar tips over kunnen geven.
De eerste keer dat ik problemen had was met de plastic schroef die door Artesania Latina bij het bouwpakket wordt geleverd. Tijdens het testen in de badkuip braken alle drie de bladen af en dat vaart een beetje lastig :cry: . Nu heb ik wel een zware motor (Graupner 900 BB Torque) en weet ik wel dat de omstandigheden in het bad een beetje extreem zijn, maar ik stond wel een beetje 8O te kijken.
Dit probleem heb ik opgelost door een metalen driebladsschroef (60mm) van Raboesch te kopen. Dit werkt gelukkig veel beter, maar het model ging een beetje te snel naar mijn zin dus heb ik een metalen vierbladsschroef (60mm), ook van Raboesch, gekocht.
Deze schroef had ik nog niet getest, maar nadat ik tips van Droopy’ke (nogmaals bedankt daarvoor) heb gehad, heb ik mijn Amsterdam voorzien heb van werkende bluskanonnen en die moeten natuurlijk wel even getest worden. Boot weer in de badkuip gelegd bluskanonnen en schroef uitgetest. Bluskanonnen werken perfect, en ook de schroef deed heb goed, maar door de vierbladsschroef wordt de koppeling veel zwaarder belast, en deze heb ik kapot gedraaid (Raboesch 106-40 met bijbehorende koppelstukken)
.
Nu de hele koppeling van mijn Amsterdam eruit ligt wil ik graag weten welke of bovenstaande koppeling een goede koppeling is voor mijn Graupner 900 BB Torque motor en de 60mm vierbladsschroef. En hoe je de koppeling het beste kan plaatsen. Ik heb wel een wat gehoord over vlakke kantjes aan de assen vijlen en alles met lijm insmeren, maar wat het allemaal precies inhoud snap ik even niet.
Groetjes Danny.
Ik blijf maar problemen hebben met de aandrijving van mijn Amsterdam en ik hoop dat jullie me daar tips over kunnen geven.
De eerste keer dat ik problemen had was met de plastic schroef die door Artesania Latina bij het bouwpakket wordt geleverd. Tijdens het testen in de badkuip braken alle drie de bladen af en dat vaart een beetje lastig :cry: . Nu heb ik wel een zware motor (Graupner 900 BB Torque) en weet ik wel dat de omstandigheden in het bad een beetje extreem zijn, maar ik stond wel een beetje 8O te kijken.
Dit probleem heb ik opgelost door een metalen driebladsschroef (60mm) van Raboesch te kopen. Dit werkt gelukkig veel beter, maar het model ging een beetje te snel naar mijn zin dus heb ik een metalen vierbladsschroef (60mm), ook van Raboesch, gekocht.
Deze schroef had ik nog niet getest, maar nadat ik tips van Droopy’ke (nogmaals bedankt daarvoor) heb gehad, heb ik mijn Amsterdam voorzien heb van werkende bluskanonnen en die moeten natuurlijk wel even getest worden. Boot weer in de badkuip gelegd bluskanonnen en schroef uitgetest. Bluskanonnen werken perfect, en ook de schroef deed heb goed, maar door de vierbladsschroef wordt de koppeling veel zwaarder belast, en deze heb ik kapot gedraaid (Raboesch 106-40 met bijbehorende koppelstukken)

Nu de hele koppeling van mijn Amsterdam eruit ligt wil ik graag weten welke of bovenstaande koppeling een goede koppeling is voor mijn Graupner 900 BB Torque motor en de 60mm vierbladsschroef. En hoe je de koppeling het beste kan plaatsen. Ik heb wel een wat gehoord over vlakke kantjes aan de assen vijlen en alles met lijm insmeren, maar wat het allemaal precies inhoud snap ik even niet.
Groetjes Danny.