hallo wie kan mi zeggen wat het beste is voor een koppeling veer een 8000 toerenveer of een 5000 veer het is voor een hpi baja 5b
8000 TPM veer zal later aangrijpen, wat er veelal voor zorgt dat je harder weg trekt. Nadeel is wel weer dat je aandrijf lijn grotere klappen te verduren krijgt. 5000 TPM zou iets later aangrijpen dan wat er standaard in zou zitten. Dat zal dus al iets feller moeten zijn dan standaard. Wat heb je er nu eigenlijk in zitten dan? Wat voor een kleur heeft de veer?
Nog een nadeel is dat je niet rustig kunt rijden omdat dan je koppeling snel slijt. M.a.w. als je goed kunt sturen en een snelle baan hebt is het de volgende stap, anders niet. ik kan het weten want kan nog niet best sturen ( te langzame reactie`s) en rij onroad op een kronkelig circuit en heb zo`n alie koppeling van 7000 toeren erin zitten en het koppelingshuis kleurt blauw. Voordeel is dan wel weer dat een complete koppeling incl. de veer goedkoper is dan hier de veer incl. verzendkosten. http://nl.aliexpress.com/item/clutc...72.html?adminSeq=223168049&shopNumber=1708399
Een 8000 toeren veer moet je niet in een 2wd gebruiken , een 4000 of een verstelbare die je rond de 4~5000 toeren op laat pakken werkt veel beter. Anders krijg je een hele zenuwachtige auto omdat de aandrijving er te hard in komt en de banden elke keer spinnen zodra je gas geeft. Gevolg is dat je auto dan elke keer achterste voren staat als je uit een bocht komt zetten en het gas erop gooit. Die 8000 toeren veren zijn pas bruikbaar als je met een 4wd rijd omdat je dan het hogere koppel van het hogere toerental nodig hebt om vlot weg te komen. Een standaard 4000 toeren veer knijpt je motor dan juist te veel af door het vroege oppakken.