Koppelingsveer kapot

• Topicstarter Topicstarter tomviguurs
  • Startdatum Startdatum
T

tomviguurs

Guest
Hi, ik heb dus ook zo'n replica van een HPI (Seben racing met een Vertex .18 3cc motor. Nu is mijn koppelingsveer afgebroken en deze wil ik vervangen. Ik weet welke onderdelen ik moet hebben, dat is het probleem niet. Het zijn twee schoenen met 1 veer eromheen. Echter vraag ik mij af of er geen sterkere koppeling in de markt beschikbaar is.

Wellicht iemand die mij hiermee kan helpen.

De koppeling die ik heb staat op deze site ook afgebeeld:

HPI 86869 Clutch Shoe/Spring Set Firestorm - Toysonics.com

Er zijn ook koppelingen met 2 kleinere veertjes en schoenen , die werken al een stuk beter als 1 zo'n grote veer.

Als het goed is waren die er van HPI voor de RS4 2, 3, evo en weet ik het wat voor versie allemaal ;)

Volgens mij kun je er indd. gewoon twee schoentjes en twee veertjes opzetten.

Ondertussen om toch te kunnen rijden, kun je gewoon een nieuw haakje en/of oogje aan je koppelingsveer maken met een tang. Dan kun je hem zo weer in elkaar haken en om je koppelingschoentjes heen doen.

ik zou er meteen een 3 schoens koppeling op zetten.
is wel wat werk maar met zo'n koppeling heb ik nog nooit problemen gehad

Die zijn alleen niet zo makkelijk te vinden voor een 1:10 auto ;)
1:8 is het geen probleem , 1:10 werkt meestal met 2 schoenen en zo'n grote veer.....

Bedankt voor de reakties. Weet iemand of het toevallig uit maakt hoe de koppeling erop gemonteerd zit? Daarmee bedoel ik aan welke kant de veer zit op de koppelingsschoenen. Moet deze aan de vliegwielkant zitten of aan de clutchbell kant?

Back