Koppelingveertjes

• Topicstarter Topicstarter Doesje
  • Startdatum Startdatum
D

Doesje

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben bezig een Hpi koppeling op mijn motortje te monteren, maar nu zitten er bij de schoentjes 2 soorten veertjes (dikke en dunne).
Welke moet ik gebruiken?

Het gaat hier om een Hpi 2,5cc motortje.

Mvg
Doesje

Wat jij wilt, hoe zwaarder de veer des te later de koppeling pas aangrijpt en de auto agresiever optrekt

Hallo Roelof,

Bedankt voor je antwoord.
Als ik het dus goed begrijp dat wordt het lastig om met de dikkere veren zachtjes met beleid te rijden (bv slalommen).

Weet jij misschien ook of de auto met de dikkere veren dan ook sneller optrek, dit omdat die hem later oppak?

Het is hetzelfde als je bij een personenauto eerst get gas intrapt en een tel late de koppeling laat schieten of je eerst de koppeling laat opkomen en dan langzaam gas geeft. OK, het verschil is zo iets te groot uitgedrukt maar het zal iets uitmaken, ik wil niet zeggen dat de auto met dikke veren onbereidbaar wordt maar als je langzaam rijdt zal de koppeling met dikkere veren meer in een slip blijven wat ook ten koste gaat van de schoentjes.

Bedankt voor je antwoord, het is me nu helemaal duidelijk.
Vanavond de dunne veertjes monteren.

Doesje

en als je de dunne veertjes erop zet, (dat had ik bij mij) dan kunnen die op stationaire stand ook problemen oplopen... dat ze te vroeg aangrijpen...

Lijkt mij stug dat een fabrikant veertjes erbij stopt die je niet kunt gebruiken omdat ze te slap zijn. Heb je ze niet met het monteren te veel vernbogen?

Lijkt mij stug dat een fabrikant veertjes erbij stopt die je niet kunt gebruiken omdat ze te slap zijn. Heb je ze niet met het monteren te veel vernbogen?

nee,maar zouden die veertjes na 2 jaar onder spanning te hebben gestaan(mischien wel langer) niet helemaal uitgelubberd zijn... en dat zei die man ook van die modelbouwwinkel: je moet er alleen andere veertjes opzetten... vond ik ook stug maar het werkt wel..

Prrrrfffff...... tuurlijk wordt een veertje onder een spanning na een tijdje slap maar jouw reactie is dan toch niet relevant op het gebruik maken van nieuwe veertjes?

Prrrrfffff...... tuurlijk wordt een veertje onder een spanning na een tijdje slap maar jouw reactie is dan toch niet relevant op het gebruik maken van nieuwe veertjes?

moest van de modelbouwzaak... vind ik ook raar,is toch ook niet op een 1:1 auto bv. ja sorry,moet ffe op een citroen een onderdeel van een opel zetten....

Back