Korte Antenne volgen Azarr of Deans, zelf maken

Dirk

Forum veteraan
Regelmatig zie je extra korte Antenne's

Principe Deans:
vervang een deel van de lengte door een spoel...
wie weet de formule hiervoor, ergens iets gevonden gebruikte spoeltje van 1,5 MH...is dit voor 72/75Mhz ???

Principe Azarr:
De antenne is een spoel (soort rubber ducky) wie kent hier het 'geheim'van...

Eerste serie is onderweg naar Nederland en is via mij te verkrijgen. De exacte prijs durf ik op dit moment nog niet te zeggen. Dit hangt af van de porto en eventuele invoerrechten. Ik zal de prijs zo laag mogelijk houden.

@ Joost die tik die jij zegt te hebben met je ACT ontvangers had ik ook, nu met deze antenne merk ik er niets meer van.

die tik heb ik ook met mijn jeti ontvanger :cry:

wordt die antenne erg duur? je weet het nog niet exact, maar wel ongeveer? (Vervelende vraag he? :))

Hai Theo,
Ik ben erg geinteresseerd in die korte antenne. Ik neem aan dat ie net zoals de normale antenne erg licht is (?) en makkelijk kan worden weggewerkt in een vleugel. Kan ie in (of langs) een koolstaaf worden verstopt of krijgen we dan storing zoals met de traditionele antennedraadjes? Dank je en hou ons op de hoogte.

Dat met die koolstof staaf moet ik nog uitproberen/uitzoeken maar het lijkt mij dat dit niet optimaal is.

Dat klopt en ik zal er niet ver boven zitten met de prijs dit in verband met de verzend- en andere kosten die erbij komen.

De nieuwe Azarr antenne's komen vandaag binnen. Vanavond weet ik de exacte prijs exclusief verzendkosten.

10 stuks en ik kan ze zo weer bestellen. De prijs is 12 euro exclusief verzendkosten. Of eventueel meenemen naar een evenement (indoor vliegen in Alphen) waar ik naartoe ga.

dus ik haal een groot stuk van mijn antenne af, soldeer deze 'spoel' eraan, en die rare 'tik' is (waarschijnlijk) weg?

en wat als dit niet werkt? Heb ik dan mijn ontvanger gemold?

Ik kan niet garanderen dat die tik weg is. Bij mij is die tik in ieder geval weg.

De instructies zijn duidelijk. knip 1 inch buiten de ontvangerkast de antenne door en soldeer de Azarr antenne hieraan vast. Monteer de antenne niet te dicht bij metaal of carbon/koolstof. Lijm de antenne bij de stukjes krimpkous vast aan het model (dubbelzijdige tape).

Als je dit doet is er niks mis met je ontvanger en vervalt zelfs je garantie niet.

Theo Coenen zei:
10 stuks en ik kan ze zo weer bestellen. De prijs is 12 euro exclusief verzendkosten. Of eventueel meenemen naar een evenement (indoor vliegen in Alphen) waar ik naartoe ga.

Ga jij zondag naar leiden ??
Als je gaat neem ze dan mee lijkt me wat voor m'n slomo (anders vlieg je de volgende keer m'n antenne eraf)
:wink:

maar vliegen met 1 inch antenne gaat niet... (zonder azzar)
als je daarna je afgeknipte stuk er weer aansoldeerd is er niets aan de hand?

@ joost bij mijn testmodel de holiday heb ik een stekker verbinding gebruikt die combinatie had ik in de Brabanthallen op de Drenalyn zitten.

@ R_R_R nee helaas ga ik niet naar Leiden.

@ Allen gebruik PM's of email mij voor verdere info bespaar de ruimte hier.

Ik ben van plan mijn Azzar op mijn ACT Micro-6 te zetten....

toen ik die micro6 in mijn handen had, besloot ik de behuizing eraf te halen. Ik had wel eens gehoord dat mensen dat deden, om gewicht te besparen; Dus ik de behuizing erafhalen.

(maakt dit veel uit die paar gram?)

het printje omgedraaid, en daar zat de antenne op het printje gesoldeerd.
wat mij opviel was dat er een paar van die dunne draadjes uit de antenne loshingen :?
een stuk of 4 ofzo, is dit erg?

als ik de antenne er weer goed aan soldeer, dan zit het weer goed, maar is mijn garantie weg (of is die al weg nou ik het kastje (tijdelijk) heb verwijderd?)

hoelang is die garantie eigenlijk?

wat zal ik doen :?:

Back