korte antenne voor de zender

kan je op een zender van traxxas, waar nu een lange antenne op zit, ook zo'n korte op zetten??ik zag die bij een andere zender op een site.

mvg,robert

Niet elke zender is zelfde...

Kort antenne herkent je als 2,4 ghz zender

Als je 40 mhz op je ontvanger en 2,4 ghz rijdt... helaas werkt niet.

2,4 = 2,4 ghz
40 = 40 mhz

kan je op een zender van traxxas, waar nu een lange antenne op zit, ook zo'n korte op zetten??ik zag die bij een andere zender op een site. ...

Ja dat kan ... er bestaan zogenaamde "Rubber Duck" antennes (ik weet alleen niet of er ééntje bestaat voor jouw zender) ... sterk afhankelijk van de kwaliteit zal je reikbereik van je zender van "iets" minder tot slecht worden ... als er een originele Rubber Duck voor jouw zender bestaat, dan zal je weinig problemen ondervinden van het beetje bereik verlies ... maar ééntje van een "onbekend merk" (b.v. van marktplaats of e-bay) kan heel goed, maar ook heel slecht zijn ...

Dat zegt hij in zijn post, marktplaats of e-bay.. Maar ik denk dat het weinig uithaalt, tenzij je echt een bericht op internet van iemand kan vinden die bevestigd dat precies die antenne op jouw zender past.

1 manier is makkelijk....

Compleet set 2,4 ghz kopen met zender en ontvanger. Prijskaart ligt tussen 100-500

zie dat je nog jong bent , dus ik weet van me zelf dat enkel het goedkoopste kan bij die leeftijd , bij de meeste vermoed ik..

de goedkoopste 2.4ghz systeem is naar mijn wete de spectrum dx6
die koste me 89 euro , uiteraard niet het beste. maarja , spaar gewoon door tot wanneer je een deftige set kunt kopen! wat auto rij je ?

81 euro voor een Graupner Race Spec Xg-6i
graup080209.jpg

bij Albatros http://www.albatros.ws/html/zenders.html

ik heb een traxxas stampede met flux brushless motor ik denk dat ik over een tijdje wel er 1 ga kopen die van 81 euro denk ik.

allemaal hartelijk bedankt voor de reacties.

mvg,robert

Die Acoms Hayabusa is goed voor mij, heb deze zelf en heb er 2 ontvangers voor (verschillende autos) en alles werkt perfect en is goed instelbaar.

Back