Korte Vlucht, Lange Revalidatie ...

lekker overtrokken zeg.
Die zal wel een zeer achterwerk hebben denk ik 8O
 
Yep, een zeer achterwerk had ie zeker, en verder had ie ook wel wat gebroken botten........

Deze kist is bijna niet te vliegen zonder motorvermogen maar het is wel de enige kist geweest die verticaal kon stijgen, stil hangen en dan weer vermogen erop en verticaal door klimmen.

Volgens mij is er geen 2de van gemaakt.
 
Ik dacht dat hij weer helemaal gezond was.
Anders is het inderdaad niet om te lachen.
Want ik hou er niet van om lol te maken over verongelukte mensen.

Maar de realiteit is wel weer dat je op vol vermogen ook kan overtrekken,
en dat nog met aardig wat snelheid.
Je ziet hem al flink sturen om hem recht te houden.
Dan doet hij het nog erg knap om recht op de grond te komen.

Waarom zit er in die kisten geen schietstoel trouwens?
 
Hij is er weer helemaal bovenop gekomen.

Hij wilde daar landen. De prop kon op negatieve pitch gezet worden, om te remmen voor het landen. Bij het omschakelen terug naar normale pitch, fikte de motor af. Gevolg was dat hij niet genoeg vermogen had om snelheid te maken om te flairen.

Althans, dat staat op z'n eigen website:
http://www.waynehandley.com/archive.html
Wayne flew the Oracle Turbo Raven in its first airshow on Oct. 3, 1998 and its last show on Oct. 3, 1999. During a steep approach to landing, the engine flamed out as Wayne was bringing the propeller out of reverse and he was unable to attain the speed necessary to flare for landing. The airplane was destroyed and Wayne was severely injured, but has since made a complete recovery.
 
hezik zei:
Hij is er weer helemaal bovenop gekomen.

Hij wilde daar landen. De prop kon op negatieve pitch gezet worden, om te remmen voor het landen. Bij het omschakelen terug naar normale pitch, fikte de motor af. Gevolg was dat hij niet genoeg vermogen had om snelheid te maken om te flairen.

Wat is Flairen?
heb ik nog niet van gehoord :?
 
Dat is verkeerd getypt flaren ;)

Bij een 1:1 ga je, na het passeren van de threshold, flaren op het juiste moment.

An aircraft landing manoeuvre in which the pilot arrests the steady descent of the aircraft, near the runway, by raising the nose of the aircraft, relatively sharply, and uses lift to overcome the downward momentum and arrest the speed of descent. The increasing ground effect on wing-lift helps smooth the landing as forward speed decreases quickly with the increased drag from the higher angle of attack.
 
Back
Top