Kortere Flybar

• Topicstarter Topicstarter me_sang
  • Startdatum Startdatum
M

me_sang

Guest
Afgebroken flybar, maar het is maar een cm, dus ik heb hem weer afgestelt maar nu is de flybar 1 cm korter. wel netjes even lang aan beide kanten. Maakt dit uit in prestaties?

Ja, maar ik denk niet dat je het zal merken.

Langere flybar = snellere besturing maar minder stabiel
Kortere flybar = tragere besturing maar stabieler

Dus eigenlijk is het voor iedereen aan te raden om zijn flybar
in te korten ? Tenminste...dit geldt dan voor 'de beginners'.
Wie wil er nu niet met een stabielere heli leren vliegen :wink:

Als je hem stabieler wilt hebben kan je beter je paddles verzwaren door er plakband omheen te wikkelen. (evenveel plakband op allebij de paddles natuurlijk)
Wil je dat die sneller stuurt (maar dus weer minder stabiel is) dan kan je paddles vol gaten boren en met een krimpkous dichtmaken om hem lichter te maken.
Wil je dat die helemaal snel stuurt (maar helemaal niet stabiel meer is) dan kan je de hele flybar er uit trekken en de linkjes van de swashplate direct op de bladhouders koppelen "flybarless". Je moet dan de rotorbladen wel weer wat verzwaren om nog enige stabiliteit terug te krijgen.

War ook veel word gedaan is uit een kroonsteentje de koperen busjes halen, en die om de flybar doen. Kan je afstellen hoe zwaar je heli moet reageren.

Groetjes,

Ton.

honey bee zei:
Dus eigenlijk is het voor iedereen aan te raden om zijn flybar
in te korten ? Tenminste...dit geldt dan voor 'de beginners'.
Wie wil er nu niet met een stabielere heli leren vliegen :wink:
Ik zou er niets aan doen. Standaard zijn die dingen zo afgesteld om het beste van 2 werelden te hebben. Reactie snelheid en stabiel. Stabieler ten koste van de reactiesnelheid zou ik zeker voor een beginner niet doen. De meest gemaakte fout van een beginner is namelijk oversturen. Dit komt puur omdat de heli traag reageerd op de stuur commando's.

Wat je kan doen om een stabielere heli te krijgen EN een snellere reactietijd: Bladen inkorten zodat je een hoger hovertoerental krijgt (je motor moet het natuurlijk wel kunnen leveren).

Helaas heeft dit natuurlijk ook weer nadelen. Hoger elektriciteitsverbruik, vol gas gaat die minder snel omhoog en bij een crash is de kans op schade door het hogere toerental groter.

Back