Kortsluiting in robbe nanojet

Discussie in 'EDF forum' gestart door 120134, 1 mrt 2015.

  1. 120134

    120134

    Lid geworden:
    22 sep 2012
    Berichten:
    124
    Locatie:
    Assen
    Hallo,
    Ik heb een robbe nano jet(de l-39 pipsqueak), de regelaar heeft twee kabels die je aansluit op de accu, een rode en een zwarte, de accu heeft ook twee kabels met dezelfde kleur, bij de accu heeft de zwarte draad een plugje en bij de regelaar heeft de rode draad een plugje, ik had de rode draad al verbonden en stond op het punt om de zwarte draad te verbinden, ik liet per ongeluk het zwarte plugje los waardoor die tegen zon stangetje aankwam van de ontvanger, de zwarte draad kwam tegen zon connector van de ontvanger, toen kwam er voor 1 seconde een soort blauwe vonk, een heel fel licht, hierna de accu echt aangesloten, alles deed het behalve de motor deed het heel raar. Hier een link naar een foto hoe het erin zit. Onderin op de foto de zwarte kabel met het plugje en die raakte de ontvanger precies op zon connectieplekje, die ijzeren dingetjes die uitsteken waar je de servo kabel op aansluit. Dat plugje raakte zon ijzeren stangetje die uitsteken. de motor maakt nu een heel rochelend geluid en er komt geen vermogen meer uit, ik kan de motor zien draaien maar de impeller draait niet. Moet ik de motor of regelaar vervangen? of moet ik alles vervangen? De servos voor de rolroeren en hoogteroeren functioneren normaal. Een aantal keer daarna deed de motor het nog wel, maar toen ik de motor op een keer aansloot deed de motor ineens zo raar.


    http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/120134-albums-kortsluiting-picture215611-foto-9.jpg
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2015
  2. aws1

    aws1

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    377
    Locatie:
    Putten
    al een andere ontvanger geprobeerd
    want het is immers de ontvanger die je heb geraakt
    lijkt me dat deze dan niet meer lekker is
     

Deel Deze Pagina