Kortsluiting servo

Goeiemorgen.

Kan het zijn dat er door een ingevreten kabel van mijn stuurservo dat mijn ontvanger (tqi van traxxas met tsm) ermee op houd d.m.v een kortsluiting??

Gr. Martin

Als de koperdraden zichtbaar zijn is dat mogelijk. Ontvanger en servo('s) maken gebruik van dezelfde spanningsbron. Kortsluiting in de servokabel zorgt er dan voor dat ook de ontvanger niet meer werkt.

Als je handig bent met de soldeerbout is een servokabel goed te vervangen.

Kan het er zelfs voor zorgen dat de ontvanger het helemaal niet meer doet??
Ventilatoren draaien nog wel. Dus er is nog wel spanning op de ontvanger vanaf mijn esc

Bij een kortsluiting wordt de spanning 0 volt. Dan werkt de ontvanger niet meer. Als de ventilatoren niet draaien op de BEC spanning die naar de ontvanger gaat is het best mogelijk dat die nog doen.

Als je twijfelt of de BEC spanning aanwezig is, deze even controleren met voltmeter.

Het is altijd aan te raden beschadigde bekabeling te vervangen.

Dat is niet nodig. Alleen het snoertje (laten) vervangen en de servo is weer als nieuw!

servo's hebben intern een borstelmotor.
des te meer deze versleten zijn, des te meer stroom er gaat lopen.
zijn ze al een tijdje helemaal op, gaat er een serieuze stroom lopen.
eentje die an sich best een ontvanger plat kan trekken..

Maar of dit ook echt zo is....
Weet je zeker dat je stroomvoorziening zelf in orde is?

Kan het zijn dat er door een ingevreten kabel van mijn stuurservo dat mijn ontvanger (tqi van traxxas met tsm) ermee op houd d.m.v een kortsluiting??

Het gaat hier om een defect servosnoer. Dat heeft niets te doen met een versleten motor...

Laatst bewerkt:
De stroomvoorziening is goed... ik heb een kortsluiting heb gehad in de servokabel!! Voor de tijd was alles goed!! Ga er wel ff mee aan de slag!! Nieuwe kabels aan de servo en testen maar

Back