kostprijs

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hallo,

Ik wil beginnen met modelbouw maar weet er wel niet zo veel van.
Mijn vraag is eigenlijk: Hoeveel zou het mij kosten om een zwever voor
beginners te kopen die ik volledig nog in elkaar moet zette (+moter, middel grote breedte van de vleugels)
En moet ik bij een club aangesloten zijn en kost dat geld?

thnx

star_o

Hier is al veel over gezegt op het forum en er is zelfs een faq over ( http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=28 )

Gebruik ook de zoekknop
icon_mini_search.gif
, en zoek op :

charter
beginner

enz

Maar beginnen met een vliegtuig houd niet op bij het model er is ook nog een zender nodig, startbenodigheden voor brandstof of een lader voor electro, een lader voor je zender en ontvanger accu, ontvanger en servo's.

gr Remco

Hoi star_o en welkom op het forum. :D
Goede zwevers voor een beginner, die je zelf moet bouwen, zijn bijvoorbeeld de Spirit van greatplanes, of de Gentle Lady van goldberg. (of de electa, als je een electro-zwever wilt).
Qua totale kosten moet je denken aan 300-500 euro, afhankelijk van welke zender/servo's/accu's/lader je gaat aanschaffen.
Ik kan natuurlijk niet in je budget kijken, maar het is beter als je meteen een goede (computer)zender en lader koopt. Je bent dan wel net iets meer kwijt, maar je hebt wel apparatuur waar je langer plezier aan hebt.
Bij wiggerich-modellbau kost de FX-18 bijvoorbeeld 189 euro. Voor 88 euro heb je vervolgens bij modellbau-centrum Peters een Robbe Ultimate LiPo voor 88 euro.

Voor de rest kan ik je alleen nog aanraden gebruik te maken van de zoekfunctie en :google: en het een en ander uit te zoeken. (De informatie is namelijk uitgebreid aanwezig, je moet het alleen nog even willen doornemen. ;) )
Even de prijzen van verschillende (buitenlandse) winkels vergelijken kan je zo enkele euro's besparen, dus het is zeker de moeite waard om even wat uitzoekwerk te verrichten.

Hier een paar links naar goedkope (buitenlandse) winkels:
www.staufenbiel.com
www.hoellein.com
www.aircraft-world.com (regelaars/motoren/props etc.)
www.cheapbatterypacks.com (accu's)
www.rc.jepe.biz (servo's)
www.batt-mann.de (accu's)

Ook is het verstandig lid te worden van een club. Zo kan je profiteren van de reeds aanwezige kennis en krijg je instructie van een ervaren modelvlieger.
Voor clubs bij jou in de buurt:
http://www.modelvliegsport.nl/service/clubs/index.htm
http://www.airtoi.nl/clubs.php3

Veel succes. :)

Hoi,

Tevens kost het lid worden van een club niet veel, ik betaal 35 euro per jaar daarvoor kan je dan vliegen en hebben we ongeveer 3 a 4 keer per jaar een BBQ :D

Mark

Bij wiggerich-modellbau kost de FX-18 bijvoorbeeld 189 euro.

Ik wilde hier laatst ook de FX18 bestellen maar Wiggerich-modellbau levert niet meer buiten Duitsland.

AWe zei:
Ik wilde hier laatst ook de FX18 bestellen maar Wiggerich-modellbau levert niet meer buiten Duitsland.
:offtopic:
Hey AWe! ;)
Ik heb deze info ook uit het draadje wat jij gestart had. :lol:
Wat is eigenlijk de reden dat ze niet meer buiten Duitsland leveren? :?
Zolang je vooraf betaald en geen problemen hebt met de verzendkosten lijkt me het, vanuit het perspectief van de winkelier, juist dom (kleinere afzetmarkt enzo...) om niet naar het buitenland te verzenden. :?

edit: Ik weet niet of je inmiddels de zender al ergens anders hebt besteld, maar Staufenbiel (persoonlijk erg goede ervaringen mee) heeft de zender (2003 versie) nu in de aanbieding voor 199 euro.

Off Topic:

De exacte reden weet ik ook niet (mij duits is niet zo goed) maar het had te doen met nieuwe verkoopvoorwaarden.
De e-mail met de exacte reden heb ik helaas al weggegooid.

Ik pleit voor een winkeloverzicht.

Back