Koude motor starten,... lukt niet :S !

• Topicstarter Topicstarter I_PANDA_I
  • Startdatum Startdatum
I

I_PANDA_I

Guest
Ik heb dit probleem eigenlijk al langere tijd, maar er nog nooit echt iets aan gedaan.
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben,.. maar als mijn motor koud is wil hij gewoon niet starten. Ik heb er al een andere gloeiplug, nr. 2 in gestopt maar het lukt gewoon niet. Tenminste niet als het zo koud is buiten, <10 Graden of zo.
Ik moet mijn motor nu eerst met een fohn voorverwarmen, en dan start hij meestal in een keer.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en wat kan ik er aan doen :?:

(3.5 cc Force motortje, zware goede compressie)

gewoon met de fohn voorverwarmen is het beste. Dan heb je ook minder kans dat je je motor beschadigt. Wanneer het buiten koud is, zijn de onderdelen van je motor aardig bros. Wanneer je hem meteen op de startbox aan wilt zetten of meteen aan je trekstarter begint te hengsten, kan je motor flink beschadigen en in het extreme geval kan er wat breken.
verwarm de motor dus gewoon even voor, niet aan een kant maar rondom de motor, anders zet alles weer ongelijk uit en heb je misschien alsnog problemen.

succes

Een fohn is waarmee je je haren droog maakt toch...............

een haardroger????

zo een paar verwarmingsdraden en een ventilatortje aan de achterkant???

in belgië noemen we dat toch een haardroger :P

Je moet eerst de gloeiplug er uithalen rn zorgen dat er brandstof uit de pluggat komt.
Gloeiplug nummer 3 er in doen,
voorgloeien en starten.
staat ook de motor afstelling wel goed,
heeft de carabarateur ook een onderin spoeier op de gas schijf zitten,
dan zal deze wel niet goed staan.

ik heb die motor ook.. ( ik weet dat alle motoren niet hetzelfde zijn) maar gebruik gewoon een 3tje heb ik ook gedaan, loopt er super mee,

Rick

Hier ook een .21 orce motor, en loopt prima bij -1 Graden :)
FF chocken,2x treken met de plug een slag los, en lopen maar....

Wel voorzichtig warm lopen, en ff opnieuw afstellen voor de hoge toeren...

Ik heb precies hetzelfde met mijn HPI-RS4 N3. In de kou starten gaat gewoon niet. Als ik hem ff met een fohn of verfafbrander voorverwarm ( warm, niet heet ) dan slaat hij wel in 1 x trekken aan.
Helaas kan ik hierdoor in de winter niet meer rijden met mijn auto. Bij ons in de buurt is geen geschikte locatie om te rijden en als ik ergens anders wil rijden ( Parkeerplaats o.i.d. ) heb ik geen stroom voor de fohn om hem voor te verwarmen :( Ik kan hem natuurlijk wel thuis starten en dan naar een andere locatie meenemen op de fiets maar das ook zo onhandig :?

wat bedoel je met starten met plug 1 slag los dan valt toch je compressie weg en start hij toch zoiezo al niet ?

mijn 2.11 cc motor start in de vries kou zelfs met een plug nr7 :S
en is een plug 3 niet een beetje heet voor een 3,5 cc ?

Ja hoor, start best met je plug een (halve) slag los. Niet vergeten na het starten direct weer je plug vast te draaien...

NiTrO zei:
een haardroger????

zo een paar verwarmingsdraden en een ventilatortje aan de achterkant???

in belgië noemen we dat toch een haardroger :P

idd das veel makelijker
kheb ook aan tijd zitten nadenken wat die fohni som vleugels te bespannen :p

Ik start hem nou wel met voorverwaren m.b.v een föhn. Lukt nou makkelijk met mijn nieuwe startbox :D . Eventjes voorverwarmen, op de startbox,... vroemmmmm!
Loopt goed zo :D

Heey,

Zoals Dirkjan zegt gewoon voorverwarmen. Alles gaat dan lekker soepel lopen.(de onderdelen van je motor). Als je dit hebt gedaan zet hem op de staterbox. Als hij dan nog niet loopt ga dan toch eens over de afstellingen van je motor nadenken. Zet hem als het moet ietsjes armer.

No excuse

Back