Kan der ook bijna niet bij komen met men toch niet zulke grote handjes.
Je kunt je handen niet veranderen, wel de constructie.
Mijn voorstel om de constructie te veranderen is:
- Verwijder het triplex schot 3mm dik.
- Vervang deze door een nieuw schot 8 á 10mm dik 10 tot 15mm naar achter geplaatst.
- Maak het schot pas in het schip, maar bevestig deze nog niet!.
- Maak hierin, op de verwachte plaats van de motor, een U- opening, met een breedte en diepte van enkele mm meer, dan de diameter van de E.motor.
- Boor vervolgens 3 gaten diam. 3mm in het nieuwe schot, 2 aan één kant, zover als mogelijk uit elkaar, en 1 aan de andere kant. Gaten ca. 10mm vanaf de rand van de U-opening. In deze gaten komen draadeinden M3, gaten vormen een driehoek.
- Motor, plaats deze op een Al. plaat, dik 2mm en breed motor diameter plus aan weerszijden 20mm.
- Bevestig de motor in het midden van de plaat.
- Plaats de motor met bevestigingsplaat in de U-opening, op de verwachte motor plaats, en neem de plaats van de 3 draadeinden in het nieuwe schot over op de motor plaats.
- Boor de overgenomen plaatsen op naar 5 of 6mm.
- Plaats en bevestig het nieuwe schot, met M3 draadstangen aan weerszijden vast met moer, in het schip.
Tussenstand:
In het schip een nieuw schot met 3 draadeinden geplaatst in een driehoek.
De motor bevestigd op een Al.plaat met 3 gaten, overeenkomstig met de plaats van de draadeinden in het nieuwe schot.
Door het gebruik van 3 draadeinden, kan de motor in elk vlak gekanteld worden.
Eveneens in hoogte instelbaar.
- Plaats op de draadeinden aanslag moeren met grote sluitringen.
- Plaats de motor met Al.plaat over de draadeinden en zet vast met moer en grote sluitring.
Voordeel, met de aanslag moeren bepaal je de hoogte en het kantelen, in lijn brengen, van de motor.
Door de grote gaten in de Al.plaat kun je de motor zijdelings verschuiven.
Slechts 3 moeren hoef je vast te zetten.
Bij bevestiging op 3 punten komen er geen torsie krachten op de Al.plaat.
Wel bewerkelijk.
Indien nog vragen, dan hoor ik dit wel.
Succes. Henk.