Kriegsmarine vlag

Discussie in 'Marineschepen' gestart door Jonkje, 27 nov 2009.

  1. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Hallo allemaal,

    Heeft iemand misschien een idee waar in Nedeland ik een (liefst 1:40 ) vlag van de kriegsmarine kan krijgen??
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ik denk dat dat toch neer gaat komen op: zelf printen....
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.829
    Locatie:
    As,België
    hallo


    ja transfert folie en dan op gordijnstof strijken
    zo krijgje mooi aan de twee kanten bedrukking en blijft het een lichte vlag

    ik heb er wel eentje van de keizerlijke marine opgezet
    dan heb je geen probleem in welk land dan ook want de keizerlijke is wel toegestaan
    terwijl die van de kriegs marine dat niet is

    groetjes raf
     
  4. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Hoi Raf,

    Ik weet dat er in Engeland een bedrijf zit die een zeer groot assortiment heeft aan vlaggen voor de modelbouw waaronder de kriegsmarine vlag met swastika.

    Zelf maken is natuurlijk een optie, maar was benieuwd of er in NL ook iets te verkrijgen is.

    Persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen een swastika op een (schaal) model zolang het historisch correct is. En ik weet dat het bijv in Duitsland verboden is om een swastika op een model te voeren. Ik wil eigenlijk 2 vlaggen hebben, een met swastika en een waar de open hoeken van de swastika dicht gemaakt zijn. Dat doen veel schaalvliegers ook die met hun luftwaffe warbird naar een meeting in bijv. Duisland gaan. En zou het op een meeting of iets dergelijks helemaal verboden zijn dan blijft de vlag er natuurlijk gewoon af. Het is dus niet om te shockeren e.d. en heb zelf ook absoluut niks met de nazi ideologie.

    Sterker nog: Er is een persoon in mijn familie die een werkkamp in Polen heeft overleefd....

    Te bizar eigenlijk dat de oorspronkelijke betekenis van swastika Indiaans is voor "gelukkig zijn" en een symbool was voor beweging en de zon.... Het een van de oudste symbolen ter wereld is. Het in veel culturen het symbool van welvaart en geluk was zoals bij de Amerikaanse Indianen, de Maya's, de Azteken, de Hindoes, de Boeddhisten , de Vikingen, de Grieken, de Romeinen, de Kelten, de Perziërs, de Christenen en de oermensen.
    Zelfs in oude Joodse synagogen is het symbool aangetroffen.

    Kortom het is puur omdat die vlag toen der tijd gevoerd werd aan boord.

    Fijn weekend!
     
  5. Imre68

    Imre68

    Lid geworden:
    29 sep 2008
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Vlaardingen
    Beste Jonkje,
    In Nederland zou lk het niet weten maar kiik eens bij www.modelships.de bij flaggen en dan onder Deutschland,Provinzen und Stadte ook Kaiserliche kriegsmarine. Ik heb ze in Duitsland bij de maker gezien zagen erg goed uit.
    Misschien kan je wat met deze informatie.

    Mvg Imre.
     
  6. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Hoi Imre,

    Bedankt voor de tip. Ik heb even gekeken maar de kriegsmarine vlag zit er helaas niet tussen. Ze zijn niet duur en het is ideaal dat je de hoogte van de vlag die je nodig hebt kan vermelden. Zeker een fabrikant om te onthouden!
     
  7. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Hier hebben ze hem wel.
     
  8. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    @ Adam,

    Dat is inderdaad het Engelse bedrijf dat ik bedoelde in het berichtje aan Raf ;) Kosten lijken mee te vallen, rond de 11 euro voor 2 vlaggen 1:40 maar kan zo snel niet zien of de betaling via creditcard moet (heb ik namelijk met opzet niet :p ) Zal voor de test is even alle velden invullen!
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2009
  9. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.829
    Locatie:
    As,België
    hallo merlijn

    het was niet kwaad bedoelt hoor dat je die vlag wil voeren
    het was meer als waarschuwing dat er wel instanties zijn die er een probleem mee hebben
    en wat de history betreft heb je gelijk
    het is niet dat amerika in vietnam heeft gewonnen (zeggen ze) dat het ook te rechtvaardigen is
    geen enkele vorm van geweld is te rechtvaardigen want in elke oorlog verliest er een moeder een kind en dit aan beide kanten

    groetjes raf
     
  10. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Hoi Raf,

    Ik heb het ook niet kwaad opgevat hoor, in tegendeel ;) De reden dat ik de motivatie voor de vlag er bij heb gezet is puur om eventuele negatieve :agrue: meningen van derden voor te zijn en dat mijn opzet duidelijk is.

    Denk toch dat ik binnenkort de vlag uit de UK laat komen, je kan namelijk ook via paypal betalen, wel zo makkelijk!
     
  11. Laurent

    Laurent

    Lid geworden:
    17 nov 2003
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Luik , Belgie
    Dag allemaal,

    er is maar een vlag met de Swastika in Duitsland bewaard, en dat is aan de Laboe memorial te Kiel, waar alle standarden van de duitse marines die ooit bestaan hebben, tentoongesteld zijn. er werd mij verteld dat Kriegsmarinevlag daar mocht aanhangen, omdat de KM een van de weinige WO2 strijdkrachten was waar er bijna geen nazi's in waren, weet ik nu niet als het waar is of niet...

    Ik schrok wel toen ik deze vlag daar zag, terug in de jaren 80...

    de groetjes,

    Laurent
     
  12. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.126
    Locatie:
    Roosendaal
    ze hebben deze vlaggen inderdaad bij BECC Scale Model Miniature Flags for Model Boats & Ships, Vinyl Lettering and Decals
    betaling kan helaas alleen via creditcard of paypal in GBP (koers is nog steeds lekker laag)

    we hebben als vereniging al enkele malen hier een aantal vlaggen besteld. stuur eerst een mail naar de shop met je totale lijst, dan krijg je mogelijk zelfs nog korting

    let wel op de richtlijnen voor de maatvoering

    PS: let er op dat indien je met je model naar Duitsland gaat het voeren van deze vlag wettelijk verboden is.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2009
  13. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Hoi jan,

    Zie mijn eerdere bericht in dit topic mbt Duitsland.

    Ik heb ondertussen een paypal rekening in het leven geroepen en moet dus nog even een paar dagen wachten tot ik deze kan gebruiken. Heb al contact gehad met het bedrijf en kreeg netjes bericht terug. Hopelijk kan ik komende week de order plaatsen :D
     
  14. Koos82

    Koos82 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    687
    Misschien een beetje laat maar met zelf printen heb je misschien wat aan deze site
    Scheepsmodelbouw

    groeten
    Koos
     
  15. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Dat is indd ook een mooie site. Heb reeds de 2 kriegsmarine vlaggen van BECC uit Engeland ontvangen en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de kwaliteit van de vlag en service van dit bedrijf. Alles netjes verpakt en je krijgt bij je eerste bestelling er een gratis catalogus bij! Kortom een aanrader wanneer je vlaggen nodig hebt want ze hebben een zeer groot assortiment in verschillende schalen ;)
     
  16. bocdan

    bocdan

    Lid geworden:
    8 aug 2009
    Berichten:
    1.122
    Locatie:
    roermond holland
    Jonkje.

    En niet alleen vlaggen, maar ook plimsoll merken in de meest uiteen
    lopende schaal, zoals 1:200 echt heel klein, plakletters en nog meer
    je zei het al, echt een aanrader.
    ik sluit me daar bij aan.
     
  17. Vliegeniertje

    Vliegeniertje

    Lid geworden:
    4 dec 2006
    Berichten:
    872
    Locatie:
    Eindhoven NB
    Enne in Amsterdam zou ik niet gaan varen, Rotterdam ga je meer vrienden maken :D
     

Deel Deze Pagina