krijg easystar niet de lucht in

2300kv isw vrij hoog voor grote props,

2300kv x 11,1 volt = 25530 toeren op de 9x5

dat gaat veel amp trekken en veel hitte veroorzaken.

Trim is een fijnafstelling. Tijdens de start ben jij het die stuurt. Gewoon proberen het toestel zo vlak mogelijk omhoog te laten vliegen Dan is er ook snelheid en roerdruk.

Wat zou een goede prop zijn dan ?
Ik dacht dat een 3s setup met 30a regelaar en 2300 kv motor toch wel een beetje kon stijgen. Ik zie wel eens filmpjes dan gaat hij nog net niet recht omhoog.

Maar er zal een groot deel aan mij leggen . Ik zal hem eens wat down sturen en vlakker laten stijgen idd en dan hoop ik snelheid te houden en roer druk ondanks dat het roer ook vergroot is.

Groeten

Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou met je toestel maar eens bij een club langs gaan.

Die helpen je graag, en zo beperk je je schade!!!

Ik ga zo een paar fotos posten. Club zou kunnen idd maar het heli gebeuren heb ik ook "zelf" geleerd dus zal dit me ook lukken dat vindt ik het leukste :)

ik was ook zo hoor, alleen had ik wel iemand die me erbij hielp (die al ervaren vlieger was).

dus evt iemand uit de buurt erbij halen die even mee kijkt? evt de easy star voor je voorvliegt/uit trimt?

[ Club zou kunnen idd maar het heli gebeuren heb ik ook "zelf" geleerd dus zal dit me ook lukken dat vindt ik het leukste/QUOTE]

Als je hier vraagt doe je het ook niet zelf .

Jou probleem moet dan een ander oplossen.

Mvg Johan

Gooi het model precies recht vooruit met de motor uit, en kijk dan wat er gebeurt. De trim op het hoogteroer luistert erg nauw. Als dat goed gaat gooi je het model met half-gas weg. Hij zou dan rustig moeten klimmen.
Zit de vleugelpen er wel in ? Ik heb zo`n vermoeden dat je iets ernstig verkeerd doet.

als de alle roeren neutraal hebt staan dus recht in één lijn met de staart, vleugel enz enz,,
en de CG goed hebt dus je vingers onder de vleugelpennen. dan moet de easystar een beetje naar voren duiken, hij moet niet van je vingers afglijden maar gewoon blijven liggen in een schuine hoek met de neus een beetje naar beneden.
Van de trim van de zender moet je afblijven als alle roeren goed staan.
Dan de vliegtuig in je rechterhand en 3/4 gas geven, dan het vliegtuig tegen de wind in gooien in een rechte lijn net alsof je een dart pijltje gooit en zeker niet hard gooien, soms hoef je niet eens te gooien en vliegt hij zo je handen uit.
het vliegtuig zal een beetje naar beneden duiken en gaat daarna rustig omhoog, in tussen kun je rustig je koers houden TEGEN DE WIND IN.
dan moet je gewoon kunnen vliegen als dit nog niet goed is en dit werkt niet heb je een toestel wat niet goed is of zit er een fout in de opbouw of wat dan ook en raad ik je aan om even langs een club te gaan.
Dit is echt een heel eenvoudig toestel, ook snap ik niet dat je servo`s zo raar doen, is je elektronica wel goed, doe eens een test en leg je toestel eens een 50 meter weg op de grond en laat een ander kijken of je toestel wel goed reageert.
ik bedoel niet dat als je het toestel weggooit en na 10 meter gaan de roeren alle kanten op door storingen of zo.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je eigenlijk met "flaps"? Een EasyStar hééft helemaal geen flaps, en ook geen ailerons. Of is dat een mod van de vorige eigenaar?

[ Club zou kunnen idd maar het heli gebeuren heb ik ook "zelf" geleerd dus zal dit me ook lukken dat vindt ik het leukste/QUOTE]

Als je hier vraagt doe je het ook niet zelf .

Jou probleem moet dan een ander oplossen.

Mvg Johan

Maar daar is een forum voor toch:rolleyes::rolleyes:.Maar niemand moet wat hoor...

Er is idd door de vorige eigenaar ailerons op gemaakt.

Ik weet ook dat er talloze easystar draadjes zijn en ik heb er ook uren doorgespit in het verleden toen ik ook een poging gedaan heb er zelf een te bouwen maar te kort tijd had ivm mijn heli's

Dus mochten mensen dit geen boeiend draadje vinden mogen ze het links laten leggen zonder opmerking...

Ik heb de stukjes hout om de servo's op zijn plaats te houden intussen verwijderdt en de servo's ingepakt met tape om ze vervolgens weer in het frame lijmen.Ook heb ik de staart iets verstevigd.
Verder is hij nog het zelfde.

Servo's heb ik vervangen en de elektronica werkt nu prima.Ik heb hem vanmiddag met 3/4 gas ''gegooid'' en toen maakte hij een lichte daling om vervolgen weer stevig te klimmen en af te draaien in een soort stall turn naar de grond.Dit over een afstand van ongeveer 25 meter voor hij begon te klimmen op dat moment geef ik vol gas om snelheid te houden zonder resultaat.Zoals ik al zei zou het best aan mijn stuurkunsten kunnen leggen.

Ook ben ik op de sim bezig en daar gaat het echt easy ;)

Het CG is zoals jullie adviseren licht naar beneden.

full

full

dat is geen 9x5, denk een 6" prop iig, voor 7" moet je al een kuil uit je staart halen om hem te laten passen.

zet er maar eens een 5x5 camprop op wel omgedraaid he het is een duwprop

heb je dat met deze ook gedaan die er op zit?

mvg

Back