krijg easystar niet de lucht in

Club zou kunnen idd maar het heli gebeuren heb ik ook "zelf" geleerd dus zal dit me ook lukken dat vindt ik het leukste :)
Bij een club leer je het ook uiteindelijk zelf. Het enige verschil is dat je jezelf veel frustraties en crashes kunt voorkomen doordat je weet dat je model goed is (ongeacht heli of vliegtuig). Daarnaast is het elke keer retegezellig op de club (zowel op het veld als in het clubhuis).

Daarnaast kun je veel leren van andere piloten. Voor het heli-vliegen heb je al eens wat PB's uitgewisseld met Pieter Bas. Die vliegt echt leuk 3D en hij wil het je graag uitleggen hoe en wat, vooral waar je op moet letten. Voor vliegtuigen zijn er ook zat piloten die hun enthousiasme en kennis willen delen.

Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.... ;)

Ik geloof je helemaal!.Echter heb ik ook nog een heel klein modelbouw projectje die ik ook zelf gemaakt heb met de hulp van mijn vriendin :p.Dit vraagt nu nog zoveel aandacht dat ik er echt een vreemd tijdschema op na hou voor mijn vlieg hobby.(nieuwe trex 700 staat al weer een tijdje klaar voor maiden)
Ik vindt wel dat als je lid bent van een club je niet alleen maar ff aan kan komen waaien voor hulp en vervolgens misschien weken je gezicht niet meer kan laten zien omdat het niet uit komt.Teminste dat is mijn gevoel.
Dus wie weet als ik straks meer tijd heb, ik lekker kom chillen op de club;)

De tekst op de prop staat richting de staart.

Bij een club leer je het ook uiteindelijk zelf. Het enige verschil is dat je jezelf veel frustraties en crashes kunt voorkomen doordat je weet dat je model goed is (ongeacht heli of vliegtuig). Daarnaast is het elke keer retegezellig op de club (zowel op het veld als in het clubhuis).

Daarnaast kun je veel leren van andere piloten. Voor het heli-vliegen heb je al eens wat PB's uitgewisseld met Pieter Bas. Die vliegt echt leuk 3D en hij wil het je graag uitleggen hoe en wat, vooral waar je op moet letten. Voor vliegtuigen zijn er ook zat piloten die hun enthousiasme en kennis willen delen.

Het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.... ;)

... Ik vindt wel dat als je lid bent van een club je niet alleen maar ff aan kan komen waaien voor hulp en vervolgens misschien weken je gezicht niet meer kan laten zien omdat het niet uit komt ...
Zo lang je netjes je contributie betaalt, zal daar geen haan naar kraaien :mrgreen: Ik ken mensen die jaren contributie betaald hebben zonder ook maar een meter gevlogen te hebben :mrgreen: Wel altijd gezellig meel*llen en dingetjes organiseren :)

... De tekst op de prop staat richting de staart.
Prop omdraaien dus. Prop verkeerd om gemonteerd kost vermogen. En ik zeg het erbij, voor alle zekerheid, dus niet meteen beginnen te slaan, maar je hoeft draairichting van motor niet te veranderen.

Laatst bewerkt:
Ik geloof je helemaal!.Echter heb ik ook nog een heel klein modelbouw projectje die ik ook zelf gemaakt heb met de hulp van mijn vriendin :p.Dit vraagt nu nog zoveel aandacht dat ik er echt een vreemd tijdschema op na hou voor mijn vlieg hobby.
Hahaha, daar ga je dan. 5 minuten plezier en de rest van je leven gevolgschade. :? :rolling: ;)

(nieuwe trex 700 staat al weer een tijdje klaar voor maiden)
Wij op de club ook. :yes: We volgen je berichten natuurlijk stiekem wel. ;)

Ik vindt wel dat als je lid bent van een club je niet alleen maar ff aan kan komen waaien voor hulp en vervolgens misschien weken je gezicht niet meer kan laten zien omdat het niet uit komt.Teminste dat is mijn gevoel.
Dus wie weet als ik straks meer tijd heb, ik lekker kom chillen op de club;)
Kom je gewoon een keer vrijblijvend "gastvliegen" om kennis te maken met de club. En een keer op bezoek komen bij het clubhuis om te zien hoe het er aan toe gaat, is ook niet verboden. :nooo: Alleen wil ik je wel waarschuwen dat het er erg gezellig is en iedereen even welkom is, of je nu eens in de paar maanden langs komt of 4x per week. ;) :yes: Vele voorgangers hebben er naast de hobby een extra theekransclubje bij gekregen. :lol:

Hij vliegt!!

Ik had het bijna opgegeven om met de easystar te vliegen en het bij heli's te houden.Ik was er eigenlijk klaar mee.

Gisteren heb ik het toch nog een kans gegeven met een nieuwe zender opnieuw geprogrammeerd met als uitgangspunt vliegen of verkopen.

Gelijk bij de eerste gooi dook hij de lucht in en klom naar grote hoogte!(voor mij iig)Ik had het gevoel dat ik eindeloos in de lucht kon blijven hangen. Met tegenwind blijven hangen op een plek op grote hoogte om vervolgen weg te draaien met wind mee naar ''hoge'' snelheid.
Geweldig!Weer een verslaving er bij ..

Alleen heb ik een klein probleempje met de regelaar.De motor begint pas te draaien bij +- 20% stick.

Nu weet ik hoe ik een regelaar moet calibreren echter lukt het me bij deze regelaar niet. Het is een zeer eenvoudige goedkope regelaar maar daar merk ik tijdens het vliegen niks van.

het gaat om deze regelaar

rcgekko - Winkel - Regelaars - RC Gekko - 30A

Met de endpoint verlaagd of verhoogd blijft de regelaar zich bij het aansluiten initialiseren.Ik kan dus ook niet de endpoint callibreren.Zou ik dit op max stick moeten doen?Het kanaal is wel in reverse

Misschien weet iemand een oplossing.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back