Krijg failsafe van BTS2 Niet aan de praat

ja dat wil ik dus zeggen .
vroeger had je op de ontvangers geen failsave zitten en gaf dat ook geen probleem.
nu kun je de moderne ontvangers zelf programmeren en der zijn der zelfs bij die je per kanaal kunt instellen wat ze ingeval van signaal verlies moeten gaan doen.
nu kun je een kabeltje in steken en via de pc je ontvanger programmeren
en nu zijn er zelfs servo's welke je kan programmeren met wat je maar wilt
servo slow was vroeger een printje en nu is dat programmeerbaar in de servo zelf
snelle uitslag en dan op het laatste langzaam is gewoon programmeerbaar
en dan ikke als oude rot denk gewoon niet aan de mogelijkheden die de moderne technologie te bieden heeft .
een servo moet gewoon doen wat mijn duim via de zender zegt dat hij moet doen
maar deze gedachten gang gaat niet meer op met moderne apparatuur
en als er dan nog een shit handleiding bij zit dan is het hek helemaal van den dam

gr raf ik ga nog wat ledjes solderen (nog 9999 te gaan)

Hein,

Het probleem zat hem er in dat Freek's ontvanger ingebouwde failsave's heeft. (zo'n moderne ontvanger waar Raf het over heeft) Bij uitschakelen van de zender signaleert die dat en stuurt een 'nul stand' signaal naar BTS. Die BTS ziet dan dus gewoon een geldig signaal en doet verder niets. Freek heeft nu die failsaves in de ontvanger uitgeschakeld, en nu ziet de BTS wel een wegvallend signaal en pompt de boel leeg zoals de bedoeling is.

lex Just uit gelegd nu moet de andere kant het nog begrijpen hé LOL
maar dat gaat wel lukken denk ik dat ik er bijna zeker van ben ongeveer bij benadering bekan bij benadering.

gr raf

Ik wist niet dat hij een ontvanger met failsave had.
De gewone Futaba ontvangers hebben dit gelukkig niet.
Kan dus ook niet kapot gaan.
Maar probleem opgelost.

Hein

ja hein dat wist ik dus ook niet en ik had de ontvanger opgezocht maar in de handleiding werd daar zo goed als niet over gesproken
ja jong we worden oud hahahaha
seffens moeten we nog niet meer sturen maar dan vraag ik me af waar is de lol dan heen

niet meer bouwen en niet meer sturen ik zie er het plezier niet meer van in hoor

gr raf

Raf,
die dingen worden zo gemaakt in de toekomst zodat we vanuit onze rolstoel of van achter de rollator toch kunnen varen.
We nemen iemand mee die het model in het water legt.
Misschien ook nog iemand die voor ons kijkt.
Bouwen is ouderwets hoor.
En we mogen blij zijn dat we nog oud worden hoor.
Met deze regering is dat link.

Hein

Het is inderdaad fijn om te zien dat mensen elkaar helpen en info met elkaar delen.

grtz,
Bart

Back