krijg heli niet goed afgesteld

• Topicstarter Topicstarter juan-heli
  • Startdatum Startdatum
J

juan-heli

Guest
bij hover valt hij terug in toeren
betje gas bij en loopt erg op in toeren
heli word ook erg onrustig dan

als ik iets veter draai slaat de motor af als ik de opsteek klem verwijder

??????????????????????????????
wie heeft er wat tips voor mij
alvast bedankt
juan-heli

Hey Juan,

Ik zou zeggen: begin eerst eens met: welke heli, welke motor, welke brandstof.

Ga vervolgens verder met een iets uitgebreider beschrijving van je set-up (gebruik je een gascurve, gebruik je idle-up, welk hoovertoerental heb je ingesteld, of als je dat niet precies weet: bij welke pitchhoek probeer je te hooveren, en wat zijn je minimum en maximum pitchwaardes, bijvoorbeeld)

Dan heb je iets meer kans dat het antwoord wat je krijgt ook daadwerkelijk iets oplevert waar je wat mee kunt.

Groet, Bert

ben je de motor nog aan het laten inlopen, is hij nog nieuw?
Zelf stel ik mijn motor lekker vet in bij het inlopen, bij het starten zet ik mijn gas dan iets meer open alvorens ik er mijn gloeiplug afhaal, zo valt hij niet stil, zoals hierboven aangegeven, liefts wat meer info betreffende jouw setup

kyosho is het merk van mijn heli ook de motor is van dat merk en heeft een karb met aleen 1 naald
over set up weet ik niet veel net begonnen heli is perfect en ook afgesteld door een ervare vlieger maar ik ben over gegaan naar andere brandstof
vandaar de problemen met afstellen

het probleem zat hem echt in de naald die naa overgang naar andere brandstof te mager stond afgesteld

oja nog even iets anders wat is idle up???
ben net begonnen en de vaktermen ken ik niet
tog heb ik flink wat kennes op gedaan dus in normale mensen taal zal ik het meschien al weten maar de term idle up zeg me even niets

Jupiter Modelvliegclub

Binnen 7 sec gevonden: 3 sec om "idle up" in Google in te tikken, 2 sec wachten en dan op eerste link die Google geeft klikken en binnen 2 sec op die pagina terecht gekomen waar idle up mooi wordt uitgelegd....Alstublieft...;)

ik denk meer dat juan denkt dat het forum hem leert heli vliegen/afstellen en begrijpen .okee er staad erg veel info als je beetje zoekt .

Daar zit wel een waarheid in,
ik ken een jongen van 7 jaar oud die na 1.5 uur googelen en lezen astronaut geworden is bij de Nasa.

Een vrouw van 78 had gelezen op internet over een verjongingskuur en is top model geworden die kinderkledij showt.

iemand uit mijn straat heeft op een ander forum geleerd hoe hij piloot kon worden en vliegt nu met boeings.......

en dit allemaal door te googelen en te lezen....WOW

beetje erg flauw om zo t reageren. soms moet je ook gewoon antwoord geven ook al is de vraag niet volgens je eigen verwachting.

Kortom: Idle up wil zeggen dat je je motor toerental vast zet. Daarmee voorkom je dat als je je stick omlaag doet je motor uitgaat. Dit is voor beginners niet handig, maar voor mensen die 3d gaan vliegen is het essentieel. Bij het op de kop vliegen doe je immers je stick omlaag om te blijven vliegen.

Het is nu eenmaal zo dat de oude foruml*llen (IK BEN NIET OUD!!! ;) ) de beperkingen van een forum door (andermans) schade en schande hebben leren kennen. Een ervaren vlieger ziet dingen meteen, terwijl je via forum flink moet doorvragen, "is het dit, is het dat, hoe is dat gemonteerd?". Foto's kunnen wel stuk daarbij helpen.

Twee voorbeelden uit 'mijn praktijk' :cry: het omkeren van draairichting van een borstel- en een borstelloze motor.
Bij borstel-motor is dit slechts een kwestie van verwisselen van de motordraden. In dit geval echter bleek dat de motor standaard al voorzien was van een (Schottky)diode (tegen storingen). Goed idee, wordt standaard nauwelijks gedaan. Dus, vragensteller verwisselt op mijn advies de twee motordraden, diode komt nu in doorlaat te staan, exit diode en mogelijk ook de regelaar. Met mij 'live' ernaast zou dat niet gebeurd zijn, dan had ik meteen de Schottky-diode gezien.
Om bij een borstelloze motor de draairichting om te keren, moet je twee van de drie motordraden verwisselen, maakt niet uit welke twee. Mijn advies, omdat we het toch al over motordraden hadden "verwissel twee draden". Vragensteller verwisselde de accudraden, exit regelaar. Nu dus altijd het voluit geschreven advies "verwissel twee van de drie motordraden en verwissel NOOIT de accudraden ...". Sterker nog, als iemand alleen het eerste deel van dat advies plaatst, schrijf ik voor alle zekerheid altijd nog even een berichtje er achter met "... verwissel NOOIT de accudraden".

Geschreven tekst/informatie is veel beperkter dan 'live'. Live gaat het veel sneller en je pikt tussen neus en lippen door veel meer informatie op.

Laatst bewerkt:
beetje erg flauw om zo t reageren. soms moet je ook gewoon antwoord geven ook al is de vraag niet volgens je eigen verwachting.

Hoi aschaake, als je op de link klikt die ik opgaf dan krijg je daar een zeer goede en heldere uitleg wat "idle up" betekent.
Ik zou het zelf echt niet beter kunnen uitleggen en ik hoop dat juan-heli het antwoord op z'n vraag daar gevonden heeft. Zoniet dan horen we het wel....

Omdat bij helievliegen toch heel wat komt kijken (techniek, afstellingen) is het dan ook nodig om zich goed in die materie te verdiepen.
Daarom ook die stille hint om wat meer moeite te doen en zelf al eens wat op te zoeken. Dat dit niet flauw of rot bedoeld was, getuige de knipoog die bijgevoegd was.

En nu terug ontopic....;)

Back