Krijg mijn Ken Block nitro niet gestart

Hallo,

Ik heb op heden een Ken Block nitro aangeschaft. Het is een jong 2de hands model. Alleen wil de motor niet aanslaan. 1 keer heeft hij even gedraaid een daarna niets meer.

Wat ik reeds heb gedaan :

- instellingen motor ingesteld zoals in manual maar dan verzuipt de motor.
- dan maar HSN ingesteld op 2,5 slagen tov het gesloten punt.
- neutrale instelling staat op 1mm en lichtjes verhoogd tijdens aantrekken.
- gloeiplug vervangen door R3
- compressie motor is heel goed.
- fuelleidingen vervangen
- motor volledig gereinigd met nitro

Ik doe er 16% in. Kan dit het probleem zijn?? Volgens de manual zou dit moeten kunnen.

Mvg,

Kenneth

Het is op het moment niet heel warm , dat maakt starten altijd net ff wat lastiger...
Basisafstellingen en op de HSN een halve of zelfs hele slag armer is vaak een redelijk begin.

Zeker gezien de huidige temperatuur is het verstandig om de motor een beetje warm te stoken met een föhn voor je gaat starten , ook zorgen voor een goed geladen glowdriver is een belangrijk iets...

Aangezien de motor blijkbaar al een keer verzopen is geweest is het verstandig om te zorgen dat zowel motor als uitlaat geen brandstof meer bevatten. Gloeiplug uit de motor draaien en een paar keer starten zodat overtollige brandstof uit het carter is en de uitlaat even goed leeg laten lopen.

Dan warm stoken met een föhn en starten met een goed geladen glowdriver.

Ok ga dit morgen opnieuw proberen. Maar ik vermoed met 20% fuel zou hij toch sneller moeten aanslaan niet?

Je gloeiplug steker zal wel bijna leeg zijn.... Laad die eens goed op en vergewis jezelf ervan dat hij dan ook echt goed vol geladen is. Een slechte of zwakke gloeiplug steker accu is vrijwel zeker het probleem, aangezien je al het 'normale' al hebt gedaan om je motor te starten.

Lees ook regel 2 van de-gouden-regels-en-do-en-donts-voor-nitro-rc-cars in de sticky topics...

Laatst bewerkt door een moderator:
plug kapot.. dat je plug gloeit, wil niet zeggen dat hij goed is.
ff nieuwe erin. zo'n ding kan in 1 foute run overleden zijn..

bewaar je de auto in de schuur of garage?

de motor wordt dan door en door koud.
zet hem een nachtje in de woonkamer/bijkeuken

nieuwe gloeiplug en een goed opgeladen glowdriver zoals eerder aangegeven. dan moet het goed komen!

Succes!:thumbsup:

owja is je nitro niet te oud? ik heb vroeger ook wel eens start problemen gehad. toen bleek me nitro ouder als een jaar te zijn.

Mijn auto's staan allemaal binnen op kamertemperatuur. Nieuwe gloeiplug is reeds geinstalleerd en driver was volledig geladen. Heb de tijd niet gehad vandaag om procedure van savage uit te proberen. Hopelijk morgen. De nitro is 6 maand oud en wordt in de garage bewaard in een afgesloten kast. Zal opnieuw een nieuwe plug installeren.

Alvast dank voor de reacties al!

Vandaag de kans gehad om verder te testen. Gloeiplug vervangen, nitro geschud en opnieuw getest. Krijg hem niet aan de praat. Koelkop eraf gehaald en opnieuw geplaatst. Niets... Beetje einderaad nu...

standaard lijstje.

krijgt de motor brandstof?
je zegt dat hij op een gegeven moment verzuipt.. hoe weet je dat?
komt er dan een plas brandstof uitlopen als je de plug eruit draait, en hem op zn kop houdt?

Zeker een eerste start met een onbekende motor is wat lastig.
Zeker als de carb van zijn leg af is.
als richtlijn of de motor brandstof krijgt, ff plug eruit, en starten (of iig ff motor rond laten gaan alsof je wilt starten ;-))
Als je dus start, hoort er vrij vlot een nevel uit het plug gat te komen.
Is die er niet, krijgt hij niet genoeg.
is die erg overdreven, krijgt hij alsnog teveel

Misschien staat je stationair gas een beetje hoog, of juist te laag..
krijgt hij wel prut, maar geen lucht.
Bij hoog slaat hij ook lastig aan. maar als hij dan eenmaal aanslaat, is het ook meteen feest ;-)

Niet vergeten.. Eenmaal verzopen kan het een flinke tijd duren voor hij het "teveel" aan brandstof eruit heeft gewerkt..

Check je gloeiplugsteker! Gebruik desnoods een andere die volledig opgeladen is. De accu van je huidige gloeiplugsteker kan slecht zijn of gewoon defect.
Demonteer je gloeiplug, steek hem in de gloeiplugsteker, blaas er tegen. Bij een goeie gloeiplugsteker moet de gloeiplug feller gaan branden als je blaast, bij een slechte gloeiplugsteker accu zal hij zwakker gaan branden... Gaat 'ie zwakker branden als je blaast dan zal de motor ook niet starten; die 'blaast' de gloeiplug uit...

Op het moment dat ik de trekkoort niet meer overkreeg wist ik dat hij verzopen stond. Gloeiplug was ook erg nat. Daarna overtollige nitro eruit getrokken met de gloeiplug eruit. Heb daarna terug fabrieksinstelling genomen maar niets. Ik ga er gewoon 25% indoen en zien wat het geeft...

Op het moment dat ik de trekkoort niet meer overkreeg wist ik dat hij verzopen stond. Gloeiplug was ook erg nat. Daarna overtollige nitro eruit getrokken met de gloeiplug eruit. Heb daarna terug fabrieksinstelling genomen maar niets. Ik ga er gewoon 25% indoen en zien wat het geeft...

als je echt ten einde raad bent, ik ben van berlare en wil je wel eens helpen:)
je bent altijd welkom

Tof van je Angelo!!

Waarschijnlijk heb ik defecte laadadapter om de drivers te laden. Met de blaastest van Bart Banaan heb ik dit kunnen vaststellen. Morgen een nieuwe adapter aanschaffen en verder uittesten...

Back