Krijg mijn zender niet goed gekalibreerd bij AFP deluxe

• Topicstarter Topicstarter van puffele
  • Startdatum Startdatum
V

van puffele

Guest
Ik heb AFP deluxe op mijn pc staan en een Hitec optic 6 zender en nu gebruik ik een 1 x USB SIM INTERF HITEC om deze aan te sluiten op mijn pc.
Mijn pc en AFP zien hem als een soort joystick maar kalibreren lukt met geen mogelijkheid.
Wat ik ook doe ik krijg geen goeie instelling.
Als ik kies voor FLY dan start de sim, begint mijn vliegtuig te rijden en BENG kapot...

Dus kan mij iemand helpen? En kan mij iemand eens uitleggen hoe dat kalibreer scherm werkt? wat gebruik ik. Bij CONTROLS --> Options:
- Channel 1 tm 8 ( wat houd dit in?)
- button 1 tm 4 ( wat houd dit in)
- num 1 tm 9 (wat houd dit in)

En als ik weet wat ik moet gebruiken...hoe weet ik dan aan welk kanaal/button/num ik mijn volgende gegevens koppel:
Trhotle, elavator, pitch,roll etc

Who can help me

En als ik kies voor de optie kalibreren in hoofdmenu ( en selecteert de joystick) dan krijg ik de volgende vraag.
Move all controls to their nutral position...
Dus ik zou zeggen linkse (gas) hendel helemaal naar beneden, en dan rechtse stuur hendel op de zender in het midden laten staan...

Volgende vraag is: move all controls to thier extremal positions.

Dus ik zou zeggen linkse (gas) hendel helemaal naar boven, en dan rechtse stuur hendel op de zender ook naar boven/links/rechts/beneden zetten...

maar ook hier krijg ik het niet voor elkaar en snap ik niks van die balkjes in kalibratie menu van x,y,z assen en button balkjes etc

Dus hoop dat mij iemand kan helpen

Channel 1 tm 8 ( wat houd dit in?) Je bruikbare kanalen op zender/joystick.
Button 1 tm 4 ( wat houd dit in) Schakelaars of knoppen op zender/joystick.
Num 1 tm 9 (wat houd dit in) Dat cijfers op je toetsen bord . Waar je landingsgestel flaps smoke etc. mee kan selecteren.
Je kan zelf kiezien waar je je gas hoogte, richtings en rolroer hebt.
Zelf heb ik me gas op me rechter stick + rolroer.
Hoogte en richtings roer links, maar dat kan je zelf kiezen.
Volgende vraag is: move all controls to thier extremal positions : dan moet je al je kanalen naar de uiterste positie brengen en daarna gewoon weer los laten.

Tim_NL zei:
Channel 1 tm 8 ( wat houd dit in?) Je bruikbare kanalen op zender/joystick.
Button 1 tm 4 ( wat houd dit in) Schakelaars of knoppen op zender/joystick.
Num 1 tm 9 (wat houd dit in) Dat cijfers op je toetsen bord . Waar je landingsgestel flaps smoke etc. mee kan selecteren.
Je kan zelf kiezien waar je je gas hoogte, richtings en rolroer hebt.
Zelf heb ik me gas op me rechter stick + rolroer.
Hoogte en richtings roer links, maar dat kan je zelf kiezen.
Volgende vraag is: move all controls to thier extremal positions : dan moet je al je kanalen naar de uiterste positie brengen en daarna gewoon weer los laten.

Dus als ik channel 1tm 8 wil gebruiken moet ik toch weten welke beweging van welke stick op kanaal 1 zit er welke op 2 etc. want als ik bijv links gas wil ( neutrale stand linker stick naar beneden en vol gas geheel naar boven) dan moet ik wel weten welk kanaal dit aanstuurt toch?

En wat betreft die extremal positions: moet ik dus alles ronddraaien in alle richtingen en als ik klaar ben dan moet de linker stick op neutrale postitie ( onderin) en rechter stick in het midden staan???

Dus als ik channel 1tm 8 wil gebruiken moet ik toch weten welke beweging van welke stick op kanaal 1 zit er welke op 2 etc. want als ik bijv links gas wil ( neutrale stand linker stick naar beneden en vol gas geheel naar boven) dan moet ik wel weten welk kanaal dit aanstuurt toch? Dit gedeelte begrijp ik neit helemaal zou je dat iets beter kunnen toelichten?

Je moet met alle kanalen die je gebruikt voo hoogte roer etc. naar de uiterste positie brengen en daarna gewoon naar het midden zetten (normaal).

wat ik ermee bedoel.
is het niet zo dat je hoogte roer op bijv kanaal 1 moet.
Je gas op kanaal 2 etc

En ja ik neem aan als je bijv je linker stick hebt die ik wil gaan gebruiken voor gas, dat als je hem helemaal naar beneden zet dat dat neutraal is en dus je vliegtuig niet beweegd.
Als je je stick naar bopven beweegt dat vanaf dat moment de motor meer toeren begint te maken ( dus meer gas geeft). En dat als de stick geheel boven staat dat je vol gas hebt.
Zo wil ik het hebben maar krijg dat niet voor elkaar met kalibreren.

En is neutraal in de kalibratie nu dat de sticks in het midden moeten staan? of wat ik dacht dat bij linkse gas stick de stick onderin staat, zodat motor neurtraal/stationair loopt.

Ja het is allemaal moeilijk uit te leggen maar hoop dat je het snapt.

Maar wat ik gewoon niet snap....Hoe weet ik welke kanalen ik gebruik...En welke kanaal stuurt gas aan? En welk kanaal is bijv als ik linkerstick omhoog zet?

Niek zei:
Hop, naar modelbouw-software.
Of zou ie beter naar helpdesk kunnen...?

Dank je voor het schopje naar juiste topic.

Alleen hoop ik dat me toch iemand verder kan helpen

Als er iets makkelijk te calibreren is is het wel de interface van AFPD.

Gewoon in het menu op de knop calibrate drukken, vervolgens je interface selecteren en dan op properties.
Neutral positions betekent --> sticks in het midden dus ook het gas.
Vervolgens ff een keer roeren met die sticks en klaar is van puffele :wink:
Je moet wel die rode balken zien bewegen anders betekend het dat je interface niet wordt herkend.

Maar het klinkt alsof jij geen orignele interface hebt want bij staan er alleen de kanalen bij het calibreren en geen x,y, of z-as.

Bas_mvsb zei:
Als er iets makkelijk te calibreren is is het wel de interface van AFPD.

Gewoon in het menu op de knop calibrate drukken, vervolgens je interface selecteren en dan op properties.
Neutral positions betekent --> sticks in het midden dus ook het gas.
Vervolgens even een keer roeren met die sticks en klaar is van puffele :wink:
Je moet wel die rode balken zien bewegen anders betekend het dat je interface niet wordt herkend.

Maar het klinkt alsof jij geen orignele interface hebt want bij staan er alleen de kanalen bij het calibreren en geen x,y, of z-as.

Ja dat heb ik al verschillende keren geprobeerd zo, maar hij doet het vervolgens gewoon niiet goed.
Het lijkt erop dat ik met iederen hendel beweging gas geef of gas terug neem...
Ik heb al een AFD deluxe gehad en toen ging datgoed...Maar sinds ik hem op mijnnieuwe pc een jaar later installeer krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar.
En ik heb ook geen originele interface meer...Ik selecteeer joystick omdat ik geen originele usb kabel meer heb..

Ik heb dus deze kabel gekocht , zie http://www.modellbau-bichler.com/product_info.php?cPath=281_401_451&products_id=5457

Hoi van puffele, voordat je het zaakje calibreert moet je wel effe de juiste kanalen aan de juiste functies koppelen.
Dat doe je als volgt:
-Klik op CONTROLS
-Daar moet iets staan als: analog joystick.. Klik daar op (wordt nu blauw).
-Klik linksonder op properties en er verschijnt een nieuw venster..
-Als je nu met je zenderknuppels beweegt zie je rode balkjes bewegen..
-Beweeg je linkerknuppel(gas) op en neer en kijk welk balkje beweegt..
-Kijk dan links in de kolom waar gas/pitch staat en zet een punt (klik aan) in de kolom van je balkje..
-Dat doe je dan voor alle functies: je wijst aan iedere knuppelbeweging een gewenste functie toe..
-Daarna kan je je zender nog calibreren hetgeen eigenlijk wil zeggen dat je de waardes van je zender doet overeenstemmen met de waardes in het programma. Zo weet het programma dan welke waarde je knuppel heeft in elke stand...

Hopelijk lukt het je nu ....

Back