Krimp tape voor reparatie staartboom

Morgenavond moet ik direct aan een spoedreparatie beginnen van de staartboom van mijn DLG die (weer) gebroken was. Ik hoop dat ik dan met de lichte carbon kan werken die ik afgelopen maandag al besteld had en nu vandaag pas is verstuurd :-(
Nu wilde ik tape om het laminaat wikkelen voor een strakke afwerking en het verdrijven van overtollig epoxy. De vorige keer had ik dit met gewone plakband gedaan en dat was niet echt slecht.
Nu blijkt achteraf dat ze bij de carbonwinkel die tape hebben en daarnaast ook nog eens een geperforeerde versie.

Maar dat is te laat voor mij. Bovendien is die ook nog duur.

Nu zag ik dat ik voor nog geen € 10,- meters Scotch tape kan krijgen dat ook zou krimpen (3m scotch transparant 550). Nu zit er wel een laagje lijm op, maar dat is misschien niet erg en juist heel handig voor het gedeelte buiten de breuk (om het vast te zetten).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Die gaatjes zou ik toch ook nog met een speld erin kunnen prikken, niet?
Ik moet het ook nog ergens in Amsterdam zien te kopen morgenvroeg op weg naar mijn werk...

PS...
Wel heb ik al de 80grams carbonweefsel binnen gekregen van hobbyking Azië. Daar zit al hars op en is dat is volgens mij wat ze pre-preg noemen. Is dat eigenlijk wel geschikt?

pre preg moet je verwarmen toch ? En de tape kan je gewoon gebruiken...evt achtergebleven lijmresten na uitharden en verwijderen weghalen met spul daarvoor :D

Ik weet niet of het echte pre-preg is.. Ik verwarm het voor de zekerheid wel. Als ik mijn zending van cw nog niet binnen heb gebruik ik dit met eronder rovings die ik in de lengte leg.

Dus morgen even in zo'n office-supplies winkel binnenlopen?
Ik heb geen tijd meer om te postorderen.

Back