Kristal-papiertjes

Corrien

In Memoriam
Forum veteraan
De kristal-papiertjes, die door bijv. Futaba en Hitec worden gebruikt ergeren me al jaren. Heeft iemand een goede suggestie om deze door iets anders te vervangen?

Je kent dat wel: als je je ontvangerkristal voor de 6e keer uit de ontvanger trekt scheurt het papiertje af en moet je maar zien hoe je het kristal er dan uitkrijgt. Nu kun je het papiertje wel vervangen door een stuk tape, maar dan kun je weer niet meer zien welk kanaal het kristal is. Op schilderstape kun je weer wél schrijven, maar dat scheurt bijna direkt weer af. Het spul van lettertangen (zijn die er nog?) is te stug, dus ja, wat voor mogelijkheden blijven er dan over?????

De nieuwe lettertangen geven een soort folie

voorbeeld:

pt-65.jpg

Je hebt er vorig jaar op 2 mei heel wat zenders mee beplakt :wink: .

Het is een soort sticker vel en wel flexible.

Ook is de tape in verschillende breedtes te krijgen

gr Remco

Stukje rubber/rekbaar plastic eromheen zoals bij de multiplex kristallen lijkt mij wel een goede optie. En dan eventueel dat rubber nog vastlijmen.
Schrijven kun je er ook op met een watervaste stift.

Groeten Maarten

@Remco,
Wordt er op 1 mei ook weer mee geplakt? Ik-niet-meer-weet-nie. Lijkt me een optie, die te proberen valt. In ieder geval een goede reden om weer eens een kantoorboekhandel te bezoeken...

@Maarten en Erwin,
Het gaat me eigenlijk ook om kristallen, die je (hier in Nederland) bij Klove en (in België) bij Eco kunt laten maken. Hier zit helemaal niets omheen en het staat natuurlijk blits als die van een professioneel papiertje worden voorzien.

ja die remco heeft is wel heel super delux je hebt ze ook kleiner zo als die van mij en inderdaat je kun ze heel goed gebruiken voor kristalen

Eeeuhh, nee :oops: ! Ik hoop, dat je toen zelf tape-jes hebt gemaakt, want anders wordt het eerst een bezoekje aan onze medicijnman...:cry:

Inderdaad had ik de nummer al in het voren gemaakt, maar een soortgelijk ding haden we daar wel hoor.

Maar ga maar eens kijken bij de kantoorvakhandel. Ik denk dat ze je daar best kunnen helpen. Het is dat Rotterdam, zo ver is (voor een doordeweekse avond) anders kwam ik indoor vliegen en had ik hem meegenomen.

gr Remco

je neemt gewoon een ontvanger met synthesizer
heb je geen kristallen meer nodig ( wel een iets dikkere portomonee)

...Duck tape. Kun je ook nog ns beschrijven met een watervaste stift. Heb het maar 1 keer nodig gehad, maar werkt prima!

Groet, Ronald

"Gewoon" sellotape (doorzichtig plakband) d'r overheen, is dat niet iets?
Is stevig, isoleert en je kunt er doorheen kijken.

Wim

Mja, zo doe ik et ook, gewoon van dat smalle inpak plakband. Tis flexibel en behoorlijk stevig. Ik heb dr ook eentje met krimpkous eromheen (dankjewel conrad), maar die is eerder vervelend dan handig, omdat dat spul hardstikke taai is. Et past niet gemakkelijk in et houdertje van mijn futaba, en in mijn vliegtuigen zit t vaak in de weg omdat t er zon end uit steekt.

Dus, gewoon n lusje over de bovenkant, en dan in de breedte er n keertje omheen, dat blijft eeuwig vast zitten, en kun je gewoon overal tussen vouwen.

Back