krom asje

• Topicstarter Topicstarter AlfredBluebird
  • Startdatum Startdatum
A

AlfredBluebird

Guest
Hoi,

Vorige week wezen vliegen met m'n RTF Cesna. start ging goed, het 1e rondje vliegen ging goed, en...... de door de Cesna zelfstandig ingezette duikvlucht ging goed, alléén de landing niet. Die was op z'n snuit. De hele snuit er voor weg, romp beschadigd en linker achter hoogteroer afgebroken, propellor was van drie bladig naar twee bladig omgebouwd en asje van de motor krom. FUBAR.:bday:

Van depron als basis wil ik een trainer bouwen, 1st maar zonder rolroeren. Alle electro en electronica uit het wrak van de Cesna is te hergebruiken. Alléén vraag ik me af of een krom asje van de motor, wanneer ik die weer zo recht mogelijk buig, ook weer her te gebruiken is. Of toch maar een nieuw motortje kopen? of is een asje te vervangen?

Alvast mijn dank voor jullie reactie (s)

Alfred

De kans is groot dat je voor jouw motortje een los asje kunt kopen.
Ik zou in ieder geval niet door gaan met een min of meer recht asje,dit resulteert in behoorlijke trilling in je vliegtuig en trillingen slopen alles op termijn.
Vorige week toevallig een paar asjes gekocht voor ongeveer €1,50 per stuk.

Alfred,

van verenstaal is heel goed een asje te maken of wanneer je op het forum de maat afgeeft in "gevraagd" is er vast iemand die het kan maken voor je.

Heren,

dank voor jullie reacties. Motortje is dus niet verloren :banana: en ga op zoek naar asjes.

Fijne feestdagen,

Alfred

Prop saver!
Nooit meer nieuwe asjes, bijna nooit meer gebroken props..

Back