Krom chassis tourwagen

Hallo iedereen!

Ik heb hier een tourwagen staan met een gebogen carbon chassis.
Dit is niet echt bevordelijk voor het rijgedrag dus heb ik een nieuwe uit Hongkong laten overkomen.

Nu is het probleem dat dit chassis ook niet perfect recht is. Als ik de plaat op een vlakke Hudy board leg, en op het uiteinde van het chassis druk, merk je dat deze ongeveer een halve minimeter omhoog staat. Dit is in de lengte gezien aan beide kanten.

Als ik de chassisplaat omgekeerd op het Hudy board leg, merk ik niet meer dat hij krom is.

Mijn vragen:
- Is een carbon chassisplaat die je bij een tourwagen krijgt altijd 100% recht, of zit daar toch wat marge in (produktietoleranties?).

- Het chassis is niet getordeerd, kan ik het toch gebruiken?

- Maakt het uit naar welke kant het chassis gebogen is, ivm bevestiging bovendek?

Hopelijk kunnen jullie mij een zinnig antwoord geven, want ik begin een beetje moedeloos te worden van kromme chassisplaten:help:

Ik heb ook al gemerkt dat mijn chassis plaat een heel klein beetje krom staat. Ik denk dat de meeste chassis wel een beetje krom staan en ik denk niet dat je echt last van zult ondervinden.
Ik heb mijn auto (t2'008) met het kromme chassis gewoon gebouwd en ik heb nooit last gehad van tweak,ook niet na een redelijk harde crash.

Als de auto niet snel tweaked na een crash dan zou ik er vanuit gaan dat er met je chassis niet echt iets mis is,maar als het bij miste tik je auto al krom staat en het is altijd naar de zelfde kant dan is er wel iets mis met je chassis of iets anders.

weet je wel zeker dat dat Hudy board nog wel recht is: die van mij is namelijk krom en ik gebruik mijn Hudy board dan ook niet meer om de auto op af te stellen.

Mijn Hudy board heb ik pas geleden nieuw aangeschaft, en is naar mijn weten nog helemaal recht. Als deze krom was, zou ik verschil moeten merken als ik het chassis er anders opleg.

Ik bouw de auto nog niet in elkaar omdat je dan slijtagesporen aan het chassis krijgt -> misschien kan ik hem nog omruilen.

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen...

Je zegt: als ik mijn chassis omgedraait op het Hudy board leg merk ik niet meer dat het chassis krom is.

Nou dan lijkt mij toch dat het board zelf krom is.

Zjeraar, Als je dat zo doet dan zijn ze beide krom of zit er in het midden een open ruimte tussen hudy en de bodemplaat. Dan is de alleen de bodemplaat krom en moet je in het midden de bodemplaat naar beneden kunnen drukken. Laatste geval is dan de bodemplaat krom. Kan je de bodemplaat niet naar beneden drukken zijn ze beide krom. Is de hudy krom dan moet je dat altijd merken als je iets rechts probeert te controleren ook als je dit omdraait. Zou je ook is moeten meten als je de hudy omdraait. Kijken of de zelfde kant van de bodemplaat dan nog steeds krom is.

Of je het gaat merken ligt denk ik eerder aan hoe hij krom is. Als hij van voor naar achter of van links naar rechts netjes met een rechte lijn krom is zal je er niet veel van merken. In beide gevallen zal de topdeck hem recht maken. Loopt de lijn van "links voor" naar "rechts achter" dan zal je het misschien wel merken... Maar durf niet met zekerheid te zeggen heb weinig ervaring met kromme bodemplaten.

Laatst bewerkt:
gebruik je wel de hudy blokjes?........en bedoel je je cyclone?........ik rijdt ook de cyclone.
Echter als je hem zonder de blokjes afstelt kan het zijn dat een schroefje eronder uit steekt. probeer het daarom eens is met de hudy blokjes.

gebruik je wel de hudy blokjes?........en bedoel je je cyclone?........ik rijdt ook de cyclone.
Echter als je hem zonder de blokjes afstelt kan het zijn dat een schroefje eronder uit steekt. probeer het daarom eens is met de hudy blokjes.

Ja, een Cyclone. Het chassis heb ik nog niet op de auto gemonteerd dus daar steekt nog niets uit.

Probeer het chassis eens op een glasplaat te leggen, glas staat er redelijk om bekend om zeer vlak te zijn. Als je het dan nog hebt is het chassis krom. Heb je dan niet meer dan kan je het in de HUDY plaat zoeken... Neem bijvoorbeeld een ruit in huis, hierbij kan je er wel vanuit gaan dat deze recht zijn...

Overigens heb ik zelf nog nooit een kromme plaat meegemaakt en in mijn ogen hoort het ook niet...

Joost.

Goede tip van die glasplaat, maar helaas, chassis is nog steeds krom!

Ben al druk in de weer met mailen naar Rcmarket en Hotbodies support.
Rcmarket stuurde gelijk al een mailtje dat het hun schuld niet is, en alle hotbodies chassis wel een beetje krom zijn. Yeah right!

Nog meer mensen die ervaring hiermee hebben?

Ik heb nog nooit een krom chassis gehad, tenminste niet nieuw. Pas na gebruiken;) dus ik zou er dan zeker achteraan gaan. Als je een nieuwe chassisplaat koopt mag je verwachten dat hij recht is.

Ik heb nog nooit een krom chassis gehad, tenminste niet nieuw. Pas na gebruiken;) dus ik zou er dan zeker achteraan gaan. Als je een nieuwe chassisplaat koopt mag je verwachten dat hij recht is.

Nog steeds geen antwoord van hotbodiesonline.net! Ook vanuit Hongkong verassend stil!
In Hongkong weten ze niet wat garantie of service is. Slechte zaak!

Nog steeds geen antwoord van hotbodiesonline.net! Ook vanuit Hongkong verassend stil!
In Hongkong weten ze niet wat garantie of service is. Slechte zaak!

Ik weet niet of je zo snel mag zeggen dat t een slechte winkel is. Ik bedoel zij hebben hem toch niet krom gemaakt en de kans dat als je een bodemplaat in nederland koopt die krom is is toch even klein?

Laatst bewerkt:
hallo
een bodemplaat die krom is van een halve mm....??!!!!
is dat zo een ramp dan??!!!!
tja sorry hoor dat ik het zeg maar wat is nou een halve mm???
als je het chassis bouwt dan doe je de :bolle kant;naar boven,
en leg je de accu erop dan is zij weer recht,probleem opgelost!!!!!!!!
mvg markioo

hallo
een bodemplaat die krom is van een halve mm....??!!!!
is dat zo een ramp dan??!!!!
tja sorry hoor dat ik het zeg maar wat is nou een halve mm???
als je het chassis bouwt dan doe je de :bolle kant;naar boven,
en leg je de accu erop dan is zij weer recht,probleem opgelost!!!!!!!!
mvg markioo

Ja leuk ! en dan je motor aan de onderkant !

Kromme Carbon plaat lijkt me een sterk verhaal,
misschien je setup board erg koud ?
of tegen de kachel gstaan.

Ik gebruik altijd een HEMA ( ja dat is reklame ) glazen snijplankje
20 x 30 cm .
Werkt feilloos.

Ja leuk ! en dan je motor aan de onderkant !

Kromme Carbon plaat lijkt me een sterk verhaal,
misschien je setup board erg koud ?
of tegen de kachel gstaan.

Ik gebruik altijd een HEMA ( ja dat is reklame ) glazen snijplankje
20 x 30 cm .
Werkt feilloos.

En dan nog, halve mm op de bodemplaat maakt misschien 0,5 graden verschil in de wielstand van 1 wiel. Je wilt me niet wijsmaken dat je dat merkt aangezien er veel groteren facoren spelen tijdens het rijden.

Of je het nu merkt of niet... Het hoort niet!!! De kits van vandaag de dag zijn duur genoeg en dan mag je verwachten dat alles recht is...

Ook al zullen de meeste misschien een halve mm niet merken en rijden er auto's rond die na een paar heats krommer zijn dan dat. Als de kit nieuw is hoort alles gewoon recht te zijn, Als ik in mijn 1/12 de achteras een halve mm scheef monteer is dat wel het verschil tussen een soepel draaiende as en een as die weerstand geeft dus ja, wat is een halve mm??? In een full-scale auto misschien niks maar in een kleine auto is het wel degelijk merkbaar...

Maar nogmaals afgezien van alles... Het hoort gewoon recht te zijn!!!

Joost.

Een halve mm, als het een hoek is, merk je. Echter een chassis dat in het midden iets doorgezakt is hoeft geen probleem te zijn. Waar het echt om gaat is dat het chassis voor en achter recht is ter hoogte van de assen. Als dat zo is dan heeft de auto in principe geen tweak.

Daar dit een nieuw chassis is klopt het echter niet. Een nieuw chassis hoort niet krom te zijn. De winkel waar je het chassis gekocht hebt is daarbij normaal gesproken het eerste aanspreekpunt en zij zouden de contacten met de fabrikant danwel de distributeur moeten onderhouden.

Back