Kruidsporen zonder airbrush?

Hallo iedereen,

Even een klein vraagje: is het mogelijk kruid sporen (Zie voorbeeldfoto) aan te brengen zonder airbrushsetje?
:confused:
02.jpg

Alvast bedankt,
Glenn

echt kruit gebruiken??
nee geintje, ik zou het niet weten

kwast dippen in verf deze uitwrijven in een doekje tot hij zowat niet afgeeft , en dan tamponeren tot gewenst resultaat .is niet net zo strak als spuiten ,maar wel de enigste manier die ik ken vanuit de periode dat ik nog met plastic aan het plakken was en je 20 gulden best een groot bedrag vondt

combineer de 2 laatst genoemde technieken voor het gewenste resultaat :P

met die 2 technieken krijg je dit:
DSCN3638.JPG

De schaduw is gedaan met verdunde verf, op de blokjes is gedaan met een bijna droge kwast :)

Mat zwart sterk verdunnen en nat bij de vuurmond aanbrengen, gelijk met wattenstaafje
(of beter een oogschaduw staafje wat lijkt op een soort wattenstaafje) wegvegen naar achteren. De juiste verdunning en herhalen oefenen op een stuk plastic. Als je snel genoeg bent kun je verf op acryl basis goed gebruiken. Met de weathering setjes van tamiya gaat het ook door met water uit te vegen, echter wat grover. De eerste streek met tape scherp afzetten, tape direct weghalen en een beetje droog uitvegen met een staafje. Werkt ook goed voor uitlaat sporen etc. Antraciet zwart is nog beter dan zwart.
een tufje bruin kan ook geen kwaad, lekker verdunnen en uit proberen.

Back