Krukas troubles

Hallo iedereen,

Ik heb een 2e hands getunde zen 29cc 4 bouts aangeschaft.
Allemaal heel mooi natuurlijk maar nu zit ik met het volgende probleem.
Mijn oude blok heeft een krukas uitgang waarin draad zit, zodat je de koppeling met een inbus vast.
Deze krukas heeft is gedraad en heeft dus draad aan de buitenkant van de uitgaande as.
Ik dus mijn prachtige PTS fusion koppeling van 1 tankje oud niet overzetten :evil: :evil: :evil:
Dit frustreerd zacht gezegt. :mrgreen:
Zie piccas voor verduidelijking.
Heeft iemand een oplossing behalve een nieuwe koppeling van +-100 euro kopen?
IMG_2939.jpg

IMG_2940.jpg

IMG_2941.jpg

IMG_2942.jpg

koppelings meenemer aanschaffen dan zet je de koppeling vast met twee van die gaten aan de zijkanten en niet met die gene in het midden.

Als de cilinder een grotere boring heeft dan kan je de krukas en zuiger overzetten.
Op die manier heb je dus de goede krukas.
Als de krukas een langere slag heeft dan zal je een andere krukas moeten kopen.
Er zijn kloon motoren die een ander soort krukas hebben.
Maten van de krukas komen dan wel over een.
Alleen een ander koppeling bevesteging.
Ik heb laatst ook zo'n motor omgebouwd,
kruk as met een micrometer nagemeten en was dus exact het zelfde.
Daardoor kan je dan gewoon weer de koppeling gebruiken.

Hm,

Het bericht zover: ik haal hem morgen eens helemaal uit elkaar en zal even foto's posten van de huidige krukas.
Ik zal kijken of mn oude hierin past.

Ik zou bijna zeggen dat de krukas verkeerd om gemonteerd zit...

Normaal gesproken zit op de tapse zijde welke op de foto zichtbaar is het vliegwiel gemonteerd, deze wordt met een spietje en een moer op de krusas bevestigd.
Verwijder je trekstarter eens en kijk eens hoe het vliegwiel vast zit, als hier een (inbus)bout inzit wordt mijn vermoeden bevestigd.

En anders is de optie van Hebidi een goede oplossing.

Succes ermee...

Hey,

We zijn erachter gekomen dat er een solo stijl krukas in zit en daar kan ik niks mee.
Ik zet het blok dus maar weer te koop, en met wat bij sponsoring van me pa koop ik gewoon een mooie nieuwe 29cc zenoah.

Je kan natuurlijk ook een nieuwe +2mm volle krukas kopen voor +/- 50 euro.
Dan kun je gelijk controleren of de lagers en keerringen nog goed zijn.

Maar als ik +2mm stuffer koop moet ik of pakkingen gaan stapelen of een esp uitgefreesde cilinder hebben zodat ik genoeg squish ruimte heb.
Een +1mm stuffed past wel denk ik.

Back