Kun je je heli afstellen zonder subtrim ????

• Topicstarter Topicstarter soul
  • Startdatum Startdatum
S

soul

Guest
Ik heb de video van Finles ccpm 1 en 2 goed bekeken en ben daar een beetje op af aan het gaan.

Maar bij het centreren van de servoarmpjes op 90 graden is er geen subtrim mogelijkheid per kanaal op mijn zender een Futaba 6EX.

Wel is er trim op 4 kanalen of functies ( is me niet helemaal dudelijk) daarmee kun je wel 2 armpjes op 90 graden krijgen maar de derde servo die op kanaal 6 zit in de ontvanger niet want je kunt alleen channel 1 t/m 4 aansturen met deze trim functie.

Heb ik nou een citroen gekocht ? Of is er een mogelijkheid in deze zender om het bij te trimmen of is het niet belangrijk ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken je zender niet, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Helpt het als je de servohoorntjes 180 graden draait? De splines van het servohoorntje kunnen zo gedraaid word dat je meestal wel op 90 graden uitkomt.

Ik ken je zender niet, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Helpt het als je de servohoorntjes 180 graden draait? De splines van het servohoorntje kunnen zo gedraaid word dat je meestal wel op 90 graden uitkomt.

Ja heb ik al geprobeerd dat was bij 2 servos een verbetering, ik kom aardig in de buurt. Heb verder ook geen andere armpjes om te proberen.
Het scheelt maximaal bij 1 servo 4 a 5 graden en de andere minder schat ik.

Back