KV-1 A 753 R 1:16 RC

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Tiger I, 23 feb 2012.

  1. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Door onderdelen aanbod van een lid van BTB kwam ik op het idee om een Russische KV-1 frühe version als Beutepanzer in te zetten. Omdat de rest van mijn RC tanks Duits zijn, via een omweggetje toch een Russische zware panzer :).
    Hiermee zit ik dan ook in dezelfde oorlogslocatie, Rusland, en periode, 1942, als mijn Panzer III M.

    [​IMG]

    Uitvoering:KV-1 model 1940
    Gewicht:47500 kg
    Bemanning:5 man
    Motor:W-2K V-12 diesel met 600pkSnelheid:30 km/u op de weg
    Bereik:250 kmAfmetingen:
    Lengte: 6,90m
    Breedte: 3,32m
    Hoogte: 2,71m
    Bewapening:76,2mm F-32 kanon en 3 x 7.62mm DT MGMunitie:76,2mm - 111 granaten, 7.62mm - 3024 patronen
    Bepantsering:110 mm maximaal

    In Wikipedia vind ik o.a.: "De KV-1 (Russisch: КВ-1) was de standaard zware Sovjettank in de beginjaren van de Tweede Wereldoorlog. Hij was genoemd naar de Commissaris van Defensie Kliment Vorosjilov."
    De KV-1 was oorspronkelijk bedoeld om de rol van doorbraaktank te vervullen: een gevechtsvoertuig dat versterkte vijandelijke linies moest doorbreken. Omdat daar een hoge concentratie aan antitankkanonnen aanwezig zou zijn, moest zo'n voertuig aan alle kanten zwaar bepantserd worden: in de eerste productieversie werd de bepantsering nog eens verhoogd naar een basis van 75 millimeter. Het nadeel was dat het gewicht toenam: de KV-1 was in 1940 met zijn 45 ton de zwaarste tank die ter wereld geproduceerd werd en de op één na zwaarste operationele tank, na de Franse Char 2C. Eind jaren dertig brak echter algemeen het besef door dat dergelijke tanks ook in staat zouden moeten zijn verder op te rukken om de vijandelijke stellingen meteen te omvatten, waarna ze aansluitend tegenaanvallen van vijandelijke pantserreserves moesten afslaan. Het type moest dus ook beschikken over een goede mobiliteit en vuurkracht. Het lukte Kotin een bevredigend evenwicht tussen deze gewenste eigenschappen te vinden. Bovendien introduceerde de Sovjet-Unie, begin jaren dertig als eerste met de mechanisering begonnen, nu al weer de tweede moderne tankgeneratie: men liep een hele ontwikkelingscyclus op alle andere landen voor. Binnen deze generatie vertegenwoordigde de KV-1, met zijn torsiestaafophanging en driemanskoepel, het meest geavanceerde lid: het enige ouderwetse was nog dat hij geen afgeschuind voorpantser had als zijn generatiegenoot, de middelzware T-34.
    Toen op 22 juni 1941 Operatie Barbarossa begon, de Duitse inval in de Sovjet-Unie, waren aan het Rode Leger 508 KV-1 en KV-2s geleverd uit een totale productie van zo'n 830. De meeste Gemechaniseerde Korpsen hadden het type niet eens. Desalniettemin kwam het op vele plaatsen, vooral in de Oekraïne, tot zware gevechten tussen grotere groepen KV-1s en de Duitse troepen. Meer dan de T-34 maakte de KV een grote indruk. De standaard 37 mm Duitse antitankkanonnen slaagden er nauwelijks in de voertuigen uit te schakelen en ook de Duitse tanks waren te zwak bewapend. Met inzet van alle middelen: springladingen, artillerie, duikbommenwerpers en 88 mm luchtafweerkanonnen moest men doorgebroken groepjes KV's uitschakelen. De geringe operationele bekwaamheid van de sovjettroepen hield de schade nog beperkt en mechanische uitval en brandstoftekorten deden het aantal na de eerste weken snel afnemen." Voorzover Wikipedia in het kort.
    In het boek over de Wehrmacht Panzer Divisions van Rosado & Bisshop zijn enkele voorbeelden van de KV-1 als Beutepanzer, hierbij koos ik, dit keer puur op uiterlijk van de KV-1, de 8th Panzer Division.

    [​IMG]

    Dit was een van de divisies die oprukte naar Leningrad, de opmars ging eerst snel waarbij de infanterie ca 100 km achterbleef. Ondanks de wens van de panzercommandanten die de snelle opmars door de gedemoraliseerde Soviet troepen wilden voortzetten om snel Leningrad te bereiken, moest men wachten tot de infanterie ter plekke was. Dit gaf de Soviets de tijd om te hergroeperen waardoor hun weerstand een stuk groter werd. Tegen de tijd dat de 8th Panzer Division Leningrad bereikte, was de kans om de stad in te nemen voorbij, en vatte men post voor een belegering. De 8th zou nog een jaar aan het Leningrad front dienen alvorens men naar Army Group Center werd verplaatst in december 1942.
    Over de KV-1 vermeldt dit boek verder, dat de bepanzering dermate dik was dat alleen het 8.8 cm anti-aircraft gun een KV-1 uit kon schakelen.

    [​IMG]

    Screened KV-1 heavy tank (it bears inscription "Kill the fascist toad!") conducting exercises on crossing antitank and natural obstacles. Reserve Front, 43rd Army, 109th Tank Division, September 1941

    [​IMG]

    Regimental Commissar Grishin is assigning a combat task to the crew of a KV-1 (screened)heavy tank operated by the 108th TankDivision, Briansk Front, September 1941
    [​IMG]

    Komende uit een PIII of PIV zullen de heren wel denken "endlich mal nen Tank womit wir duchkommen können
    ohne Kratzer"
    [​IMG]
    Screened KV-1 heavy tank bearing inscription "Victory will be OURS!"
    [​IMG]

    KV-1 model 1940 locatie: museum in Finland...de laatste
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2015
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Als basis neem ik weer een gewone, in dit geval, Torro, RC KV-1 van 109 euri incl zender.

    [​IMG]

    Hierbij dan al wel de metalen gears en de nieuwe RX-18, tevens in dit model een grotere luidspreker.
    Net als bij de Panzer IV en Panzer III is de tank zelf qua aanschaf slechts 1/4 van de eindkosten. Deze komen uiteraard met plastic wielen en tracks van een slechte kwaliteit, niet vergelijkbaar met Tamiya, echter de Tamiya KV-1 zie ik nog steeds voor 648 euro genoteerd staan. Ik neem dus genoegen met minder fraaie geluiden (Middels de Beier Soundmodul voor 135 euro achteraf upgradebaar) en een wat mindere detaillering, welke dan weer gecompenseerd wordt door een grote dosis metalen upgrades, waaronder uiteraard een metalen hull met torsievering, en as usual een geheel metalen loopwerk en idem tracks. Laten we maar zeggen, ik ga voor een zeer degelijke basis.
    Dit resulteert dan in het volgende boodschappenlijstje bij RCTank.de:
    (Men verzekerde mij dat alle schroeven voor de wielen geleverd worden, zo niet, return to sender, geen PIV en PIII drama meer met > 6 wkn wachten alvorens de wielen te kunnen monteren)

    RC Tank.de

    Bestelldatum:
    Mittwoch, 22. Februar 2012
    Bestellübersicht
    Artikel Artikelnummer Einzelpreis (Inkl. MwST.) Anzahl Gesamtpreis (Inkl. MwSt.)KV-1 METAL UNTERWANNE mit Rädersatz Frühversion 109.95EUR inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten
    KV-1 HIGH QUALITY Metallkette 1124-2, 89.95EUR inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten
    KV-1 Auspuffe aus Metal 3.95EUR inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten
    Winkel Spiegel für den KV-1 (5 st.) 49-50634 3.95EUR inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten
    Metallkettenglieder KV-1 schwarz 4.95EUR inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten
    Metal Hacken für den KV-1 43-5063 5.99EUR inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten
    Metal Staukiste mit Scharnieren für den KV-1 68-1068 8.99EUR inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten
    Einstiegsluke für KV-1 69-1069 7.99EUR inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten
    KV-1 BUG MG "HIGH LINE" 13.95EUR inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten
    GRUNDIERUNG Deutsche Panzer schwarzgrau 60 ml. primer7021-60 inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten 6.95EUR
    Verrostungs-Kit für alle Panzer! 16165 18.99EUR inkl. 19% MwSt zzgl. Versandkosten

    Zwischensumme: --------------------------------------------------------302.58EUR
    Deutsche Post (Versand nach NL: (1 x 7.49 kg)): ----------------------18.90EUR
    enthaltene MwSt. 19%: ----------------------------------------------------51.33EUR
    Summe: --------------------------------------------------------------------321.48EUR

    Hier bestelde ik nog niet de bovenste messing roosters voor de motor (2x) van Aber, dus dat komt er nog bij, evenals metalen kabels om de plastic versie te vervangen. (8,95 Axels Modellbaushop)
    Hierbij zit dan al de lak, en tevens een 2 componenten verroestings setje
    waarmee levensechte roest op zowel plastic als metaal kan worden gemaakt...je brengt eerst een laagje metaal aan, na 24 uur drogen een oxidatiemiddel...ook erg handig voor de andere panzers dus!
    Enfin, gisteravond besteld, ik ben benieuwd hoe snel Jurrod & RCTank.de dit keer weer zijn!
    Wordt vervolgd!
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  3. wouter78

    wouter78

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Holten
    Leuk model Bram!
    Bizar eigenlijk dat je een 'kant en klaar' model koopt en deze prijs vervolgens 4x over de kop gaat vanwege de upgrades haha... Nice!!
     
  4. jaaps

    jaaps

    Lid geworden:
    1 jul 2011
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Utrecht
    Ha die Bram,

    Still going strong, zie ik. Al weer aan de bouw, wat is je doel uiteindelijk een compleet panzer regiment bouwen? ;)
    Leuk om te zien dat je nu eens de ander kant van het front pakt.
    Heb trouwens net mijn KV in WoT verkocht en nu een KV-3 aangeschaft.
    Leuke tank om te zien en inderdaad een waar de duitsers de handen vol aan hadden. In WoT was ik er niet zo gelukkig mee, erg traag en kwetsbaar, maar in het spel heb je natuurlijk vaak zwaardere tegenstanders dan in werkelijkheid in 1941 :p
    Ga het project zeker volgen.

    Groeten Jaap
     
  5. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    @ Wouter: dank je! Enfin bij jouw Tamiya Köti komt er geen factor 3 overheen, da's dan weer een geruststelling...al zie ik op de Duitse fora genoeg bouwers die er even 1200 euro aan spenderen...niet nodig m.i. maar ok. Tsja, eigenlijk geen geld die 109 euri inc zender lader en accu...made in China...LOL...de losse onderdelen zijn bijna een keer zo duur.
    En dan is het ook nog maandenlang onderweg op een schip...ben benieuwd wat productiekosten van dit artikel in China zijn, misschien is het met 25 euro wel gebeurd, de rest zal opgaan aan verpakking, vervoer, import, BTW, importeur, webwinkel....LOL.

    @ Jaap: Da's toevallig dat je nu met o.a. de KV-3 op WOT "rundballert". Als ik mijn digi Panzer III en IV af en toe gebruik kom ik de KV's vaak tegen, dan ketst er nog genoeg af en 1 hit van een KV is niet best voor zowel de IV en nog sterker de III LOL. De III kan zelfs een KV-1 niet beschadigen hooguit een track eraf schieten LOL. Maar traag is de KV zeker! Ik moest er ook erg aan wennen net als niet kunnen keren op de plaats (kan een IS-7 zelfs ook niet).
    Een tank waarmee je heel aardig xp kunt verdienen is overigens de IS-3, ligt ook goed in de matchmaking en
    schiet de ene na de andere tank overhoop. Maar ok je moet nog even stug doorgamen voordat je de Ioseph Stalin -3 bestuurt!
    Leuk dat je dit weer gaat volgen, ik ben benieuwd naar je bevindingen en tips, groeten,

    Bram
     
  6. g.knulst

    g.knulst

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Sint Maartensdijk
    Zeg bram krijg je al die monsters nog wel in huis? ";) succes ik volg je weer stiekem.

    Gr Geert
     
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Geert,

    Ja het gaat rap met die RC tankjes, nou ja het is gelukkig niet 1:6 dan had ik wel problemen. Voor het voorjaar (mooi weer) heb ik wel een leuk plannetje bedacht voor op het plein tegenover mijn huis: alle 5 tanks hebben kristal nr 3, dus met 1 zender te bedienen, dat wordt vet lachen 5 tanks die tegelijk starten, roken en optrekken etc.
    Het zou een leuk filmpje voor YouTube kunnen opleveren...
    Ik zie in jouw fotoalbum dat je de Zeven Provinciën Bouwt, enfin, de hedendaagse versie...ik ken iemand die op dit schip gediend heeft...hij is nu duiker bij de Marine.....de wereld is klein....enfin ziet er puik uit :)
    Mijn dank voor het uit de anonimiteit treden en groeten,

    Bram
     
  8. g.knulst

    g.knulst

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Sint Maartensdijk
    Bedankt, voor het compliment. Ik moet zeggen, je kiest wel de mooiste tanken van Heng Long. Persoonlijk vind ik de Walker Buldog erg mooi. Hij lijkt een beetje op de t29 in WoT. Zelf heb ik nu een M6. Ik blijf je stiekem volgen. Ik ben benieuwd naar je filmpje!!

    Gr Geert
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Geert, ja de Walker Bulldog is zonder meer een mooie tank. Alleen richt ik mij tot nu toe op het oostfront, dus Rusland, dan wordt dat een lastig verhaal....maar heb er wel eens over gedacht uiteraard :) Uploaden Youtube, zou zo 123 niet weten hoe dat moet, ik heb Youtube downloader snel weer eraf gehaald wat een reclame bagger en werkt ook nog voor geen meter....niet installeren dus!
    Groeten,

    Bram

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  10. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  11. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Look what the cat brought in! Holy shit! Nee werkelijk...RC Tank.de stond al als nr 1 maar nu met 5 sterren, de 23 ste s'avonds besteld en vanmiddag 5 over half 5...dring dring....gotcha!
    Dominique Slembrouck....wirklich....UNVERGESSEN! [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Und diesmal, meine Damen und Herren..die Asiatam Wanne MIT allen Schrauben, na also...5 minuten...alles schon fertig montiert! [​IMG] (und keine 6-8 Wochen wie in Holland grrrr). [​IMG]
    En wat voor Wanne! [​IMG] Nee echt! Heb in World of Tanks (online int. tank game) korte tijd een KV gehad....na 1,5 mnd doorgestoomd naar het giga topmodel de IS-7 [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    (laten we hopen dat DIE nog eens in 1:16 uitkomt das wäre der Hammer!
    Enfin, waar was ik LOL die KV leek daar dus een wat vergrote medium...verwachtte dus zoiets...ècht nie! Deze duwt een Köti zo van een berg af LOL! Zelfs nog iets langer! De standaard tracks zijn net zo breed als de brede
    wintertracks van de Panzer III maar dan nog grover dus imposanter...joepsters van loop- idle- en sprocketwielen....doorbraaktank...jawel! Machen sie Platz! Zou deze niet graag met een PIII tje op 1 km benaderen...FOUT!!
    PIV tje idem dito...falsche Sache!

    Goed met dezelfde koerier kwam dan ook nog eens de KV-1 van de firma Torro ten tonele, via Jurod, jawel! Leverden mij ook de PIII....was toen prima...nu...kristal 3 aanwezig...check...oké...echter...idle wheel en trackspanner...afgebroken,
    stickers al aangebracht, antenne er al op...enfin...retourtank??? BAH. Eerst controleren dan verzenden!
    Dat wordt nog een amusant e-mailtje...
    Oké hier een foto van wat bovenstaande bestellijst mij opleverde:

    [​IMG]

    En hier een foto van de KV-I zoals-ie uit de verpakking kwam

    [​IMG]

    foute boel! Wordt een heen-en weer gestuur vrees ik.

    Oké die plastic toestanden gaan wel in de verkoop maarre...zo kan ik dit niet verkopen!
    Enfin Geert e-mailde al terug dus wordt aan gewerkt..
    Wordt vervolgd.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  12. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zo, genoeg voor vandaag, de elektronika is uit de plastic unterwanne en klaar om gemonteerd te worden in de Asiatam bak. Wielen en tracks maar vast even bevestigd; de grote veerarmen veren geweldig soepel met de drehstabfederung; zag al een leuk stuk op RCPanzerkettenforum inzake ombouw van een Hl KV-1; ook wel handig, kreeg de hull er eerst maar niet af, vlak achter de sprocket wheels zitten nog 2 kleine zwarte schroefjes verborgen...erg lastig als je die niet vindt! De gaten voor de diffs zal ik moeten boren want de passing van de metalen plaat is niet goed; anders komen de sprocket wheels te ver naar buiten wat door een metalen beugel tussen het 1e en 2e tandwiel überhaupt niet gaat; dus komt erg precies. De motoren komen nu stijf op elkaar.
    Hij ziet er goed uit, die doorbraakpanzer en het gewicht is nu ook passend voor zo'n tank.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  13. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    [​IMG]

    Pzkfpw IV ter vergelijking van de grootte naast de KV-1
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  14. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Toch nog wat kleine dingetjes gedaan...kon het weer niet laten...
    2 metalen uitlaten vervangen de plastic versie, bij het Hl model komt de rook onderuit de hull wat nergens op slaat, 1 slang van de rookgenerator is dan ook vervallen in dat geval.
    De metalen versie sluit je dus zoals 't moet met de 2 slangetjes op de rookgenerator aan zodat de rook ook echt uit de uitlaten komt.
    4 metalen opbergkisten aangebracht (de oude schroef je er van onderaf zo af)
    De 5 metalen prisma's aangebracht anders lijken die openingen wel ventilatie sleuven LOL.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  15. rick007

    rick007

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    964
    Locatie:
    sneek
    Snap toch nog steeds niet dat ze soms van die belachelijke dingen presteren,wat is er nou zo moeilijk om de 2 slangetjes correct aan te sluiten???

    Maar iniedergeval een mooie tank bram :)
    Ga zo door :)
     
  16. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Rick,

    Ja dat met de uitlaten...de plastic versie is niet hol, daarom wordt rook doorlaten onmogelijk...vreemde besparing want de periscoop overdekkingen zijn wel keurig hol.
    Is i.d.d. een mooie sterke tank, en nog bedankt!
    Groeten, Bram
     
  17. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Voor de eerste keer eens gewerkt met Vallejo Surface Primer...RAL 7021
    German Panzer Grey / Schwartzgrau. Voordat de wielen dezelfde behandeling krijgen, even een glamoureuze foto van de KV-I.

    [​IMG]

    De Vallejo primer is erg dun, mooi voor de fijne details. Droogt razendsnel, dus na 2-3 minuten kun je er alweer een tweede laag op aanbrengen.
    Kwast even laten liggen is dan ook een slecht idee, direct keihard LOL.
    Met een felle lamp erop en uiteraard ronddraaien en kantelen, hull en turret eraf is hij zo in 1 gang 2-3 keer geverfd om een perfecte dekking te krijgen. Ook onder de toren en spatborden uiteraard.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  18. wouter78

    wouter78

    Lid geworden:
    3 feb 2012
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Holten
    Ideaal, donkere ondergrond! Dan komen naderhand de details goed naar voren!
    Nice!!
     
  19. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Dank je Wouter! Tijdens het schilderen zag ik al dat erg heel erg veel details incl lasnaden op deze hull zitten...Torro valt weer in het geheel niet tegen....en voor dat geld...LOL! En inderdaad...ze komen veel beter tot hun recht in Schwarzgrau dan in dat Soviet groen.
    Zo, nu de knutselaanval nog even aanhield meteen de nodige divisietekens en nummers aangebracht....geen decals, verf uiteraard :) Aaargh verslaafd aan roken èn knutselen tegelijk! LOL!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
  20. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Zo, nog een korte nightshit gedraaid voor de KV-1.
    In ieder geval in probleem geklaard: de passing van de bovenkant op de onderkant was niet goed, er bleef een spleet van 5 mm over...enfin wazige zw/w gebruiksaanwijzing van Asiatam uit de kopiëermachine of zo.
    Bleek dat je de voorste rondlopende strip van de Torro / Hl hull af moet halen en de hull dan onder de ronde strip voor op de metalen Asiatam hull schuift...problem solved.
    Beugel gemonteerd op onder op de hull, hoort bij het Asiatam setje...op de bodem zitten dan 2 inbusschroeven waarmee je de hull dichtschroeft. Nu was ik van de PIII een mooi dichtklicksysteem gewend, dus ik zal dit aanpassen...inbusschroeven...ik denk aan metalen pinnetjes zoals Tamiya dat gebruikt om een lexan kap op een RC auto te bevestigen, in dit geval moeten er dan pennen met een gat ca 1mm onder uit de hull steken..da's een veel sneller systeem, Asiatam! Hull vastdrukken, pennetjes erin en ready!
    Daarnaa het probleem met de metalen gears die in de KV zaten, ze moeten ver naar binnen gemonteerd worden en zelfs ietsje scheef staan willen de sprocket wheels ver genoeg naar binnen staan...enfin had mijn plastic PIII gears nog dus deze eens gepast..ja hoor stukken beter, in ieder geval van 1 gearbox kan ik alle 3 bevestigingsschroeven nu aandraaien..andere gearbox...niet 1!! Dat wordt navragen welke gearbox Asiatam bij het voorboren van de gaten nu op het oog had...via RCTank.de dan maar, die antwoorden prompt, Asiatam zelf al een gemaild, krijg je echt geen antwoord van, is ook een ervaring van Duitse forumgebruikers...slechte zaak.
    Vervolgens alvast aan 1 kant de wielen in Schwarzgrau geverfd...in Starwars termen...the turn to the dark side is complete LOL.
    Om het the Empire Strikes Back gehalte niet te veel te laten oplopen schilder ik de metalen opbergkisten in een andere tarn uit die tijd...Schokoladenbraun zoals ik al gebruikte bij de tarn van de PIII. Verder behoort deze Panzer gezien zijn voorbeeld geheel effen te zijn. Verwikkeld in oorlogshandelingen vlakbij Leningrad is een panzer overschilderen al een hele luxe, extra tarns erop is dan m.i. ongeloofwaardig, gewoon zo snel mogelijk aanpassen en moven met die tank!

    Foto's:
    [​IMG]
    De Torro gears moeten scheef staan wil de afstand van de sprocket wheels tot de hull
    kloppend zijn....foute boel!
    [​IMG]
    Even de plastic PIII gears gemonteerd...aandrijfassen zijn een stuk korter..maar slechts 1 gear kan vastgeschroefd worden.
    [​IMG]
    Deze strip (voorgrond) moet dus van de Torro hull af..hull schuift nu onder het Asiatam front en zit goed vast.
    [​IMG]
    Hier zien we de zwarte inbusschroeven die in de beugel voor de bovenkant van de tank geschroefd moeten worden met een inbus...lekker omslachtig zeg!
    [​IMG]
    De hull èn wielen in Schwarzgrau RAL 7021. The Empire strikes back, LOL.
    [​IMG]
    Schokoladenbraun voor de metalen opbergkisten...breekt het ESB effekt wat.
     

Deel Deze Pagina