Kwaliteit goudcontanten voor accu's

Hallo,

Ik zoek goudcontacten voor mijn accu's in 2 soorten namelijk voor 70 Amp en 130 Amp.
Nou heb ik 3 soorten thuis liggen en getest waarvan ik 2 niet zo vertrouw.
De eerste zijn de al wel bekende 4 mm goudcontacten deze vind ik zeer goed alleen niet geschikt voor 70 Amp. De tweede zijn nieuwe 3,5 mm van Aircraft world volgens de specs kunnen ze de stroom hebben maar ik vind de mechanische verbinding soms slecht. De derde zijn 6 mm ook van Aircraft en die zitten soms zo los dat ze bijna uit elkaar glijden.
Nou mijn vraag is dus wie gebruikt wat voor goudcontacten en hoe bevallen ze.
goudcontacten.jpg

Mvg,

ik gebruik nu de 4mm in mijn extra 58" en ik heb er een aantal vluchten mee gemaakt en heb er 117 A door heen gejaagd, geen centje pijn.

Bart,

Ik gebruik voor lagere stromen ook de linker 4mm connectoren. Die doen 't prima alleen wel in de gaten houden dat de lamellen goed aan blijven sluiten. Voor her zware werk (250+A) gebruik ik 6mm LMT. Die lijken wel op de rechter alleen gaan ze niet soepel maar zeer strak. Na verloop van tijd zal de rek er wel uitgaan en zullen ze vervangen moeten worden gok ik. Er is wel ergens een test op het duitse forum waar allerlei verschillende connectoren getest worden.

In mijn 2 meter F3A kist gebruik ik de 4mm goudcontacten van Hobbycity. Piekstromen liggen net onder de 70 Ampere, gaat perfect:)

ik ook di evan hc meestal de 3,5 mm. werkt perfect maar idd sommige sluiten niet heel vast aan.. even de lemetjes wat uit elkaar duwen en dan gaan ze goed...

Bedankt voor alle info. Voor de 70 Amp ga ik dan die 4 mm gebruiken en voor 120 Amp die goudcontacten van plettenberg die lijken mij zeer solide.

Mvg,

Ik gebruik de LMT 6mm op mijn heli's, trek 160A zonder problemen, vindt ze wel erg moeilijk uit elkaar gaan.
Plettenberg lijken mij ook wel mooi maar kosten drie keer zo duur!!

Begrijp trouwens niet waarom er niet meer zijn van zilver, heeft namelijk de best geleidende oxidatie, jammer dat die van Kontronik weer te licht uitgevoerd zijn anders was dat mijn keus geweest.

Back