Kwaliteit Xtreme blades lama v4

Beste mensen,

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een lama v4 upgrade.
Ik ben een beginner met het model vliegen en bij mij is dus een crash meer gewoonte dan uitzondering.

Nu merk ik alleen wel dat mijn A rotor bladen slijten als een gek.
Happen eruit, scheuren en slijtage aan de rotortipjes is dan ook snel gemaakt en na 4 dagen ben ik dan ook door mijn 4 blades heen.

Nu lees ik dat veel mensen xtreme blades adviseren.
Maar hoe snel slijten deze?
Of ik koop voor +/- 3,50 een setje xtreme blades of voor +/- 4 euri 6 esky blades.

Wat gaat "normaal" langer mee? Ik moet zeggen dat de crashes al wel minder worden, maar nog steeds regelmatig aanwezig zijn :o.

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik zou eerst gewoon blijven bij je normale bladen. Die x-treme parts zijn leuk maar beinvloeden je vliegkunsten niet zodanig dat je ineens super kan vliegen... Dus zolang je nog niet zodanig kan vliegen dat je je heli strak in de lucht houdt en je crashes afnemen zou ik toch bij je standaard blades blijven. Trouwens bij deze x-treme blades gaan er bij een crash ook happen uit en ben je dus alsnog duur uit! Succes er mee!

Extreme blades zijn wel iets sterker, maar inderdaad, ook dat kan kapot. En als je bladen sterker zijn, heb je meer kans dat er iets anders eerder of tegelijk stuk gaat, zoals een paar tandwielen, of je assen bijvoorbeeld.

De extreme-blades gaan wel een stuk langer mee hoor, die van mij hebben al heel wat te verduren gehad maar er is nog niets aan te zien.Ik zou zeggen gewoon die extreme-blades erop en je zult zien dat je ze bijna niet stuk kan krijgen.

Ik heb sinds een jaar Xtreme bladen op 3 coax modellen. Ik ben er zeer tevreden over. Geen krasje te zien op de bladen. Ondanks een paar flinke blade strikes en daarbij twee keer een val van 10 meter hoogte is er nog geen één stuk gegaan. De standaardbladen breken al (of er is een hap uit) als de heli op een polletje land en omvalt.