Kwaliteit Xtreme blades lama v4

Beste mensen,

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een lama v4 upgrade.
Ik ben een beginner met het model vliegen en bij mij is dus een crash meer gewoonte dan uitzondering.

Nu merk ik alleen wel dat mijn A rotor bladen slijten als een gek.
Happen eruit, scheuren en slijtage aan de rotortipjes is dan ook snel gemaakt en na 4 dagen ben ik dan ook door mijn 4 blades heen.

Nu lees ik dat veel mensen xtreme blades adviseren.
Maar hoe snel slijten deze?
Of ik koop voor +/- 3,50 een setje xtreme blades of voor +/- 4 euri 6 esky blades.

Wat gaat "normaal" langer mee? Ik moet zeggen dat de crashes al wel minder worden, maar nog steeds regelmatig aanwezig zijn :o.

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik zou eerst gewoon blijven bij je normale bladen. Die x-treme parts zijn leuk maar beinvloeden je vliegkunsten niet zodanig dat je ineens super kan vliegen... Dus zolang je nog niet zodanig kan vliegen dat je je heli strak in de lucht houdt en je crashes afnemen zou ik toch bij je standaard blades blijven. Trouwens bij deze x-treme blades gaan er bij een crash ook happen uit en ben je dus alsnog duur uit! Succes er mee!

Extreme blades zijn wel iets sterker, maar inderdaad, ook dat kan kapot. En als je bladen sterker zijn, heb je meer kans dat er iets anders eerder of tegelijk stuk gaat, zoals een paar tandwielen, of je assen bijvoorbeeld.

De extreme-blades gaan wel een stuk langer mee hoor, die van mij hebben al heel wat te verduren gehad maar er is nog niets aan te zien.Ik zou zeggen gewoon die extreme-blades erop en je zult zien dat je ze bijna niet stuk kan krijgen.

Ik heb sinds een jaar Xtreme bladen op 3 coax modellen. Ik ben er zeer tevreden over. Geen krasje te zien op de bladen. Ondanks een paar flinke blade strikes en daarbij twee keer een val van 10 meter hoogte is er nog geen één stuk gegaan. De standaardbladen breken al (of er is een hap uit) als de heli op een polletje land en omvalt.

Ik heb wel wat problemen gehad met verschillend bladspoor van xtreme blades, maar dat was simpel op te lossen door de bladen iets te verbuigen. Strijk hiervoor het blad tussen de wijsvinger en duim van binnen naar buiten terwijl je tegelijkertijd het bladspoor iets verdraait in de juiste richting. Herhaal dit een aantal keer. Je kunt de bladen controleren door ze plat op een tafel te leggen. Ze moeten met de voor en zachterrand vlak op de tafel liggen en niet wippen als je in het midden van het blad drukt.

NB: De Xtreme baden kunnen niet worden gekookt!!!!!

Overigens denk ik niet dat de Xtreme bladen meer schade kunnen geven aan andere onderdelen, eerder minder. De bladen zijn soepeler dan de standaard bladen.

Bert

Ik heb er nog wel een aantal liggen, als je in de buurt woont mag je ze rustig een middagje buiten testen in het gras, als je er een hap uit krijgt mag je ze houden :D
Ze zijn echt geweldig! ze gaan bijna niet kapot dus je kunt veel meer tijd lekker vliegen, ze geven met dezelfde moter power meer lift zodat je makkelijker kunt recoveren en langer met een accu kunt vliegen omdat je niet volgas hóeft te vliegen om in de lucht te blijven. Ik zou zeggen: leg er xtreme bladen op. Van de gewone bladen heb ik er nog meer dan 100 liggen, maar mijn xtreme gaan maar niet kapot...mischien dat ik onderhand kan vliegen ;)
Jakko

Ik zou niet op het idee komen om ze op te eten, of heeft dat koken een ander doel? :confused:

Haha, eet smakelijk

Het koken van de standaardbladen heeft tot doel om ze goed recht te krijgen als ze wat krom staan. Koken is eigenlijk niet het goede woord. Je moet het water aan de kook brengen en een paar minuten af laten koelen. Dan de standaardbladen er 1 minuut in doen. Daarna de bladen op een vlakke tafel laten afkoelen. Eventueel aandrukken tot ze geheel vlak liggen. Als de bladen na het "koken" nog niet helemaal recht zijn kun je ze, als ze nog warm zijn nog een beetje vervormen.

De Xtreme bladen smelten enigszins bij het koken en gaan opkrullen.

Bert

Dank voor de vele reacties.

Denk dat ik gewoon een set extreme blades haal voor boven en onder, en een setje extra normale bladen voor boven.

Mocht de extreme blades van de A-rotor toch snel kapot gaan/slijten, dan heb ik nog gewone blades als reserve.
De B-rotor bladen zijn nu nog amper kapot, dus daar ga ik wel gelijk extreme blades opzetten.

Kan dat trouwens? op de B-rotor extreme blades en op de A-rotor gewone blades?

Aangezien er verschil in lift zit tussen de extreme blades en de standaard, lijkt me dat geen goed idee. Je zal je heli opnieuw moeten trimmen, en je zal waarschijnlijk sneller de ene kant op draaien dan de andere kant, bij het geven van rudder/yaw. Dus ik zou ze gelijk houden. Of alles extreme, of alles standaard.

Zou ook voor de extreme gaan. Ik heb er wel een kapot gekregen maar hiervoor had ik toch echt behoorlijk wat crashes nodig :rolleyes:

En idd geen 2 verschillende bladen gebruiken ook omdat ze niet hetzelfde qua grootte en lift zijn.

Nou heb een paar extreme blades gehaald.
En tot op heden heb ik ze niet kapot gekregen.

Van het weekend een paar keer buiten gevlogen met weinig wind en dat ging prima.
Hoog uit een paar krasjes op de blades na een crash, maar geen breuken meer en ook geen happen uit de blades.

Dus echt een aanrader voor iedereen.
Tevens lijkt hij een stuk beter te vliegen.
Vind hem veel stabieler (maar dan kan ook omdat de orginele blades zo toegetakeld waren) en heeft veel meer power.

Ik zeg, goed spul :yes:

Back