Kwaliteits servo's

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door jellejanssen, 28 dec 2007.

  1. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    er staan wel meer van dergelijke berichten, maar omdat het voor mij gaat om servo's voor (en dan ook alleen hiervoor) pylonracers wil ik de experts hier ook eens vragen...

    kan ik gewoon hs81érs nemen of raden jullie andere, sneller, sterkere, kwalitatief betere servo's aan?

    T gaat eerst om een spark graupner, maar in de nabije toekomst zeker ook nog een voodoo of een raketenwurm... ;-0

    dank!
    (Tips voor lipo's is ook welkom overigens, die moeten er ook nog komen)

    Jelle
     
  2. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    helemaal niemand een idee of tip, of zeggen jullie; zeik niet en neem een hs81?

    lol.
    dank, alle info helpt
     
  3. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb een aantal HS81's in een club20 gehad die na verloop van tijd raar dingen doen. Dit zijn brandstof pylonracers dus ietwat meer trillingen als in een elektro bak. Later Futaba S3101 erin gedaan, en tot nu toe geen problemen. Echt veel heb ik er nog niet mee gevlogen alleen.

    Als je de servo's later wilt gebruiken in iets als een voodoo/raketenwurm valt de HS81 overigens al af. Dat past simpelweg niet. Ja, in een raketenwurm wel voor bijvoorbeeld het hoogteroer maar dat is overkill.

    Voor een spark zijn 9 grams servo's ruim voldoende als de aansturing een beetje soepel is. Graupner C261 is prima te gebruiken. Ietsje pietsje groter misschien maar erg goede ervaringen: Graupner 2081.
    Dymond 60 / Robbe FS40 zijn ook goed en lekker dun, deze passen ook als aileronservo's in een raketenwurm.

    Paul
     
  4. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Ik heb bijna alleen maar C2081 in mijn modellen. Deze hebben vrij dikke kunstof tandwielen en kogellager. Hierdoor minimale speling.
    Hier zitten ze ook in:
    http://airtoimedia.nl/web/upload/Emile/Lift-Off_xs_EDF_Erik_8-7-2007.wmv
    Heb die in mijn Tokoloshi en Nemesis gehad.

    IN de Voodoo zitten nu C261 past net.
    Met een 2w20 gaat die knap hard!

    Hitec hebben bij mij altijd moeite om de neutraal te kunnen houden. Ook neutraal trimmen is onmogelijk waardoor een rbc delta400 niet eens rechtuit te vliegen was. Nooit meer!

    grtz! Erik
     
  5. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    dank u heren, erg nuttige info

    16/15/2, met de C261 servo's, 60 amp regelaar met ingebouwde lipo regelaar van diamond, en kokam 2100 30C lipo in de spark en nu hopen dat die het volhoud en dan overbouwen in de voodoo...

    lol
     
  6. jellejanssen

    jellejanssen

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    166
    Locatie:
    almelooooo
    kheb de servo's binnen en ze zien er idd erg goed, klein en degelijk uit

    daarbij is mn kokam 30C binnen en de 60A regelaar met ingebouwde balancer voort ontladen, he he

    dit wordt lachen met mn 16/15/2 en sparkje eraangeknupt...

    hopelijk aankomend weekend tijd om te bouwen...

    kannie wachtuh...

    dank voor alle info en hulp,
    Jelle
     

Deel Deze Pagina