Kwaliteitsprobleem keychaincam.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het zo zie is het een fps probleem. Probeer eens een andere geheugenkaartje want het beeld is wel scherp bij langzame bewegingen. En probeer wat stabieler te vliegen.

Ik heb een class 6 kaartje besteld om te kijken of het daarmee beter word.
Zou toch raar zijn als een 30fps 15fps blijkt te zijn, dat riekt naar oplichting.

Tsja, voor die paar euro's moet je natuurlijk ook niet teveel verwachten.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Het is bekend dat die dingen het beter doen met een sneller SD kaartje.
Daarnaast is het niets voor 's avonds/schemer dan zet ie de sluitertijd heel laag, en krijg je vanzelf lage framerate.

Zal die dan zo slim zijn ? dat hij in het alles aanpast ?
Mijne zakt niet in fps, maar geeft korrilig beeld, en erg donker, als je hem in het schemer of donker laat filmen...

Maar goed, heb de mijne op me funjet geplakt,en moet zeggen, de kwaliteit komt op deze snelheden, en toch trillingen, toch erg goed uit de verf! En erg licht was het ook al niet ten tijde van de film...

Gebruik en class 4 kaartje, btw, van 8 gb.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik weet ook niet zeker wat het probleem van het trage beeld is. Maar daar buiten klinkt het ook of je de propeller wel beter kunt balanceren. Of het lijkt zo maar hij klinkt op de video niet heel zuiver in balans.

Staat er niet in de handleiding bv een functie 15fps of 30fps om langer of korter op te nemen per geschreven data.

Gr. Dennis

Met de snelheid van het geheugenkaartje is niets mis. Gemiste frames als gevolg van te traag wegschrijven herken je aan een knipperende tijd/datum. Dat is het dus niet.

Ten eerste, wat Baggus ook zegt, vlieg je bij weinig licht dus de camera houdt een langere tijd aan voordat de videochip uitgelezen wordt. Als je dan veel verplaatst, heb je wazig beeld (of eigenlijk teveel beeld in te weinig tijd). Film nog eens bij daglicht en niet als het schemerig is.

Ten tweede kan het zijn dat het glaasje voor de chip vuil is of scheef zit waardoor het beeld niet scherp is. Maak eens bij daglicht een foto en kijk of deze wel scherp is.

En welke toegevoegde waarde heeft dit bericht nou ?

Mvg,
Matanza

Dat je niet teveel moet verwachten voor dat geld, dat lijkt me nogal logisch. Of ben jij zo'n type die verwacht dat een $20 keychain camera dezelfde kwaliteit beelden oplevert als een $200 camera? D'r zijn legio mensen die zo denken hoor, je bent niet de enigste, echter het ontbreekt je dan aan relativeringsvermogen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Laatst bewerkt:
Nou volgens mij werken deze 10$ keychain cams verassend goed kijk maar naar emil's filmpje en vele andere op het forum. De flightcam kost 5-10 keer zo veel en is veel slechter. Dus prijs is niet altijd het geen waar je naar moet kijken. Er is duidelijk wat mis met dit exemplaar. Maar ik zou gewoon een nieuwe bestellen via ebay. Want hobbyking verkoopt de verkeerde versie heb ik gelezen. De ebay cams schijnen veel beter te zijn.

Nou volgens mij werken deze 10$ keychain cams verassend goed kijk maar naar emil's filmpje en vele andere op het forum. De flightcam kost 5-10 keer zo veel en is veel slechter. Dus prijs is niet altijd het geen waar je naar moet kijken. Er is duidelijk wat mis met dit exemplaar. Maar ik zou gewoon een nieuwe bestellen via ebay. Want hobbyking verkoopt de verkeerde versie heb ik gelezen. De ebay cams schijnen veel beter te zijn.

Als (ja, als) je een goede te pakken krijgt is 't beeld best redelijk, maar het kan niet op tegen bv. een Toshiba Camileo oid. Vooral 't jello effect vind ik erg irritant om over de tegenlicht compensatie nog maar niet te spreken, maar goed, wat mag je verwachten voor $20?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Iedereen bedankt voor de tips, als het weer beter is zal ik eens midden op de dag gaan vliegen en kijken hoe het beeld dan is.

Sander: Bedankt voor het meedenken maar ik denk niet dat er iemand is die bij een 10 euro keychain cameraatje dezelfde verwachtingen heeft als een 100+ euro full hd camcorder ;)

Hoi,

Ik weet ook niet zeker wat het probleem van het trage beeld is. Maar daar buiten klinkt het ook of je de propeller wel beter kunt balanceren. Of het lijkt zo maar hij klinkt op de video niet heel zuiver in balans.

Staat er niet in de handleiding bv een functie 15fps of 30fps om langer of korter op te nemen per geschreven data.

Gr. Dennis

Wow, scherp opgemerkt. Er is inderdaad een klein hapje uit de prop, hij moet het nog even volhouden tot de nieuwe er is.

Back