Kyle Dahl Trex 450 Pro met 4000 rpm !!!!

Euhhh.. en dat is een helicopter??
Ik begin nu die UFO filmpjes te begrijpen... :-p

Dit heeft naar mijn idee niks met helivliegen te maken, maar ieder zijn ding natuurlijk. En 4000rpm? Ik denk dat de bladen dan allang halverwege zijn voorhoofd hadden gezeten.

@bruteforce :

Dat is met vakmanschap en brute force gevlogen.
Het is idd heel wat anders dan rondjes en achtjes vliegen.
Kyle is niet voor niets één van de beste piloten ter wereld.
Hij kan het zich echt niet permitteren er een leugen over te publiceren hoor.

Jeroen op 3DHF heeft op basis van het geluid de RPM gemeten en kwam dacht ik wel degelijk uit op 3850 RPM, vrijwel zonder inkakken, zelfs niet bij de supersnelle tictocs.

Daarbij, reken t maar na;

4400(kv)x11.1(volt)x13(tands)= 4232RPM.... gaat nog wat vanaf voor verlies, en dalende accuspanning. gaan met die pro!

Staat me wel aan.. ga ik ook maar doen denk ik:)

Laatst bewerkt:
Dit heeft naar mijn idee niks met helivliegen te maken, maar ieder zijn ding natuurlijk. En 4000rpm? Ik denk dat de bladen dan allang halverwege zijn voorhoofd hadden gezeten.

Rondjes en achtjes vliegen kan iedereen leren, maar dit kan lang niet iedereen. Of je ervan houdt of niet, het blijft knap wat hij doet. En nee hoor hij vliegt echt wel met 4000rpm. Alleen aan het geluid al hoor je dat het echt een veel hoger toerental is dan normaal (3300 rpm)

Laatst bewerkt door een moderator:
sodeju !! ik heb eens meer filmpjes van deze Kyle bekeken. die heeft zo'n heli wel heel erg goed onder controlle. mooi vliegen is idd anders, maar goed is die wel. vooral onderste boven landen op je rotorkop en ook weer onderste boven opstijgen. kost je wat onderdelen, maar appart is het wel.

Back