Kyosch nexus 30

Hallo

ik ben hier nieuw op het forum :)
vandaag heb ik op zolder nog een heel oude heli op nitro gevonden van het merk kyoscho type nexus 30. Deze is wel zeer vuil dus open gehaald en met wd40 in gespoten natuurlijk alle electronica er uit gehaald eerst deze is nu aan het drogen morgen wrijf ik alle vuil er af, Nu zou ik willen weten hoe ik de servo's enzo terug juist zet ook is mijn kap kapot enzo ik er een bell of airwolf van willen maken weet iemand hier meer info over

mvg

Welkom Wesley :)

Foto's van de te re-animeren heli?
Merk/type zender/ontvanger/servo's?

Zender- en ontvangeraccu's MOET je vervangen, die zullen niet meer goed of kapot zijn. Zelfs al zou je na laden toch een spanning meten: chemobak.

Over WD-40 en aanverwanten, active discussie:
Wonder middel kruipolie ??

Forumtipje, of eigenlijk twee:
Als je leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, is die ook altijd zichtbaar naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie of handenbindertjes.
Geef woonplaats of regio op in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd zien links onder je gebruikersnaam. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame MBF'er bij jou om de hoek.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Wesley,

Wat een leuk project, altijd leuk om oudere modellen weer de lucht in te krijgen, bedenk dat dit een prima heli is om je eerste of opnieuw ervaringen op te doen met het helivliegen, ook kun je veel leren van de techniek doormiddel van het opnieuw opbouwen en afstellen van de heli. mitrs goed afgesteld zal je ervaren dan elke 30 heli zeer geschikt is om het vliegen te leren.

ik zou als ik jou was eerst proberen en handleiding/bouwinstructie te vinden, op deze wijze kun je ervoor zorgen dat je alle onderdelen hebt alvorens je de heli demonteerd.

ik zou de heli eens afblazen met perslucht, makkelijke manier om de heli schoon te maken zonder iets toe te voegen zoals WD40. let wel erop dat je niets in je nitromotor blaast.

voeg ook eens je woonplaats toe zodat je wellicht huilp kunt krijgen van locale medeforumgebruikers.

ik ben benieuwd naar je heli, heb je foto's?

groeten,

Tom

@ Ron een Kyosho nexus valt zeker niet onder het kopje klassiekers...

Helioldie heeft zeker geen spul van hun.. dat is vloeken in de kerk. Zij zijn puur gericht op de oude Schluter's, kavan en Graupner..

Edit: voor onderdelen MP in de gaten houden.

Laatst bewerkt:
Dat was mijn eerste heli.
Best leuk maar de kop is een tikkie slap.
De gouden tip: RUSTIG AAN!!!!
Niet te hogen toeren, dan gaan de links flexen in de kop en krijg je bladspoor. Ik moest alles altijd bijstellen bij iedere vlucht en dat werd erger.

Een romp.......
Hij is zwak en een romp geeft nog meer gewicht.....
Ik zou eerst kijken of hij zo te vliegen is want een romp geeft extra stress en load op de portemonee.

Tips and manual paginas:
Online Instruction Manual - Kyosho Nexus - Thunder Tiger Raptor

De hele manual"http://www.ullman.co.uk/Manuals/Nexus30ss manual.pdf

Back