kyosho 1:7 nitro naar elektrisch

Discussie in 'Electro auto's' gestart door phoenix2096, 3 nov 2015.

  1. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Haha dat kan ook nog inderdaad. Dan ging hij wel heel langzaam ;p
     
  2. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    super langzaam
    nu het vermogen maar op 70% gezet
    maar hij gaat nog steeds als de brandweer
     
  3. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland


    motor op 70%
    s4 lipo 10000mah
    16t pinion
     
  4. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    kan iemand vertellen wat voor soort geluid het is als ik vol gas geef
    achteruit doet hij het niet

     
  5. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Die heeft z'n beste tijdje wel gehad... Ik weet niet wat voor specs er bij die motor staat maar lijkt erop dat hij zijn limiet heeft bereikt...
    Ik denk dat hij te heet is geworden
     
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Böh, een 120A esc 4S max. en een 2100Kv in een 1:7 ?. is veel te " licht setje" , esc is op zijn max. en de motor moet veel te hard werken om zoiets op gang te krijgen .....,Veel acceleren en remmen wekt ook veel warmte op in de motor , zeker bij een speedrun's .

    Ik zou meer voor een 180A esc gaan , die tot max 6S aan kan een 1600-1800 Kv motor gaan, dit op 4S rijden "licht vertanden" .

    Als de motor binnen een een tietal seconden heet wordt , (meten is weten) , onbelast , is de rotor gedemagnetiseerd, of te wel te heet geworden waardoor het magnetisme bijna weg is van de rotor. Wat gebeurd er belast ?, komt de auto nog wel vooruit ?.
    Let wel de motor mag , in elke combo, niet warmer worden dan 60-70 graden Celcius, en waarbij de 70 graden echt wel max. is voor de veilige kant .Let ook op dat de aandrijflijn soepel draait en dat de gearmesh goed is .

    leesvoer :

    http://www.modelbouwforum.nl/thread...orden-motor-regelaar-en-accu-lipo-nimh.89826/
     
  7. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    okidoki
    hij gaat nog steeds als een raket
    warmte valt op zich wel mee
    na een speedrun kan ik hem wel een aantal seconden aanraken
    heb nu 14 pinion en 63 standaard tandwiel
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.109
    Locatie:
    Zwolle
    Zijn de stekkers wel goed gesoldeerd?
    Daar kreeg ik hete draden door.
    Is er nog garantie op de motor?

    Maar inderdaad, 2100Kv is vrij veel persoonlijk zou ik voor rond de 1600Kv gaan en dan een cel of twee omhoog.
     
  9. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    de stekkers zaten er al op
    heb nu de snelheid van de motor verlaag in de ecs
    nu word er niks meer heet , alles is gewoon hand warm
    rijd nu op 4s en de auto gaat als een raket
    maar eens een lagere kv motor bestellen en dat testen
     
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    let wel, dat de ESC op zijn max is qwa inputvoltage : 4S , dus zal altijd op de limiet zijn voor de esc, advies zoals eerder geopperd, voordeel: langere rijtijden , beter voor de Motor en Esc en zeker ook de LiPo......
     
  11. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    oke bedankt
    wat voor betaalbaar setje zou je mij dan aan kunnen raden
    zet ik dit wel in een 1:8 carson 4wd
     
  12. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Je kunt wel even een filmpje maken van je probleem en dan onder garantie een nieuwe krijgen, of het aankoopbedrag.
     
  13. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    heb ik al gedaan
     
  14. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    14:63 tandwielen
    zelfde setje ecs en motor
    10000amp 4s accu
    alles word een beetje lauw warm
    na bijna 30 minuten achterelkaar gebashed te hebben in de speeltuin
    kort gras , zand en voetbal veldje
    er was toch niemand
     
  15. phoenix2096

    phoenix2096

    Lid geworden:
    6 apr 2015
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Leeuwarden,friesland
    ze gaan het motortje dus vervangen bij HK
     
  16. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Kom op nu een echt filmpje, volluit. Rondspinnen kan iedereen ;-) .
    Lijkt mij een leuke auto.

    edit. sorry had de reacties (filmpjes) na mijn post niet gezien (die waren soort van in elkaar geschoven).

    gave bak.
     

Deel Deze Pagina