Kyosho 202 servo in Sandmaster kapot wat nu?

Beste forumleden,

Gisteren mijn servo kyosho 202 kunststof tandwielen defect in mijn Kyosho Sandmaster. Het alternatief met metalen tandwielen is nergens voorradig.

Welk alternatief met metalen tandwielen kan ik gebruiken in mijn Sandmaster? De servo zit met een beugel vast aan het chassis en is voorzien van een servo-saver.

Heb gekeken naar Savox modellen met metalen tandwielen. Als er een passende is, kan ik die gewoon gebruiken?

Ik rij met deze Sandmaster 's winters op tapijt, moet ik dan een speciale servo kiezen?

Met dank,

Kyosho Bert

Laatst bewerkt:
Weet je de specs van de huidige servo, vooral dan de kracht? Vaak worden trouwens standaard maat servo's gebruikt, zoals de HXT5010, Futaba S3003 etc. Ik rij zelf met een paar va mijn 1:10 auto's met de goedkope HXT servo, die heeft wel kogellagers, maar geen metalen tandwielen. Savox is vaak sterker en sneller dan gemiddeld, maar het kan zijn dat je dan een extra sterke BEC nodig hebt, omdat ze best wel wat lusten.

Kyosho vervangingsservo blijft een probleem.

Hoi Forumleden,

Mijn huidige kyosho ks 202 servo meet 40,1x30,6x20 mm. De meeste servo's zijn allemaal te groot. Ik kan bij Savox geen passende servo vinden.
De huidige zit met een beugel vast en vooral de hoogte is een probleem. Ik kan het geheel in de bodemplaat niet groter maken want dan past de accu niet meer!
Dan ben ik waarschijnlijk genoodzaakt de servo met kunststof tandwielen te bestellen. De uitvoering met metalen tandwielen is voorlopig niet leverbaar.

Iemand toch een oplossing?

Met groet,

Kyosho Bert

Aparte afmetingen, je zou een gewone servo verwachten, dus 40.4x19.8x36.0

Als de hoogte een probleem is zou je naar een low profile servo kunnen kijken, die zijn lager.

Gevonden.....

:p Beste Indoorvlieger,

Deze zou moeten passen.... Een Savox van 54 euro.

Ik ben benieuwd. Dank voor je hulp.

Bert

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back