Kyosho airstreak borstelloos?

wat zou ik eventueel kunnen gebruiken om deze boot borstelloos uit te rusten :D
hij is van een vriend van me... die een beetje aangestoken is

groet dennis

Artikelcode: KY 40116

Technische Daten
Länge: 650 mm; Breite: 180 mm; Gewicht ca.: 1.250 g; Motor: 550er
b_3238.jpg

Eerlijk gezegd zal ik het niet doen, omdat het een slap ABS rompje is. Ik heb deze romp ook, maar ik vond het niet lekker varen en het stuiterde erg. Ik zou het dus gewoon bij borstel houden.

Ik post de vraag maar hier. Ik zit nog steeds hard te twijfelen of ik nu een kyosho airstreak 500 ep pak of een kyosho sunstorm 600. Beide zien er erg mooi uit, mijn ogen vallen meer op de airstreak vanwege de nitro versie. Alleen nu zijn er mensen die zeggen dat het rompje van zwak ABS is. Ik weet dat ABS zwakker is als de andere rompen van ....(weet niet wat voor stof), maar doordat er ook een nitroversie is, zou hij dan niet gewoon tegen de snelheid kunnen? Of is het puur omdat de hij gaat stuiteren?

De snelheid kan die romp denk ik wel aan. Maar als je iets raakt(wat ik dus heb gehad met mijn fighter 550) zit er een enorm gat in je romp.

Oke, alleen welke heeft beter eigenschappen de airtreak (ep versie) of de sunstorm?

De Airstreak, vanwege de step in de romp komt 'ie mooi los van het water.

De Sunstorm is een hopeloos ding vanwege de ronde lijn van de kiel ('rocker' op z'n engels); hierdoor begint de boot enorm te wippen, zelfs al in standaard uitvoering, met een sterkere aandrijving heb je een 'wipkonijn', dat amper op het water te houden is....

Houdt er rekening mee, dat ABS niet tegen nitro kan (op den duur), goed schoonhouden dus.

Groeten, Jan.

Als je hem sneller wil maken, koop dat een andere boot.. kost misschien iets meer, maar dan kan je wel al het mogelijke eraan veranderen en ECHT hard laten gaan.
In ABS rompen meer vermogen stoppen is niet echt heel goed te doen. Ook varen ze er meestal niet beter om..
Dus waarom een boot kopen en vervolgens sneller maken, als je ook iets wat al sneller is kan aanschaffen? Ik zou goed rond kijken wat je echt wil en wat de eisen/wensen zijn. Kan je geld tenslotte maar een keer uitgeven.. ;)

just my 2 cents

Ja je hebt idd gelijk. Ik heb hem nog niet gekocht, zit eerst rond te kijken voor een 2ehandje. Al ondertussen een mailtje gestuurd (staat te koop voor 95 euro). Alleen tja, ik had al een mhz gecko gezien hier op het forum, maar dat was me net iets te duur. Mijn budget is 200euro. Ik vind de airstreak mooi, omdat hij een groot is en mooi uitstraald , de gecko is weer iets te klein (maar wel heel snel). Wat ik dus probeer te vertellen is een 60cm maat boot en ook een redelijk aantal km/u haald (rond de 35-en hoger). Aangezien vele boten te duur zijn die zo'n maat hebben, ging mijn gedachten naar de kyosho airstreak. Er is tenslote een brandstof versie van.
Ik ben al zon 3-4 weken aan het rondneuzen, kwam als eerste aan bij een sunstorm 600, bleek dus achteraf helemaal niks te zijn. Daarna een goed adresje gevonden voor een MHZ gecko, bleek net ietsjes te duur te zijn. Daarna vielen mijn ogen op een airstreak 500 ep, waar ik ondertussen echt hard aan het twijfelen ben!! Het kan ook gewoon zijn dat er geen boot is die voor 200 euro verkocht word met zon snelheid en grote(zonder zender en ontvanger, die heb ik zelf nog liggen).

groetjes pascal

Je hebt goed rond zitten kijken lees ik wel, dat vergeten een hoop mensen en juist dat is zo belangrijk als je er plezier van wil hebben.

Voor 95 euro kan je er inderdaad geen beul aan vallen, voor dat geld is in die grote vrijwel niet iets anders te vinden zoals je al aangaf.

De boot is verder wel in orde hoor (ik zeg niet dat het een slechte koop zal zijn!!), alleen voor borstelloos geweld is het niet zo geschikt.Brandstof versie is er wel, maar vergeet niet dat electromotoren een groter vermogen kunnen leveren (borstelloos bv tot 11KW te krijgen).

Laat het weten als je de boot hebt en hoe die bevalt!

groeten Jurriaan

Vandaag de boot opgehaald voor een mooie 75 euro inclusief een accu van 8.4 volt 1400mah, en alles wat er bij hoort om hem vaar klaar te maken. Gelijk een proefrit gemaakt en hij bevalt me zeer zeker! Ik had hem wel wat groter verwacht :p . Ik zal nog wel foto's posten.

groetjes pascal

EDIT , ik zal een filmpje erbij plaatsen. Zondag gaan we naar zeeland(hoogst waarschijnlijk) en dan neem ik gelijk een filmpje op. Kan een 12v lader gewoon via een auto accu worden opgeladen, aangezien sommige laders zoals:Voltcraft AC/DC-lader 1-3A niet een 7-8 cell kan opladen met een 12v accu eraan. Ik heb namelijk een 7 cell accu erbij gekregen en wil deze wel kunnen opladen. Ik heb nu een simpele lader die alleen 6 cellen kan opladen.

Laatst bewerkt:
Als je hem sneller wil maken, koop dat een andere boot.. kost misschien iets meer, maar dan kan je wel al het mogelijke eraan veranderen en ECHT hard laten gaan.
In ABS rompen meer vermogen stoppen is niet echt heel goed te doen. Ook varen ze er meestal niet beter om..
Dus waarom een boot kopen en vervolgens sneller maken, als je ook iets wat al sneller is kan aanschaffen? Ik zou goed rond kijken wat je echt wil en wat de eisen/wensen zijn. Kan je geld tenslotte maar een keer uitgeven.. ;)

just my 2 cents

Misschien zijn het wel mensen, die nog niet zo ver hebben nagedacht;-)

Back