Kyosho caliber M24

Hallo heren van het goede leven,

Ik ben helemaal nieuw in het heli-gebeuren, maar vlieg wel al 25 jaar met modelvliegtuigen, dus wat beteft modelbouw weet ik wel iets..

Met wat geluk kon ik redelijk goedkoop aan een nieuwe Kyosho caliber m24 komen, en heb deze gekocht omdat ik altijd al eens een kleine electro-heli wilde hebben en het schaal uiterijk me erg aansprak.

Bij mijn eerste poging om te kijken of alles een beetje normaal wilde draaien, bleek dat alles bijna uit mijn handen trilt. Ik ga dus eerst maar eens de bladen balanceren aan de hand van het artikel op modelbouwforum, de tracking heb ik al gecheckt.

Mijn vraag is eigenlijk, is het normaal dat dit bij een laag toerental al gebeurt, en hoort dit bij hogere toeren te verdwijnen, of hoe moet het werken?

En..wie heeft er ervaring met deze heli en heeft tips voor me.

Wel heb ik 3s lipo's erbij gekocht.

Ik hoor graag van jullie.

Thx
The newbie ( Guido )

Vanavond in Rotterdam een indoormeeting met veel behulpzame micro-helipiloten, ook leuk om eens rond te kijken....
In Pijnacker is ook regelmatig op de woensdagavond een indoor helimeeting.
Het leren vliegen met een kleine FP heli gaat het beste in een ruime windstille sporthal :D
In de huiskamer is een coaxiale heli van 120 euri vliegklaar zoals de Esky Lama 2 erg leuk, daar vlieg je als ervaren vliegtuigpiloot zo mee weg, hiervan zijn er meestal ook wel een paar van op de meetings te zien...

Hoi Pjottr,

bedankt voor de tips.. Inderdaad een coaxiale heli is ook erg leuk, mar die heb ik al en is me och e weinig uitdaging. Op de pc heb ikme al helemaal suf ztten stuen met heli's, dus ik verwacht van een "echte" niet zo heel veel problemen.

Alleen de techniek, en het afstellen beheers ik totaal niet.
Ik kan dus ook niet inschatten wat wel en niet nog normaal is.

Ook in Hoofddorp ( voor mij een stuk dichter bij) wordt met enige regelmaat gevlogen, wellcht dat ik daar mijn licht binnenkort ga opdoen.