Kyosho Calmato ST EP 1400

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Kyosho Calmato ST EP 1400 aangeschaft en mis dat extra vermogen dat ik in mijn oude Calmato Sports EP 1400 wel had (voorzien van 4 cellen lipo en een ROXXY 4240/10 no. 4968 motor en een 11-8" prop = supercombinatie).

Het liefst zou ik weer een zelfde setup willen echter heeft de "nieuwe" een andere motor mount en past derhalve mijn ROXXY er niet op.

Welke motor moet ik hebben om mijn "oude" setup in ieder geval te evenaarden?

Voor de duidelijkheid enkele plaatjes (laden wel iets traag...):

De nieuwe Calmato ST EP 1400 (waar ik een nieuwe motor voor zoek):
image.php

image.php

De wat oudere Calmato Sports EP 1400 (waar ik de ROXXY 4240/10 no. 4968 motor in had):
image.php

image.php

Laatst bewerkt:
Hmm.. Ik heb ook een dergelijke kist aangeschaft, en zou ook wel willen weten welke combi lekker veel power geeft!!

Dankjewel garfield1971!

De motor komt redelijk richting de voornoemde roxxy. Wat voor een ESC (met of zonder BEC) van goede kwaliteit zou hierbij passen?

Zelf zit ik te denken aan een Master Basic 70 SB. Dan kan ik na de calmato ST EP 1400 de ESC ook gebruiken voor iets als een Katana S 30 of 50E.

Elk advies over welke ESC, waar het voordeligst te verkrijgen alsmede eventueel nog een alternatieve motor setup zijn zeer welkom. Maak mij en Japie.G blij!

Hey, Dirk-Jan, lees de laatste paar regels van de AXI 4120/14 GOLD LINE ... "This motor is suitable for large sailplanes weighing up to 4500g and sports aerobatic models up to 3000g" Is dat niet een beetje overkill? Zelfs naar mijn maatstaven...

He bobje,

dat is toch jou stijl overkilled, om extreme dingen te doen met een kleine kist?

Maar wellicht mag het iets minder, maar zoals gezegd meer is beter

Dirkje, jij kent mij beter dan ik mijzelf, ik zal even kijken of alles past (alles voor het gemak) en zal zo'n rakker eens op de Calmato schroeven.

@plotterwelt, hoe zou jij dan de ROXXY monteren op de Kyosho Calmato ST EP 1400 zonder al te grote ingrepen. PS ik ben een model vlieger geen model bouwer...

Back