N
niels polfliet
Guest
Hallo,
Heb een Kyosho concept 30 heli gekregen van een forumlid. Daar zeg je natuurlijk niet nee tegen.
Ben zeer benieuw hoe zoiets vliegt, ben er dan ook meteen aan begonnen.
Als brandstofheli kan ik er toch niet veel mee doen, ombouwen naar electro dus!
Heb nog 16cellen pakketten liggen van 4/5H FAUP. Deze zijn ongeveer even zwaar als een 12 cellen subc-pakket, maar meer spanning en ze kunnen dezelfde stroom aan. Op zich toppakketten, maar misschien een beetje aan de lichte kant. Toch denk ik er 5-6 minuten vliegtijd mee te halen. Anders bestel ik nog wel een doos 3300sub-c's..
Phoenix 80 ligt ook klaar.
Inbouw van de motor met een alu plaatje. Dit zorgt tevens voor extra koeling.
Pinion is van meccano, uitgeboord op de draaibank, past perfect.
Motor is voorlopig een mega 22/30/2, genoeg voor 1KW piek. (had ik nog liggen)
Ging eigenlijk zelf een lrk bouwen, was er al aan bezig voor ik de heli kreeg, maar toen ik de overbrenging zag, en het groter brandstofmotorpinion leek het me leuker met een hoog motortoerental te gaan werken, met een klein motortandwiel. Zoiets als je op de Ezone als "Boxed" leest. Die "hete" mega paste dan perfect. Het meccanopinion zou me onder belasting op volgas net 1500rpm op de kop geven, genoeg om te beginnen.
Wel groot zeg, zo naast m'n corona..
Perfect plekje voor de accu...
nee hoor, het is niet enkel een kijktopic;
Heb er ook een paar servo's erbij gekregen. Herinner me vroeger eens gehoord te hebben dat rs700 nog altijd "de" servo is.. die graupners zijn ook betere dan standaardtypes.
Ze werken allemaal nog, maar hoe kan ik testen of ze nog volledig goed zijn? De middelste is er 1 van mij, van dat type heb ik er nog 4 splinternieuwe liggen...Welke zou ik ze gebruiken, en waar?
nog tips voor de eerst hop?
Niels (Nog eens bedankt Jk :wink:
)
Heb een Kyosho concept 30 heli gekregen van een forumlid. Daar zeg je natuurlijk niet nee tegen.

Als brandstofheli kan ik er toch niet veel mee doen, ombouwen naar electro dus!
Heb nog 16cellen pakketten liggen van 4/5H FAUP. Deze zijn ongeveer even zwaar als een 12 cellen subc-pakket, maar meer spanning en ze kunnen dezelfde stroom aan. Op zich toppakketten, maar misschien een beetje aan de lichte kant. Toch denk ik er 5-6 minuten vliegtijd mee te halen. Anders bestel ik nog wel een doos 3300sub-c's..
Phoenix 80 ligt ook klaar.
Inbouw van de motor met een alu plaatje. Dit zorgt tevens voor extra koeling.
Pinion is van meccano, uitgeboord op de draaibank, past perfect.
Motor is voorlopig een mega 22/30/2, genoeg voor 1KW piek. (had ik nog liggen)
Ging eigenlijk zelf een lrk bouwen, was er al aan bezig voor ik de heli kreeg, maar toen ik de overbrenging zag, en het groter brandstofmotorpinion leek het me leuker met een hoog motortoerental te gaan werken, met een klein motortandwiel. Zoiets als je op de Ezone als "Boxed" leest. Die "hete" mega paste dan perfect. Het meccanopinion zou me onder belasting op volgas net 1500rpm op de kop geven, genoeg om te beginnen.



Wel groot zeg, zo naast m'n corona..


Perfect plekje voor de accu...

nee hoor, het is niet enkel een kijktopic;
Heb er ook een paar servo's erbij gekregen. Herinner me vroeger eens gehoord te hebben dat rs700 nog altijd "de" servo is.. die graupners zijn ook betere dan standaardtypes.
Ze werken allemaal nog, maar hoe kan ik testen of ze nog volledig goed zijn? De middelste is er 1 van mij, van dat type heb ik er nog 4 splinternieuwe liggen...Welke zou ik ze gebruiken, en waar?

nog tips voor de eerst hop?
Niels (Nog eens bedankt Jk :wink:
