kyosho covering lakken

• Topicstarter Topicstarter duncker
  • Startdatum Startdatum
D

duncker

Guest
graag had ik mijn kyosho Mustang P51 een realistische look willen geven , daarmee bedoel ik detail lijntjes , klinknageltjes ,uitlaatroet enz...
Daarna had ik het geheel willen lakken met een matte vernis , zodat de originele glans weg is en zo ook de covering beschermen tegen de brandstof en vetten die daarbij vrijkomen.
Heb via " de spuitcabine" wel t'een en t'ander gelezen over brandstof bestendige lakken ,maar vind nergens (tenzij ik erover kijk) iets over de covering van kyosho.
Zoals je weet is de kyosho niet al te best qua brandstof bestendigheid en komt veel vlugger los dan bv de oracover.En er bestaan matte lakken die je kunt spuiten op oracover zonder dat die aangetast wordt. Is er iemand die ervaring heeft met het lakken van kyosho covering , en met welke matte vernis kan ik die bespuiten zonder dat die covering gaat rimpelen of andere problemen veroorzaakt.
met dank

Jammer dat er nog niemand heeft gereageerd.

Kyosho bouwt mooie modellen maar de folie is 3x waardeloos.
Het verschil met een kwaliteitsfolie als oracover valt je pas op als je een deel van het toestel met oracover opnieuw gefolied hebt.
Ik moest het stabilo opnieuw folieen omdat deze aan de uitlaat kant gewoon helemaal los geweekt was.Wat een verschil!

Hoop dat er iemand met een oplossing komt.

Ik heb er zelf geen ervaring mee met het overlakken maar ben wel bekend met de folie van Kyosho. Ik heb zelf een Calmato trainer met een 7,5cc Magnum. Die van mij blijft er redelijk opzitten maar de striping begeeft het nu wel een beetje.

Wat ik op andere draadjes gezien heb is 2K lak. Dit schijnt brandstofbestendig te zijn.
Pin me er niet op vast en check het ff maar dat is geloof ik een redelijke oplossing.

succes

Ik ben nu sinds 1,5 maand aan het trainen met een Calmato hoogdekker. Fijne kist maar de kwaliteit van de folie laat te wensen over. De vellen hangen er al bij zullen we maar zeggen en ik ben hier en daar al wat in de lucht "verloren":confused:.

Kan ik dit voorkomen door er wat blanke lak op te spuiten? Heb nog wat bussen blanke lak staan. Ik kan me niey voorstellen dat het veel voor het gewicht van het toestel zal uitmaken maar aangezien ik een beginner ben roep ik maar wat;).

Lakken is een kwestie van goed ontvetten en lakken maar. Schuren is niet nodig, kun je zelfs beter niet doen.

Gezien het feit dat je pannellines etc wilt maken, zou ik overwegen de huidige folie er in z'n geheel af te halen en het ding met een meer geschiktere ondergrond bespannen, bijvoorbeeld OraTex..

Back