Kyosho DST gekocht

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Neoappie, 23 jun 2009.

  1. Neoappie

    Neoappie

    Lid geworden:
    14 jul 2008
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Zwolle
    Mijn plan was eigenlijk een traxxas slash, maar na een real life auto gekocht te hebben had ik wat minder budget.

    Vandaag zonder plannen eens bij een rc shop geweest en kwam met een Kyosho DST terug. Volgens mij kon het met Kyosho niet echt verkeerd gaan en hoefde er verder weinig bij te halen. Hoop dat ik, als beginner, me er een beetje mee ga redden.

    Fijne van de winkel was in ieder geval dat ik een uur lang alle uitleg heb gehad die ik maar kon krijgen.

    Vandaag maar eens alle apparatuur opladen (waarschijnlijk morgen ook nog met 12 penlites en een lader voor 4) en dan maar eens proefrijden.

    Meer mensen met een DST en ervaringen? Kon er geen topic over vinden in ieder geval.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is dezelfde auto als de DBX, daar is al veel over geschreven.
     
  3. NitroLars

    NitroLars

    Lid geworden:
    28 mrt 2009
    Berichten:
    214
    Locatie:
    Vlak bij Emmen
    Ik ken iemand die die heeft, en die bevalt hem wel goed
     
  4. Neoappie

    Neoappie

    Lid geworden:
    14 jul 2008
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Zwolle
    Zit me net te bedenken dat hij iets zei over het luchtfilter met iets olie indeppen/smeren. Maar heb die olie uiteindelijk niet meegekregen. Is dit noodzaak?

    Ook hier kan ik weinig over vinden op dit forum. In ieder geval niet in topictitels.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  5. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Ja luchtfilterolie zorgt ervoor dat de wat groffe delen blijven plakken in je luchtfilter zodat er dus geen rommel je motor inkomt.
     
  6. Neoappie

    Neoappie

    Lid geworden:
    14 jul 2008
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Zwolle
    Oke, kan ik nog alternatieve olie gebruiken of gewoon het beste ff wachten en luchtfilterolie halen (winkel is natuurlijk net dicht morgen).
     
  7. iNtex

    iNtex

    Lid geworden:
    6 feb 2009
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Hallum
    Het verstandigst is natuurlijk gewoon even rustig een avondje wachten..
    Maar ik heb eens als alternatief kettingontvetter gebruikt, dat maakte het filter ook aardig vettig ;)
    Maar het is niet ideaal
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Veel gebruikt is ook afterrun olie
     
  9. Neoappie

    Neoappie

    Lid geworden:
    14 jul 2008
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Zwolle
    Oke die eerste doe ik maar niet en afterrun olie heb ik nog niet. Ik kijk wel ff of ik een andere RC shop in de buurt van zwolle kan vinden die morgen wel open is. Wil zo graag ff stationair inlopen en een rondje inrijden morgen.
     
  10. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik heb een DST gehad, daarna wel overgestapt naar 1:8. Wel een ijzersterke auto, 0,0 problemen mee gehad.

    Zet er wel even een ander luchtfilter op, een dubbele speciaal voor offroad. Degene die er op zit is leuk voor onroad maar kans is groot dat je zand in je motor krijgt en dat gaat veel centjes kosten. Een dubbel offroad filter is voor niet teveel geld te koop, die brengt dat 100% zeker weer op. En vergeet de failsafe niet...het blijft een 27 Mhz AM zender ;)
     
  11. renem

    renem

    Lid geworden:
    26 apr 2009
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Oldeberkoop (Friesland)
    Eventueel kan je ook bij een motorzaak terecht deze maken ook veelvuldig gebruik van schuimfilters.

    Het is wel van het grootste belang dat je goede filters en ook olie gebruikt anders is je motor wel erg snel ingereden......lees versleten.
     
  12. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Zonnebloemolie voldoet ook prima als luchtfilter olie.....
     
  13. Neoappie

    Neoappie

    Lid geworden:
    14 jul 2008
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Zwolle
    Wat bedoel je hiermee? Bedankt voor je andere tip!!

    Ben al wel zover dat ik weet dat dit iets is wat je motor stopt als het bereik wegvalt?

    Ook anderen bedankt voor de tips. En zonnebloemolie? Echt? Of kan ik dan beter echt ff wachten.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Echt...
    En een failsafe sluit de gasschuif als er storing is of geen bereik; de auto zal dus stoppen en stationair blijven draaien in plaats van er ongecontroleerd vandoor gaan. Te koop voor ca 20 euro bij vrijwel elke modelbouwshop
     
  15. Neoappie

    Neoappie

    Lid geworden:
    14 jul 2008
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Zwolle
    Oke dankje Bart voor de tips!! Vandaag dan toch maar es wat inrijden. Daar zijn de meningen ook aardig over verdeelt zeg.
     
  16. Bkman

    Bkman

    Lid geworden:
    12 apr 2009
    Berichten:
    232
    Locatie:
    Herwijnen

    Komt omdat daar ook veel manieren voor zijn, Lees de sticky eens;), Gewoon half gas, weinig gas, verschillende toerentallen rijden.. Maar laat hem nog niet doortrekken, dat doe je pas bij tankje 4/5 en dan maar voor 2 seconden
     
  17. Neoappie

    Neoappie

    Lid geworden:
    14 jul 2008
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Zwolle
    Ja zoiets zeiden ze in de winkel ook en dan afstellen vanaf dicht 2 en halve slag open.
    En de sticky had ik gelezen vandaar dat ik dat ook zei ;-)
     
  18. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Doe het iets veiliger; na het inrijden HSN terug naar de fabrieksinstelling en iedere keer 1/4 slag indraaien totdat ie mooi en snel is op topsnelheid. Daarna de HSN 1/8 verder open (terugdraaien) zodat ie op topsnelheid voldoende rijk staat.

    En natuurlijk de LSN afstellen, meestal doe je dit na het afstellen van je HSN. Hou er wel rekening mee dat het afstellen van de LSN ook invloed op de HSN instelling heeft.
     
  19. Neoappie

    Neoappie

    Lid geworden:
    14 jul 2008
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Zwolle
    Oke en volgens de motorspecs is standaard HSN 2,5 open en LSN idem. Dus het lijkt me beter om met HSN hoger te beginnen dan 2,5 open neem ik aan? En dan LSN gewoon factory.

    Edit: ja dat zeg je ook zie ik nu. Maar hoe hoog zal ik met HSN beginnen? 4 slagen?
     
  20. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ja, maar wel NA het inrijden!

    Lees de stickies over WOT methode of hanteer de methode zoals beschreven door Kyosho, dan weet je precies hoe het moet.
     

Deel Deze Pagina