Kyosho EP Airstreak 500

Hallo,

Ik heb afgelopen zaterdag een Kyosho Airstreak 500 aangeschaft. Zaterdag gebouwd en de zondag er na gelijk de eerste proefvaart. Vaart al erg leuk standaard uit de doos met RS540 hi-torque motor. Alle schroefje zijn van aluminium en de moeren van aluminium blauw net zoals de koppeling. Zit standaard een turnfin bij die hem altijd op het 'rechte' pad houdt :wink:

Alleen: Nou wipt hij af en toe wat te veel met de neus, nou weet ik dat ik dan het gewicht (accu) wat naar voren moet leggen alleen dan komt de gewichtsverdeling in de knoei. Want de radiobox zit vast in de romp en kan als het ware niks verschoven worden. zie: www.kyosho.com .

Wat is de beste oplossing om dit te verhelpen? Ik had de accu al een stukje naar voren gelegd en toen was het al veel minder, maar als ik hem nog verder naar voren leg ben ik bang dat de boot naar links-voor gaat hellen? Wie heeft er goede tips?

Mvg, :)

Maurits

PS: actie foto's volgen!! :D

plaats of stuur mij even een foto van de binnen kant.

je zwaarte punt moet op 30 % vanaf de achterkant zitten.

greetz jaimy

Ik heb van de airstreak de gp versie gehad.
Deze wipte ook verschrikellijk.
Ik heb toen wat lood voorin gedaan, waarna het een stuk minder was.
Ook trim-tabs hebben hun werk verricht.
Weet niet zeker hoeveel een beetje gewicht verlaatsing voor invloed heeft op een ep.

(voor gp ligt de tank rechtsachter voor de radiobox en zit er een ontvanger accupack in de radiobox.)
Bij mij hielp het door 20 gram lood voor de motor te plakken

gr René

Ik ben van plan van mij standaard 3600 sanyo stickpack accu een saddle pack te maken. En dan recht 1 rijtje van 3 en links 1 rijtje van 3 en dit allebij naast de motor te doen. Dan klopt de 29% regel aardig.

Back