Kyosho EP Concept

• Topicstarter Topicstarter kefke
  • Startdatum Startdatum
K

kefke

Guest
Hallo iedereen.
Ik ben nieuw op dit forum hoewel ik al wat aan het lezen geweest ben.
Uit al de berichten heb ik kunnen afleiden dat je vlug een deur tegen de neus krijgt als je de zoekfunctie niet gebruikt :lol:
Dus ik heb een vraag over een "trainingskruis" voor mijn Electro heli.
Ik heb gezocht onder "kruis" echter zonder resultaat. Dus nu mijn vraag. Ik heb een standaard trainkruis gekocht, maar zoals je weet is de kyosho EP concept niet van de grootste waardoor het dus vééél te groot is. Dat resulteert in hevige trillingen als je het model van de grond wil doen gaan. Nu is mijn vraag: Hoe groot moet het kruis zijn? Moet ik rekening houden met de bladen, landingsgestel,... Als er al topics zijn, dan ben ik blij om de links te ontvangen!
Dan nog iets over mijzelf. Ik heb al 2 jaar actief met vliegtuigmodelbouw (nu vooral FunFlyer) en ik wil nu graag deze electro ff testen. Ik zit in een club, dus geen paniek :wink:
Alleen hebben de helifreaks daar geen aandacht voor een "domme" electro, dus ik dacht van ik stel hier ff de vraag.
Ik ben sinds kort ook bezig met een R/C auto (Peugoet 206) van Protech.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, Kevin!
EDIT: of moest deze topic bij "electro"?

Ik heb ooit voor de electro heli (eco 8 ) een kruis gemaakt van tempex balletje (ter grote van een pingpongbal) en met twee carbon staafjes van ca 4 mm en ongeveer 75 cm lang. Dit werkte perfect.
Die carbon staven kan je het beste bij een vlieger winkel halen en die balletjes hebben ze bij elke handwerkwinkel.
Lijmen met witte houtlijm en niet met CA lost die tempex op.

gr Remco

Ik ben ook met de EP concept begonnen om te leren vliegen
en heb toen ook een kruis gemaakt van twee carbonstaafjes
en tempex balletjes precies wat Remco ook schreef.

Groetjes,

C Hof

site update, nu ook met eigenbouw heli

Bedankt voor de antwoorden.
@chof: had je ook last van vibraties? Hoe lang hield hij het uit in de lucht?
Thx.

Ik had geen last van viberaties,de vliegduur
zonder het kruis er onder is ongeveer 6 a' 6.30 minuten hoveren
met de standaard motor en met 7 cellen van 2000 mAH
En ik heb ook nog een EP concept met een borstelloze motor
daar vlieg ik ongeveer 7 minuten mee ( hoveren ) met 7 cellen
van 2000 mAH
Met de borstelloze motor is de EP concept wel een stuk pittiger.

Groetjes.

C Hof

ik zou gaan voor 2 carbon staven van 8mm, kruislings uiteraard, en overal waar carbon op carbon zit even een stukje krimpkous doen tegen evt storingen.
als balletjes ?

even met de kids naar ikea :wink:

Bedankt voor de antwoorden. Ik vreesde al een beetje voor de vliegduur, maar om het heli-vliegen te leren is dit miss wel voldoende. Ik weet het niet.
Die balletjes hebben ze hier bij de "quick" ook :P
Er is eens zo een reizend pretpark gepaseert en die heeft 2 zakken balletjes verloren. En de hele buurt maar rapen :lol: 8) Dus balletjes is géén probleem :twisted:
Ik heb een batterij met 8 cellen van 2400mAH.
Ik moet er dringend eens een foto van nemen.
Oja als Flight-Simulator gebruik ik Easy-Fly. Wat denken jullie; goed, matig of slecht?

easy fly? zeer matig tot slecht wat realisme betreft.

refles is de allerbeste heli sim, en straks na de gratis update naar 5 ook nog es de mooiste

Hoi, ik heb zelf eerst met de FMS simulator geoefend ,die kun
je gratis van internet downloaden.
Toen ik dat een beetje onder de knie had ben ik begonnen met de praktijk en dat ging.
Maar later heb ik me toch een simulator gekocht omdat FMS te makkelijk
is vergeleken met de praktijk.
De simulator die ik nu heb is Real Flight G2 van great planes

groetjes,

C Hof

gerard_nl zei:
easy fly? zeer matig tot slecht wat realisme betreft.

refles is de allerbeste heli sim, en straks na de gratis update naar 5 ook nog es de mooiste
Het gewone vliegen (met funflyer) heb ik ook met deze simulator geleerd en inderdaad realisme is zwak.

chof zei:
Hoi, ik heb zelf eerst met de FMS simulator geoefend ,die kun
je gratis van internet downloaden.
Toen ik dat een beetje onder de knie had ben ik begonnen met de praktijk en dat ging.
Maar later heb ik me toch een simulator gekocht omdat FMS te makkelijk
is vergeleken met de praktijk.
De simulator die ik nu heb is Real Flight G2 van great planes

groetjes,

C Hof

Op de simulator heb ik alles onder controle (ook met de heli). Ik doe echt alles met die heli en ook het hoveren is totaal geen probleem meer. Maar of ik nu "ready" ben voor de praktijk :?

Refles = Reflex

En als je de ontwikkelaar van Reflex niet wil flessen, zorg dan dat de zelf te bepalen prijs voor de update naar 5.0 XTR hoger is dan 0,00 Euro.

Groetjes,

Rick

Met de simulator kan ik ook van alles maar in de praktijk is het toch anders
naar mijn idee speelt " het zit tussen de oren " een heel belangrijke rol.
Met de simulator is het niet erg dat je crasht maar in de praktijk is dat toch het belangrijkste om dat te voorkomen.
Met de simulator gaat het er naar mijn idee ook voornamelijk om dat je automatisch op bepaalde situaties reageert.

Groetjes,

C Hof

chof zei:
Met de simulator kan ik ook van alles maar in de praktijk is het toch anders
naar mijn idee speelt " het zit tussen de oren " een heel belangrijke rol.
Met de simulator is het niet erg dat je crasht maar in de praktijk is dat toch het belangrijkste om dat te voorkomen.
Denk ik ook. Ook al heb je je spreekbeurt zo goed ingestudeerd, als je ineens voor de klas staat ben je alles ineens kwijt. Het gevoel dat je meer dan 1000€ aan je sticks hebt is met geen één simulator te simuleren ;)

Ik had zelf eerst een kruis van stokken van hout gemaakt...
afb46.jpg

...maar na een wat ruwe landing (gebroken) heb ik een nieuw trainingskruis gemaakt van aluminium pijpjes.
afb449.jpg

Mijn voorkeur gaat toch naar pingpongballetjes (ipv piepschuim) dat slijt minder bij het schuiven.

ps. Chof!! Heb net je site even bekeken met die zelfbouwhelikopter GVD wat een puik stukje vakwerk!! alles in aluminium alles zelf gemaakt. Ik ga je site nauwlettend volgen!! :worship: :worship: :worship:
Wel erg gaaf dat je ook de middelen tot je beschikking hebt. Airwolf romp... wow als je het ook doet dan doe je het goed he? ;)

Satoer zei:
...maar na een wat ruwe landing (gebroken) heb ik een nieuw trainingskruis gemaakt van aluminium pijpjes.
Mijn voorkeur gaat toch naar pingpongballetjes (ipv piepschuim) dat slijt minder bij het schuiven.

Aluminium pijpjes??? Lijkt me wel een beetje stijf. Het is beter als ze lekker flexibel zijn, dan kunnen ze de klap beter op vangen.
Ik zelf heb bamboe stokken gebruikt. Met als ballen vloeibarezeep flesjes... :oops:

En inderdaad ik ga naast je staan:
:worship: :worship: :worship: :worship:

Petje af CHof!

Ze zijn iets minder flexibel dan de houten versie maar nog flexibel genoeg hoor. Buisjes zijn niet zo dik en ze zijn hol. Als m'n heli van 2,5 kilo een beetje schuin op het trainingsstel land veert het nog lekker door zonder te breken :D

Back