K
Koen
Guest
Hallo allen,
OK, m'n nieuwe kist is af, eerdaags invliegen
...eerst de foto's maar:
Setup: motor Kontronik FUN 480/37 (3700 RPM per volt onbelast) regelaar Kontronik JAZZ 55/6/18 met BEC, stator Kyosho, Robbe Rojet rotor, Graupner spinner, 4 Waypoint metal gear servo's (15,6 gram, 3,6 Kg/cm) en ACT 6 kanaals ontvanger.
De uitlaat is tot 55 mm diameter geknepen d.m.v. McDonalds koffiebeker (zie foto)
De regelaar zit i.v.m. zwaartepunt (113 mm van leading edge) bovenin de romp, vlak achter de cockpit.
Accu 2e generatie LIPO's (is onderweg uit USA):
TP3800-3S2P.
Thunder Power "Super Dynamic Power" LiPo Electric Flight Pack
3800 mAh, 3S2P (11.1V), 13 gauge wires
Rating: 8C-10C Continuous Discharge
Dimensions (wt): 45mm x 204mm x 18mm (272gm)
Configuration: 2x3 "Stick"
Static thrust ongeveer 650 gram, vliegklaar 1012 gram
Aan Astro Watt meter gehangen met 10 NiCad 2400 pakket:
Amp Watt Volt
39,5 450 11,4
39 441 11,3
38 422 11.1
37 395 10,7
36 381 10,6
Deze nieuwe lipo's geven bij belasting van 10 C (= 38 Amp) nog 3,5 Volt per cel dus 10,5 Volt (en worden nauwelijks warmer dan 48 graden Celcius).
Al vliegend neemt het opgenomen vermogen nog toe naar minstens zo'n 400 Watt denk ik (= 0,53 PK / Kg).
Ik overweeg om er nog een te bouwen met de volgende setup: Wemotec MiniFan 480, FUN 480/33, JAZZ 55/6/18 en 4S pakket KOKAM 2100's 22C, vliegklaar dan zo'n 970 gram...
Volgens MotorMike (Michael Franz Kontronik):
14,1 Volt, 40,5 Amp 40153 RPM, 571 Watt, 998 gram static trust en 53,1 m/s uitstroomsnelheid lucht (Wemotec MiniFan 480 met intake ring).
Nu heb ik wel eens gelezen dat de Wemotec MiniFan 480 in de Kyosho F-16 te weinig lucht krijgt en gaat "stallen" ...
Heeft iemand hier ervaring mee / kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
B.v.d & m.v.g,
Koen
OK, m'n nieuwe kist is af, eerdaags invliegen

...eerst de foto's maar:




Setup: motor Kontronik FUN 480/37 (3700 RPM per volt onbelast) regelaar Kontronik JAZZ 55/6/18 met BEC, stator Kyosho, Robbe Rojet rotor, Graupner spinner, 4 Waypoint metal gear servo's (15,6 gram, 3,6 Kg/cm) en ACT 6 kanaals ontvanger.
De uitlaat is tot 55 mm diameter geknepen d.m.v. McDonalds koffiebeker (zie foto)
De regelaar zit i.v.m. zwaartepunt (113 mm van leading edge) bovenin de romp, vlak achter de cockpit.
Accu 2e generatie LIPO's (is onderweg uit USA):
TP3800-3S2P.
Thunder Power "Super Dynamic Power" LiPo Electric Flight Pack
3800 mAh, 3S2P (11.1V), 13 gauge wires
Rating: 8C-10C Continuous Discharge
Dimensions (wt): 45mm x 204mm x 18mm (272gm)
Configuration: 2x3 "Stick"
Static thrust ongeveer 650 gram, vliegklaar 1012 gram

Aan Astro Watt meter gehangen met 10 NiCad 2400 pakket:
Amp Watt Volt
39,5 450 11,4
39 441 11,3
38 422 11.1
37 395 10,7
36 381 10,6
Deze nieuwe lipo's geven bij belasting van 10 C (= 38 Amp) nog 3,5 Volt per cel dus 10,5 Volt (en worden nauwelijks warmer dan 48 graden Celcius).
Al vliegend neemt het opgenomen vermogen nog toe naar minstens zo'n 400 Watt denk ik (= 0,53 PK / Kg).
Ik overweeg om er nog een te bouwen met de volgende setup: Wemotec MiniFan 480, FUN 480/33, JAZZ 55/6/18 en 4S pakket KOKAM 2100's 22C, vliegklaar dan zo'n 970 gram...
Volgens MotorMike (Michael Franz Kontronik):
14,1 Volt, 40,5 Amp 40153 RPM, 571 Watt, 998 gram static trust en 53,1 m/s uitstroomsnelheid lucht (Wemotec MiniFan 480 met intake ring).
Nu heb ik wel eens gelezen dat de Wemotec MiniFan 480 in de Kyosho F-16 te weinig lucht krijgt en gaat "stallen" ...
Heeft iemand hier ervaring mee / kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?
B.v.d & m.v.g,
Koen