Kyosho Frazer meer trekkracht

Koppeling later laten aangrijpen door strakkere veertjes te plaatsen en de schoenen lichter te maken.

Andere uitlaat? wat raad je me aan?
Andere kopelings schoenen en veren?
Ik wil meer trek kracht maar wil niet in topsnelheid omlaag gaan.
is dit mogelijk?

blijft mijn snelheid dan het zelfde?

Wat denk je? Je doet niets aan de tandwielverhoudingen. Door de koppeling later te laten aangrijpen zal je auto sneller van zijn plek schieten. In een gewone auto doe je dat ook als je sneller wilt optrekken, dan laat je eerst ook het gas wat verder opkomen voordat je de koppeling los laat.

Maar met een zo'n beperkte technische inzicht met vragen op alle reacties die gegeven zijn komt bij mij de allereerste opmerking naar voren die relevant is op je vraag: Leer afstellen?

Ik ga de koppeling veranderen zodat ik meer trek kracht heb.
verder zal ik eens in de shop gaan kijken wat voor uitlaat ze me kunnen aanbevelen.
bedankt

Meer trekkracht is wat anders dan sneller optrekken.

Er is maar 1 manier om meer trekkracht te genereren en dat is door het aanpassen van je tandwielverhouding. Je verzet dan dezelfde hoeveelheid arbeid verdeeld over een langere periode.

Een andere uitlaat verlegt alleen het toerentalgebied waarin de motor zijn maximale koppel levert. Dat is voordelig op een circuit met veel bochten en weinig lange stukken, waar de motor weinig kans heeft om zijn toptoerental te halen.

Het aanpassen van de koppeling zorgt er voor dat de motor makkelijker op toeren komt, maar als de belasting te groot blijkt voor het vermogen wat de motor kan leveren, stort het toerental al snel in elkaar en ben je je vermogen weer kwijt.

Kan dit opgelost worden met andere nitro? Weet iemand dat? Voor mijn gevoel trekt mijn RS4 en Bullet ook veel sneller op met 25% dan met 16%

Meer nitro geeft meer vermogen. Maar het verschil tussen 16% en 25% is marginaal. Het zou inderdaad wel kunnen dat de motor soepeler loopt en beter optrekt, maar qua vermogen zal het niet zoveel uitmaken.

Back