Kyosho gx 12 motor slaat af bij gas geven

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Remy123, 30 mrt 2020.

  1. Remy123

    Remy123

    Lid geworden:
    30 mrt 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Deventer
    Hallo allen

    Ik ben Remy uit deventer en ben nieuw op het forum en ook nieuw met de hobby.

    Ik heb vd week 2 oude rc auto's gekocht waarvan ik nu de eerst klaar heb om te rijden het gaat nu om een oude kyosho zelfbouw auto (die ooit is uitgegeven door een tijdschrift) met motortype gx12

    Nu heb ik een vraag ik heb de auto in fabrieksafstelling gezet en krijg hem aan maar zodra ik iets gas geef gaat die eerst beroerd lopen en valt dan uit vervolgens wil die niet niet stationair blijven draaien en valt die telkens na een paar seconden uit...
    Ik vraag me af of er iemand is die me tips kan geven wat betreft het afstellen. Motor heeft genoeg compressie en gloeiplug gloeit mooi. Heb er een nieuwe luchtfilter op en nieuwe brandstof erin. ik wou vanuit fabrieksafstelling gaan afstellen maar die vlieger gaat niet op. Er zit alleen een hsn en een stationairschroef op de carburateur.
    Hoor graag van jullie!
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Welkom op dit forum. Ik raad je aan om de zoekfunctie te gebruiken met "afslaan motor" als ook de paar pinned topics in dit forumdeel door te nemen.

    Dat een gloeiplug gloeit wil niet zeggen dat die goed is, een gloeilug doet veel meer dan dat en als de gloeidraad niet meer mooi zilverkleurig is is het beste er van af.
    Naast dat ook de vraag hoe oud de brandstof is, als het oud is kan het problemen geven en ten alle tijden moet je het blik altijd eerst goed schudden voordat je er wat uit haalt.

    Dan de afstelling zelf, de fabrieksinstelling is nooit juist maar wel startbaar en meestal aan de rijke kant. Bij Kyosho vaak aan een te rijke kant due de hoofdsproeier iets armer zetten (kwart slag indraaien) wil wel helpen.
     
  3. Remy123

    Remy123

    Lid geworden:
    30 mrt 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Deventer
    Bedankt ga ik doen.

    Over de gloeiplug, het draad was nog wel zilverkleurig maar haal morgen toch een nieuwe.
    De brandstof heb ik van het weekend gekocht en geschud voor het gebruik. Morgen zal ik de hoofdsproeier eens wat armer zetten in kleine stapjes.
    In fabrieksafstelling verzuipt die lijkt het. hij versnelt iets en smoort dan en valt uit.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat klinkt inderdaad als te rijk.
     
  5. Remy123

    Remy123

    Lid geworden:
    30 mrt 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Deventer
    Ga het vanmiddag nog eens proberen met een nieuwe plug en een iets armere afstelling! Ik bericht dan nog hoe het is verlopen, Bedankt voor je reactie!
     
  6. ronic03

    ronic03

    Lid geworden:
    26 mrt 2020
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Haarlem
    Heb ik een aanvullende vraag . Ik heb hetzelfde probleem. Maar ik ben er redelijk uit gekomen. Hij blijft echter afslaan. Nu heeft een ander dat ding gebouwd en niet geheel volgens de gebruiks aanwijzing dat is inmiddels wel duidelijk. Kan een te lange brandstof toevoer slang er voor zorgen dat de brandstof met te weinig druk de cabarateur binnen komt ? De aansluiting staat de verkeerde kant op de slang loopt nu geheel onder de uitlaat door . In de manual staat hij bovenlangs getekend. Dit scheelt een aanzienlijk stuk
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat is te lang? Als het niet langer is dan een 20cm zal het zeker niet veel uitmaken.
    Ja, een lange slang zal meer weerstand geven maar nooit echt problemen tenzij het extreem lang wordt, maar wel een andere afstelling. In de offroad wordt vaak een langere toevoerslang gebruikt zodat de motor langer blijft draaien als die op zijn dak ligt.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  8. ronic03

    ronic03

    Lid geworden:
    26 mrt 2020
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Haarlem
    Hij liep in een behoorlijke lus ik heb het voor de zekerheid aangepast naar wat op de tekening aangegeven stond. Morgen kijk ik of het probleem zo is opgelost. Is een on road Ik ben het na 5 dagen sleutelen aan de ellende van een ander wel een beetje zat aan het worden . Dus ik heb een ander motortje op het oog . ik probeer het nog 1 keer . van niets naar half gas maar bij vol gas afslaan ik ben er dus bijna :D
     
  9. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Klinkt als te rijk maar is al weer ff geleden dat ik nitro reed.
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    als de afstelling grofweg in de richting zit, blijft de boel wel draaien.
    wat heb je al geprobeerd?
    slaat hij af als je gas geeft, of slaat hij al stationair af?

    kun je, met spuugje op je vinger het blok aanraken, en zo ja, hoe lang(bovenop de koelribben)
    is het blok koud, staat hij waarschijnlijk veel te rijk.
    kwart tot halve slag dicht op de hoofdnaald zou verbetering moeten geven.

    Als het een 2e hands is met een onduidelijk verleden, kan het blok ook gewoon versleten zijn. maar dat geeft in de regel wat andere klachten.
     

Deel Deze Pagina